Vilken Nemo?

2010-10-11 • 19:47:53
Vet ni vad det allra bästa jag vet är? Och detta är ingen överdrift. Det är fan det bästa jag vet. Vet ni vad det är? Det ska jag berätta för er.

Hela mitt liv har jag omgivits av fördomar. Hela min uppväxt. Förutfattade meningar. Folk har dömt ut mig redan innan dom träffat mig. Dom har haft en uppfattning av mig innan dom träffat mig ens. Detta beror på väldigt mkt. Främst för att vår familj alltid stuckit ut väldigt extremt. På vilket sätt säger jag inte då jag lovat familjen att inte skriva om dom mer ingående här i bloggen.. Men ja, ni kan ju tänka er på ett ungefär. Stökig och jävligt annorlunda uppväxt minst sagt. Sen självklart för att mitt namn är just var det är. Nemo. Hör man det så kommer man ihåg det. Så är det ju bara. Men även mycket annat.. Jag har alltid hörts och synts överallt. Min personlighet har varit en sån som man stör sig på. Bekräftelse. Uppmärksamhet. Hävdande. Extrem.

Jag kan ju iofs motvilligt välja att skylla detta på min uppväxt. Vi är 6 barn i familjen vilket gör att jag inte alltid fick den uppmärksamhet jag behövde under min barndom. Jag blev ofta lämnad ensam. Pappa var musiker och borta väldigt ofta. Och min mamma var ganska vilsen och trasig back then så jag blev ofta bortglömd. Så min personlighet formades just efter detta... Jag blev en uppmärksahetskåt vilsen bekräftelsekåt osäker pojke helt enkelt.

Så min uppväxt på Värmdö blev på många sätt väldigt tung. Jag var dömd på förhand bland folk. Folk var ganska elaka och dömde ut mig direkt. Jag fick liksom inte ens någon egentlig chans. Detta gällde både med vänner och brudar. Alla hade en uppfattning av mig innan dom ens träffat mig. Det var svårt för mig under en lång period. Svårt för mig att skaffa sig nya bekantskaper. Det var tungt. Därav mitt historiska eviga hat gentemot Värmdö.

Men vart vill jag då komma med detta? Jo, det ska jag berätta för er. Det bästa jag vet är att bevisa motsatsen. Det är när du börjar umgås med människor som har byggt upp en viss bild av dig. Dom har hört så mkt. Dom har bestämt sig för vilken storts människa du är. Men sen bevisar du motsatsen. Du vinner. Helt plötsligt säger dom till "Men du är ju inte alls som jag trodde? Varför dömer folk dig. Du är ju helt annorlunda? Du är ju hur skön som helst!"

Folk börjar helt plötsligt se alla nya sidor av dig. Alla skal. Alla nivår. Alla andra sidor. Folk våga helt plötsligt öppna sitt sinne och ge dig en riktig chans. En chans som både gör dig och denna person glada och otroligt varma. Man väljer att chansa. Man väljer att våga. Och så vinner båda på det. För att man vågar öppna sitt sinne en liten liten gnutta.

Detta hände väldigt många gånger under min uppväxt på Värmdö. Att jag bevisade motsatsen för folk. För att göra detta krävs det ju då också självklart att människorna är skapligt öppensinnade och inte dömer på förhand. Så vissa gånger var det en låååååååååååång process att få dom att ändra sig.. Men ja.. Det känslan. Det är oslagbar.

Det är samma sak nu. Fast nu är det så mycket mer extremt och uppenbart. Jag kan inte räkna alla gånger jag fått höra senaste tiden "Du är ju inte alls som på TV. Jag ändrade mig helt när jag läste din blogg/När jag såg dig på SVT Debatt/När jag såg dig på Vakn med The Voice. Du är ju varm. Du har ju ett djup. Du är ju en tänkare. DU ÄR JU EN MÄNNISKA". Ord som dessa hör jag minst 10-20 gånger om dagen nu för tiden. Det är stort. Det gör mig glad. Självklart är jag mkt som på TV. Jag älskar att festa. Jag älskar att ragga brudar. Jag älskar att flippa. Jag älskar att knulla.

