Hur människor ser på saker och ting.

2010-09-09 • 11:19:48
Kritiken mot detta program är inte nådig. Precis som väntat. Men jag kan tycka att folk är otroligt trångsynta och fattiga i sina bedömningar. Folk är så jävla torra och konservativa. Det finns en gammalmodighet i synsättet som äcklar mig som fan. Berätta för mig... Vilka människor super inte? Knullar inte? Flippar inte då och då? Skillnaden är att vi vågar bjuda på det. Det handlar inte om att det är 8 jönsar instoppade i ett hus som gör det "För att få fri sprit". Det handlar inte om att Kanal 5 utnyttjar oss. Det handlar om att vi valde att göra detta.. Och så vitt jag vet så ångrar sig ingen av deltagarna än idag. Vi ville ställa upp i en dokusåpa för att få våran drömmånad - Och vi fick det. What´s more to say? En månad där ALLT var betalt. Då menar jag allt. Gjorde inte av med en krona på hela månaden och då åkte jag ändå från Tylösand med massvis av nya kläder tex...

Men det där Svenska gör mig så förbannad. Jantelagen. Inte sticka ut. Inte vara annorlunda. Nej nej. För annorlunda är något fult. Folk är så rädda för att det. Då är det enklare att bara döma ut dom istället. Helst anonymt också dessutom. Ska jag vara ärlig så tycker jag programmet var ganska fantastiskt. På så många sätt. Det var som ett humorprogram. Det var inte som vanlig reality TV. Det var sånt tempo. Ja, med risk för att låta partiskt så tycker jag det var sjukt bra TV. Och det är jag ganska säker på att jag hade tyckt även om jag var en utomstående. Ni kanske tycker det är pinsamt, obekvämt och förnedrings-tv.. Men att det var bra TV - Det går det fan inte att komma ifrån!

Sen att vi 8 deltagare i huset kanske är lite mer galna, sjuka och annorlunda än vad den vanliga människan är. Visst. Det köper jag helt. Men det är också därför vi är där. Det är därför vi 8 valdes ut under castingen. Det handlar inte om att vara snygg längre.. Det handlar om att flippa ur. Vi kom med - För att vi är just... som vi är. Jag förstår inte varför människor har den där bestämda åsikten av människor. Och det handlar inte bara om detta. Det handlar om allt. När det något annorlunda. Något nytt. Något som sticker ut. Något galet. Något vågat. Ja, det förknippas automatiskt med något negativt. Varför är det så? Vem planterade in den grundsynen i de Svenska hjärnorna? Så jävla pinsamt.

Visst är det kontroversiellt. Visst är det vågat och anorlunda. Visst kan det ses som idioti, pinsamt, omoget och vad ni än kallar det.. Men the bottom line är ändå följande. Alla människor gör det. Jag har stuckit ut hela mitt liv. Jag har fått blickar. Jag har fått utstå skitsnack, backstabbing och nästan mobbing tom ibland.. Pga min livsstil. Mitt kontroversiella levnadssätt. Mitt namn. Jag hörs. Jag syns. Jag skapar rubriker. Och jag kommer fortsätta vara precis som jag är. Hate it or love it. Men så länge jag bara är precis jag, så kan jag iaf göra det rakryggat.


En fågel viska dessutom i mitt öra att det redan är en succé. Trevlig nyhet!



A Part of your mind
Postat av: MB

Skillnaden är nog att de flesta inte får sitt supande och knullande FÖREVIGAT i tv. Och du, läs lite på nätet, tyvärr är det ingen större succe, de flesta forum skriver bara om vilket skit Tv visar. Förnedrings tv i allra högsta grad. Såklart ni inget ångrar er, men det kommer nog en dag då ni med blir vuxna, men passa på att njuta av rampljuset, det blir nog kortlivat.

2010-09-09 • 11:37:24
Postat av: Malin

Men grejen är ju inte att du är speciell, unik eller sticker ut någonstans, du är ju precis som alla andra killar märker vi ju i serien. varför spelar du inte bara in en porrfilm istället? =)

2010-09-09 • 12:05:08
Postat av: Nemo

Jag har fått uppgifterna från Kanal 5 och vi var faktiskt en bra bit över vad vi ens hade vågat hoppas i siffror. Och ja, dom använde faktiskt orden "Succé". Sen om folk tycker det är patetiskt. Fine. Det är bara siffrorna som räknas in the end :)

2010-09-09 • 12:08:21
URL: http://nemo.blogg.se/
Postat av: Zhowbiz

De som klankar ner är bara avundsjuka;) jag vet att det ni gjort är amazing.. Du kommer nå långt nemo.. Ruskigt långt om du litar på dej själv & inte bryts ner av kritiken.. Så jag stöttar dej till tusen.. Kramizz

2010-09-09 • 12:21:31
Postat av: Anonym

Intressant tidningsurklipp - det är ju du om 30 år, byt bara ut namnet och bostadsort.

2010-09-09 • 12:43:46
Postat av: Anna

Att supa och knulla kan väl knappast räknas som att vara sig själv? Att flippa är inget personlighetsdrag. Varje människa är unik men inte pga. hur många man knullat eller hur hårt man festat.



Lev ditt liv precis så som du vill men gå inte runt och tro att du är speciell för att du får ligga på TV eller för att du super precis lika mycket som alla andra. Den enda du lurar är dig själv.



2010-09-09 • 13:00:18
Postat av: Robin

Jag blir bara så jävla trött på alla negativa, avundsjuka och patetiska stenåldersmänniskor. Helt jävla ärligt, lås in er i ett kloster, tryck upp en hel paket tamponger i fittan och sy igen den. Jag misstänker att ni bara är ett gäng oknullade feministluder utan liv & vänner! Det är inte hela världen med lite knull, sprit och fest. Döööö! Hur jävla kul hade det varit att kolla på en reality-show utan sex, alkohol och bråk? Jag tyckte dom levererade.. Det är ju exakt sånt här som lockar tittare år 2010.. för det är inte 1981 längre. Kom in i matchen!



Och Nemo, stå på dig.. Du gjorde bäst TV igår och jag vet vad du går för. <3

2010-09-09 • 13:37:25
Postat av: Anonym

Fyfan vad du är vidrig

2010-09-09 • 14:20:20
Postat av: Isa

Hoppas att du inte tar åt dig av dom negativa kommentarerna. Du är bättre än dom. Jag har läst din blogg i säkert 3 år nu, och jag tycker att du verkar vara en extremt fin människa (oavsett vad du har för livsstil)

2010-09-09 • 14:45:45
Postat av: Linda Eriksson

"Men det där Svenska gör mig så förbannad. Jantelagen. Inte sticka ut. Inte vara annorlunda. Nej nej. För annorlunda är något fult. "



Det handlar inte om att du är annorlunda för de får du så gärna vara! Och Jantelagen? Det har inte med det här att göra. Du knullar i tv och är stotl över det, då saknar du både integritet och intelligens. MOGNAD också. Du är inte vuxen.



Ja tycker faktiskt du är jävligt tragisk. Vänd om och kom på nåt bättre, gör upp för de du gör i tv så kanske du kan bli nåt.



Jag hejar på dig, jag vill att du ska bli smartare. Lycka till!

2010-09-09 • 15:06:21
URL: http://fråga
Postat av: Annica

Men hallåååå ... jag bara undrar varför tittar ni på programmet dårå?? Har inte själv sett programmet för den typ av program intresserar inte mig...men det betyder inte att programmet skulle vara dåligt för det..

Det e ju upp te var å en att titta om man vill...

Jag håller på dig Nemo kör ditt eget race...det borde alla mänskor göra...

2010-09-09 • 15:49:01
Postat av: En Röst I Natten

Du lurar dig själv något oerhört om du tror att detta är något annat än nyhetens behag, att dra 340.000 tittare 22.00 på en onsdag på en av sveriges största kanaler är inte "bra" siffror, särskilt inte med dom enorma tidningsrubriker och dyl som kablats ut om programmet långt innan det sändes.



Ni drog knappt 30% i eran målgrupp, och då är det den målgrupp som ser i särklass flest tv-timmar per vecka.



Jag tror dock tyvärr den enorma självförnekelse på vilket din existens går runt på är alldeles för djupt rotad för att du skall inse hur avklätt och kallt ni porträtteras i detta programmet, din värdighet och integritet var alltså inte värd mer för dig och övriga deltagare än en "supa & knulla månad" och lite gratis kläder? grattis.



Prova ring en självhjälps linje har du lite tur kanske dom skickar ett bälte och instruktioner med posten.



Ser fram emot att läsa den här bloggen den dagen poletten till slut trillar ner för dig och övriga och ni inser vad det egentliga priset för detta blev.