Men jag är även en tänkare. Jag är även en väldigt känslig kille som oroar sig väldigt mkt. En kille som gråter ganska ofta. En kille som älskar sin mamma över allt annat. En kille som har väldigt mkt ångest. En kille som är väldigt rädd. Jag är verkligen inte macho. Jag ser inte mig själv som varken cool, ball, snygg eller lyckad. Snarare tvärt om. Jag är väldigt osäker. Men poängen med detta inlägg är ändå följande... Jag älskar människor som verkligen ger mig en ärlig chans att visa vem jag verkligen är.

För den Nemo ni ser på TV, ja, det är bara en liten del av den Nemo jag verkligen är. På riktigt. Så ni vet.




Älskar denna bild från i Fredags.

A Part of your mind
Postat av: Jojjo

Modigt skrivet!

2010-10-11 • 19:52:25
Postat av: Gurre

SKÄGG!

2010-10-11 • 20:01:03
Postat av: Anonym

Fortsätt vara den du är, du är så jävla härlig & skön! Jag älskar verkligen din personlighet som man ser på tv & här i bloggen! :D

2010-10-11 • 20:02:42
URL: http://jjooly.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fortsätt vara den du är, du är så jävla härlig & skön! Jag älskar verkligen din personlighet som man ser på tv & här i bloggen! :D

2010-10-11 • 20:02:59
URL: http://jjooly.blogg.se/
Postat av: Julia

Det tråkiga är dock, att det spelar ingen roll hur mycket man kan få förklara sig för att fördomarna kommer att finnas där, hur känd eller okänd man än är..

2010-10-11 • 20:03:11
URL: http://juuliiaaaa.blogg.se/
Postat av: smart chey som pratar för mycket

Du är åzm dude, alla borde vara som dig.

Fast nej, för då skulle du bli en i mängden, och vem vill vara en i mängden?



Jag hatar när folk har förutfattade meningar om en. Så den jäveln som dömer dig innan dom ens träffat dig - give em' a hell of a käftsmäll!

(Fast det är dumt att slåss, så strunta bara i dom istället)

2010-10-11 • 20:03:29
Postat av: Valentin

Det känns som att du skrev allt detta jävligt fort. I samma takt som du tänkte det typ. Bara du som jag känner som har kapaciteten till att göra så utan att det bara blir pannkaka av allt. Fantastisk bloggegenskap. Men det är nog oxå därför folk tror att du stavar illa...

2010-10-11 • 20:06:09
Postat av: http://allinnothinout.blogg.se

life's a bitch !



http://allinnothinout.blogg.se

2010-10-11 • 20:15:34
URL: http://allinnothinout.blogg.se/
Postat av: AnnaCarin

HejNemo som sa i ett tidigare inlägg är det bra ventilera och det är modigt av dig att tala om att du är känslig och gråter ibland jag tycker att det är väldigt mer macho och dessutom försvinner ångesten oxå. jag skulle verkligen vilja träffa den verkliga Nemo utanför offentligheten, du verkar vara en helgullig kille som man bara vill krama om. Ha det bäst! Kram AnnaCarin

2010-10-11 • 20:18:27
Postat av: Jenny

Som Julia skrev, fördomar kommer alltid finnas. Och dessutom människan är av naturen väldigt dömande. Man ska inte ta åt sig allt skit som sägs eller skrivs om en. Tänk, att dem är avundsjuka istället, eller helt enkelt bara kan må bra när dem får trycka ner ngn annan..

2010-10-11 • 20:28:52
URL: http://www.jennysmode.se
Postat av: Emelie

Gud va fint skrivet!

2010-10-11 • 20:32:36
URL: http://xxforgivexx.blogg.se/
Postat av: H

Så jävla fint skrivet! Du verkar vara en underbart fin människa Nemo. Det finns fan inget bättre än när människor öppet törs skriva om sina styrkor respektive svagheter. Du bara växer och växer i mina ögon. Fina människa.

2010-10-11 • 20:32:58
Postat av: EMma

fint <3 hahah du verkar jävligt skön !

2010-10-11 • 20:39:30
URL: http://emmaadenbasta.blogg.se/
Postat av: Jenny

Nemo, forsätt bara att vara den du är. Jag förstår hur du har det/hade det. Det är inte lätt. Men fortsätt vara dn du är, du är sjukt bra på alla dina sätt, du är hur söt som helst också.. Stor kram till dig !