Handlar inte om att vara "svensson" eller "jantelag" det handlar om att ni bevisligen är för intelligensbefriade för att förstå hur fruktansvärt lurade ni har blivit, ni tror säkert att ni är en svensk version av "jersey shore" tyvärr inte. Där Jersey Shore är charmigt och varmt vinklat är detta spektakel kallt och cyniskt och fullständigt humorlöst(ni blir helt avklädda och pissade på för en gratismånad och lite kläder) (om man nu inte går igång på lyteskomik då) ni saknar den enorma självdistans och öppnehet som gjort "JS" till jättesuccé, det är inte att bjuda på sig själv nämligen att bara svina runt och häva ur sig plumpa saker hela tiden.



Behöver ingen kristallkula för att förutspå att minst 50% av er kommer göra "gråta ut" intervjuer inom max 1-2år och beklaga eran dumhet

2010-09-09 • 15:57:57
Postat av: kl

Nu e man bra stolt att att komma från ängsvik :D

2010-09-09 • 16:52:53
Postat av: Sandra

Jag missade faktiskt premiären! Men det är ändå inte riktigt min typ av tv så det var nog helt okej. Du vet att jag läst din blogg länge och att jag avgudar din ärlighet (okej det kanske du inte visste men där kom det). Jag tycker dock att det blir lite gripa efter halmstrån att avfärda ALL kritik som jantelag. Skulle en fransman supa ner sig, knulla öppet i tv och spy åt alla håll i deras tv skulle det bli kritik också. Samma med Tyskland. Definitivt värre i Italien.



Det handlar nog inte i de flesta fall om avundsjuka eller jantelag, kan inte tänka mig att få vill göra det du gör i serien! :) Den älskhatade jantelagen går ju även ut på att ingen ska få tro att de är bättre än någon annan eller något märkvärdigt. Det är du, du är märkvärdig. Och det tror jag många ser, inte minst i den här bloggen. Men jag personligen ser inte den här typen av tv som ett härligt sätt att nå ut till folk, att bli känd på. För supa och knulla kan alla, men det är få som kan skriva känslor som du. Det är få som kan måla upp en inre konflikt med ord som du.



Men om du tycker att det är en rolig grej att bli känd som killen som super och sätter på tjejer i tv, så tänker jag inte kritisera dig. Jag har, till skillnad från många andra verkar det som, inget behov av att sprida negativ skit omkring mig. Så jag hoppas att den här serien ger dig något, att det leder till något grymt.

2010-09-09 • 17:16:43
URL: http://www.toniteonly.se
Postat av: Natan

Varför talar alla "haters" om intelligens? Det som är intelligensbefriat är ju att döma folk på det sättet som de flesta av er gör! :) Höhöhöhö!

2010-09-09 • 17:16:56
Postat av: Anna

du får hemskt gärna sticka ut, du skriver jättebra och intressant i den här bloggen och verkar långt ifrån intelligensbefriad.



men att röja, supa och flippa är ingen talang, det kan vem som helst med lite hjärnspöken göra och dom flesta gör det också. Så varför skulle man vilja sitta och titta på er när ni gör det, nykter i soffan? Testa att gå ut på krogen en lönelördag nykter någon gång så får du en känsla för ungefär hur roligt och underhållande ert program är..:)

2010-09-09 • 18:54:29
Postat av: Gurra

Haha!, vilka avundsjuka människor det finns asså! Nemo, kör på!, det här är ju helt jävla underbart! Du verkar vara en skön snubbe liksom, älskar att ha kul! Så ska de va! Love your life, LIVE your life!

2010-09-09 • 19:02:47
Postat av: johanna

gah jag orkar inte ens läsa kommentarerna här, jag blir bara förbannad



sluta döma och låt killen vara

säger han att han har stuckit ut i allt han gjort så är det väll så, det vet ni ingenting om



jag har sett bilder, videoklipp, läst bloggar, you name it från sunny beach och han ÄR inte som många andra människor- med eller utan alkohol.



jag hade inte kunnat säga det bättre själv än vad Robin gjorde lite längre upp.



nemo- du är unik och speciell, och sluta för fanken inte att vara det! :)

2010-09-09 • 20:38:22
Postat av: Linda

det är synd om nemo, han har inte hittat sig själv än... kan någon hjälpa honom att hitta nemo?

2010-09-09 • 22:01:39
Postat av: Emma

JAG HÅLLER MED DIG TOTALT!



Alla i Sverige är så jävla tråkiga, så jävla... mellanmjölk liksom.

De är så konservativa och allt ska liksom vara så fint och vi ska inte säga våra åsikter och inte sticka ut...

Jag är som du: syns mest, hörs mest. Så har det varit hela mitt liv även om jag bara är inne på mitt 15e år.

Jag gillar uppmärksamhet, jag gillar att få fram mina åsikter, och jag gillar att ha kul!