2010-10-11 • 20:51:08
Postat av: m

du är verkligen en cool kille Nemo! bra skrivet. Man ska ge personer en chans. Du lever livet! jag älskar folk som gör det! Thats it! Jag tycker du är grym! ha det så bra ! kram

2010-10-11 • 20:52:53
Postat av: Anonym

Kommer ni till Örebroooo?? :)

2010-10-11 • 21:03:19
Postat av: karolina

tummen upp

2010-10-11 • 21:08:33
URL: http://karolinaspanberg.devote.se
Postat av: STOP

Sluta hata Värmdö, Värmdö är nice. Likväl som att folk här har en fördom av dig har ju nu hela Sverige det, som du gladeligen vill motbevisa. Är Värmdö fortfarande lika dömande mot dig? Eller mer nu? Eller vem vet, kanske mindre?



Kolla upp det.

2010-10-11 • 21:11:40
Postat av: syster

jag tycker inte det handlar om vad du gjorde i TV, snarare än ATT du gjorde det i TV. det är så paradoxalt att, samtidigt som man förespråkar öppenhet, offentliggöra såpass mycket i TV. jag skiter totalt i att människor knullar, spyr, beter sig som svin eller gör bort sig, men när man väljer att göra det i TV, det är då en människas stolthet försvinner för andra.



jag dömer. inte nödvändigtvis människor, men deras handlingar. om en människa väljer att framstå som ett fyllesvin som knullar allt som rör sig, i TV eller i allmänhet, då är det fanimig lätt att döma.



jag är så fruktansvärt konfunderad över dokusåpor. fascinerad. därav den totalt onödiga texten ovan. men jag förstår inte för allt i världen vad som får människor att göra det, spontanitet eller förvirring. hävdelsebehov? tristess? men jag är allt det där, och skulle inte ens tänka tanken att göra det(i TV). moral?



ps; ber hemskt mycket om ursäkt för blogginlägget i kommentarsfältet. (inte hemskt mycket, lite)

2010-10-11 • 21:11:59
URL: http://systercynism.blogg.se/
Postat av: Emmelie

Jag gillar ärligheten, känner mkt igen mig i de du skriver.

Keep on !

2010-10-11 • 21:13:54
URL: http://emmgus.blogg.se/
Postat av: annsofie

Naw gud så fint skrivet! Va dig själv det kommer du långt med , du är en sån otroligt fin person :) <3

2010-10-11 • 21:17:41
URL: http://annsoh.blogg.se/
Postat av: Liselotte,21 år & mamma till Lilly 17 månader & Léone med BF 25/11♥

Jag tycker att du verkligen verkar vara en helt underbar kille. Även om du släpper alla hämningar ibland så har du fortfarande båda fötterna på jorden & det är otroligt härligt att se. Det finns så många som går mot strömmen på helt fel vis men jag tycker att du gör det på ett skönt vis.



Var den du är för det är det alla älskar dig för!

2010-10-11 • 21:17:56
URL: http://liselotteloves.blogg.se/
Postat av: Liz

Det där kändes i hjärtat. Sjukt bra skrivet och väldigt öppet!

Och det är väldigt sant det du skriver, om chanser. Många har sett mig som världens bitch och hört att jag är världens megafitta som är jävligt elak, sen träffar dom mig och märker att det inte är så. Så att få uppleva att visa motsatsen, så som du skriver, oslagbart!

2010-10-11 • 21:18:28
URL: http://undeadliz.blogspot.com
Postat av: helena

Bra skrivet där ;)

2010-10-11 • 21:18:39
URL: http://fullavliv.blogg.se/
Postat av: electroholic

"EN ELECTROHOLICS BEKÄNNELSER"



- idag får ni reda på hela sommarens elekronik-shopping!!



www.electroholic.blogg.se

2010-10-11 • 21:23:41
URL: http://electroholic.blogg.se/
Postat av: Anna

Det du skrev gick rätt in i hjärtat. Puss

2010-10-11 • 21:40:39
Postat av: Adam

Ska du kolla matchen imorgon?

2010-10-11 • 21:54:20
URL: http://blagulabloggen.blogg.se/
Postat av: Ida

Gullig du är ! :))

Jäkligt bra skrivet, man vet ju själv hur dassigt det känns i sånna situationer! :)

kanonblogg hördu!



:))

2010-10-11 • 21:55:18
Postat av: Fredrika,

Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Jag blir verkligen imponerad av dig och du får mig på något crazy vis att känna massa positiva känslor för dig (som du inte gjort om jag bara hade sett ig på Kungarna). Det du skriver känns jävligt äkta och inte nåt du skriver bara för att få sympati/att folk ska se dig på nåt visst sätt.



Hoppas verkligen du läser de positiva kommentarerna ordentligt och fokuserar på dem.



Btw. Vem gillar inte att knulla? Go for it för i helvete. Skägg!

2010-10-11 • 22:00:06
URL: http://frekje.blogg.se/
Postat av: Martina

Starkt gjort av dig att skriva. Att du är öppen och ändå vet att väldigt många läser. Du är en underbar människa :)

2010-10-11 • 22:01:42
Postat av: Alex

DU ÄR GRYM!

2010-10-11 • 22:04:33
URL: http://aldrigfuckaupp.blogg.se/
Postat av: rebecca

bra skrivet! Du är verkligen så jävla söt och skön nemo! skägg! :D

2010-10-11 • 22:06:13
Postat av: Martiinaa

Brukar vanligtvis inte kommentera kändisbloggare, men detta är någon utöver det vanliga! Du skriver rakt in i min själ och nystar dig in någonstans djup i hjärtat på mig! Det är så sjuk konsigt att det kan bli så, när du bara skrev om dig själv....Tack!

2010-10-11 • 22:07:19
Postat av: frida

moget och fint skrivet, verkligen!

2010-10-11 • 22:14:45
Postat av: bea

helt speechless. jag har aldrig tillhört dom som äcklas eller tycker illa om någon av er i programmet men nu är du verkligen lite av en favorit! love you dude

2010-10-11 • 22:22:18
Postat av: Oliver ;)

Förstår precis hur du menar! 'More than meets the eye' ;)



Tycker förövrigt du verkar vara en helskön kille, riktigt lirare! Vore grymt kul o festa tsm! :D Ragga brudar, dela med 'ragg-tips/knep' etc. Haha.. :)



Ha de gott! ;)

2010-10-11 • 22:28:30
Postat av: Anonym

Oj vad du skriver bra..du får en verkligen till att vilja läsa vidare!

Jag säger bara så här..jag tyckte du var döds skön i Småstjärnorna, då du redan då (som du skrivit) var galen och högljud och nu gillar man dig ännu mer..denna texten fick en verkligen att tänka. Man ska inte döma en person innan man känner personen i fråga..gillar din blogg, fortsätt skriva som du gör:)

2010-10-11 • 22:28:37
URL: http://themusiclives.blogg.se/
Postat av: Amanda

Började läsa din blogg först i onsdags och jag är besatt, älskar den. Du skriver fantastiskt bra och ser grymt bra ut! :)

2010-10-11 • 22:36:17
URL: http://elinamandaa.blogg.se/
Postat av: Amanda

Började läsa din blogg först i onsdags och jag är besatt, älskar den. Du skriver fantastiskt bra och ser grymt bra ut! :)

2010-10-11 • 22:36:22
URL: http://elinamandaa.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag känner igen det där med att bli dömd utan att personen/personerna känner mig. Men det är ju bara dom som är ruttna i hjärnan! Det man gör är bara något man gör, det är ingenting man är. Jag tror inte alla kan se skillnad på det tyvärr...

2010-10-11 • 22:37:51
URL: http://nolllan.blogg.se/
Postat av: Maja

Asså du är så jävla skön! Är totalt beroende av dig, din blogg och av Kungarna! Fortsätt vara charmig till tusen och förgyll Sverige Sötnos !! :D

2010-10-11 • 22:56:31
Postat av: Emma

Allting börjar inom dig Nemo, att våga släppa taget om det som har varit och våga blicka framåt. Det är en del av livet att gå dåliga dagar, men dagar fyllda med ångest är skönt att vara utan. Jag har alltid varit mycket av en tänkare, precis som du själv beskrev, haft ångest eller har snarare, det är först nu jag börjar inse att livet blir lättare om man vågar leva och inte bry sig så mycket om det som var. Våga tro på att den väg du går är bäst. Även om vägen du går på har några gropar kommer du lättare, ur dem om du vet om dem. Kram Emma