Svenska folket måste släppa loss lite alltså.

Jag tycker du har helt rätt! Bra nemo, fan va ball du e!

2010-09-09 • 23:06:48
URL: http://singingash.blogg.se/
Postat av: Matilda

Jag blir äcklad av folk som tror sig stå så mycket högre än dokusåpadeltagare. Det är nästan så jag tycker synd om dem för att de uppenbarligen mår dåligt och skäms över att ha kul. Kungarna av Tylösand var riktigt bra för att vara reality.

2010-09-09 • 23:35:44
Postat av: Jenna

Visst, det finns många som super skallen i bitar, knullar till höger och vänster och gör bort sig på allehanda sätt. Jag har gjort det som yngre och när jag ser tillbaka på det så ser jag bara en extremt omogen, osäker tjej som ville få uppmärksamhet. Jag skäms över denna tid i mitt liv. Som tur är så är det nog mest jag själv som minns allt jag gjort och det är inte förevigat på tv. Tur det, annars hade det legat mig i fatet.

Det är lätt att leva här och nu och inte tänka på imorgon. Men för dig personligen, vad tror du att du kommer få för tjejer efter detta? Inget vettig tjej med iq över genomsnittet kommer vilja vara med dig. De som tackar ja till ett ligg gör det förmodligen för att du är just Nemo från denna såpa och de tycker det är ballt. Hur mogna är då dessa tjejer? Hur blir det med jobb i framtiden? Vilken seriös arbetsgivare kommer anställa dig?

Jag förstår din åsikt idag. Jag tyckte precis likadant då jag var 22 år. Nu några år senare när min hjärna mognat ngt så har jag en helt annan åsikt. Tro mig, det kommer du också få. Och du kommer ångra att du sabbade ditt rykte på en meningslös dokusåpa.

2010-09-10 • 09:34:23
Postat av: En Röst I Natten

Sverige enda landet i världen där folk sitter och hejjar på och hetsar människor med uppenbar



http://sv.wikipedia.org/wiki/Histrionisk_personlighetsst%C3%B6rning



Att fortsätta sin destruktiva bana, mänskligheten är för underbar ibland.

2010-09-10 • 10:09:35
Postat av: June

Du äcklar mig.

Och ja, det gäller alla som beter sig som du. Även utanför tv.

2010-09-10 • 19:42:39
URL: http://junesabstracts.blogg.se/
Postat av: nemohater

Din jävla pajas är det inte dags att göra sig av med svampskallen?

2010-09-10 • 20:09:47
Postat av: Appo

Vem super inte och vem knullar inte? Om du tror att de flesta beter er som de vilda white trash-apor ni är så har du fel kompis.



Så jävla patetiskt!

2010-09-13 • 09:48:25
Postat av: isabelle

alltså, du är så jävla skön! Behöver jag säga mer? :D Man lever bara en gång, så kör järnet!

2010-09-15 • 23:45:01
URL: http://www.icarlsson.bloggplatsen.se
Postat av: G2 / Gosia

Jag är inte svensk och jag skiter i jantelagen. Det är ett jävla påhitt som jag inte bryr mig ett piss om.

Men du måste väl själv inse att det finns olika sätt att sticka ut på.

Det jag sett av programmet var patetiskt. Ni var patetiska.

Spy, pissa och knulla på fyllan.

Fan vad stolt du måste vara. Fan vad annorlunda ni är. Fan vad ni är duktiga, jantelagen är bortblåst i programmet. Vilken tjänst ni har gjort Sverige!

Nej, det är ta mig fan idioti på hög nivå.

Jag älskar provokation, bara den är genomtänkt och inte bara för att synas. Om det finns någon baktanke. Tro mig, jag älskar hur Manson eller Rammstein kan provocera, men det är BARA för att det finns någon mening med det.

Ni ville få gratis fyllor och synas på tv, drömmånad som du kallar det. I ett program som går ut på att visa hur bl.a. du beter dig som en neandertal.

Du tycker det här är bra TV, jag tycker det är rentutav skit. Har inte sett andra avsnittet och tänker inte göra det heller.

Lycka till att knulla till dig självrespekt och kärlek. Den dagen du verkligen tycker om dig själv även fast du fortsätter handla så som du gör, ja då jävlar ska jag ta tillbaka allt jag skrivit och sagt om dig.

2010-09-16 • 02:23:29
URL: http://gosias.blogg.se/

A Part of Your Mind

Du heter

Komma ihåg dig?

E-mail

Blogg

Wooords


Trackback
RSS 2.0