2010-10-11 • 22:57:50
Postat av: Emma

Allting börjar inom dig Nemo, att våga släppa taget om det som har varit och våga blicka framåt. Det är en del av livet att gå dåliga dagar, men dagar fyllda med ångest är skönt att vara utan. Jag har alltid varit mycket av en tänkare, precis som du själv beskrev, haft ångest eller har snarare, det är först nu jag börjar inse att livet blir lättare om man vågar leva och inte bry sig så mycket om det som var. Våga tro på att den väg du går är bäst. Även om vägen du går på har några gropar kommer du lättare, ur dem om du vet om dem. Kram Emma

2010-10-11 • 22:59:38
Postat av: elin

Jag tycker Inte folk har rätt att döma dig, man ska inte döma folk utifrån vad andra säger, utifrån tv eller något annat. Man är den man är, ingen är som dig ingen är som dom personerna som dömer. Vi lever vårt liv på olika sätt och det är väl en jävla tur det. Jag själv får höra spydiga ord var och varannan dag på grund av att jag är en glamour modell och endast 17 år, men jag väljer mina vägar genom livet och andra ska inte döma mig, ingen har rätt att döma dig för hur du är och hur du väljer att göra i ditt liv. alla är olika, alla har sina brister och man kan inte bli accepterad av alla.

2010-10-11 • 23:00:45
Postat av: Jennie

Riktigt bra skrivet. Tycker du verkar vara en genomgo person!

2010-10-11 • 23:01:04
Postat av: elin

Jag tycker Inte folk har rätt att döma dig, man ska inte döma folk utifrån vad andra säger, utifrån tv eller något annat. Man är den man är, ingen är som dig ingen är som dom personerna som dömer. Vi lever vårt liv på olika sätt och det är väl en jävla tur det. Jag själv får höra spydiga ord var och varannan dag på grund av att jag är en glamour modell och endast 17 år, men jag väljer mina vägar genom livet och andra ska inte döma mig, ingen har rätt att döma dig för hur du är och hur du väljer att göra i ditt liv. alla är olika, alla har sina brister och man kan inte bli accepterad av alla.

2010-10-11 • 23:01:45
Postat av: Emma

Allting börjar inom dig Nemo, att våga släppa taget om det som har varit och våga blicka framåt. Det är en del av livet att gå dåliga dagar, men dagar fyllda med ångest är skönt att vara utan. Jag har alltid varit mycket av en tänkare, precis som du själv beskrev, haft ångest eller har snarare, det är först nu jag börjar inse att livet blir lättare om man vågar leva och inte bry sig så mycket om det som var. Våga tro på att den väg du går är bäst. Även om vägen du går på har några gropar kommer du lättare, ur dem om du vet om dem. Kram Emma

2010-10-11 • 23:01:45
Postat av: Emma

Allting börjar inom dig Nemo, att våga släppa taget om det som har varit och våga blicka framåt. Det är en del av livet att gå dåliga dagar, men dagar fyllda med ångest är skönt att vara utan. Jag har alltid varit mycket av en tänkare, precis som du själv beskrev, haft ångest eller har snarare, det är först nu jag börjar inse att livet blir lättare om man vågar leva och inte bry sig så mycket om det som var. Våga tro på att den väg du går är bäst. Även om vägen du går på har några gropar kommer du lättare, ur dem om du vet om dem. Kram Emma

2010-10-11 • 23:01:52
Postat av: Emma

hoppsan, krånglig uppkoppling, flera inlägg på en gång. Bara en sak att göra, läsa och njut :)

2010-10-11 • 23:04:50
Postat av: David

ohh där har vi en sak gemensamt. Det är tamefan det bästa som finns o bevisa att dom jvlarna har fel. det känns verkligen som att det skulle kunna vara jag som hade skrivit det där! Jag hatar folk som bara sätter en stämpel på en och sen är det så. man ska fan inte säga något om någon man inte känner. alla måste få en chans iallafall en liten...

2010-10-11 • 23:21:58
Postat av: Denise Linderoth

Läste det här inlägget och inlägget om tomhet och jag känner igen mig så otroligt jävla mycket i det du skriver. Det är läskigt att läsa sina egna tankar men någon annans ord.



Som man säger "Don't judge a book by its cover".

2010-10-12 • 00:10:12
URL: http://dlinderoth.blogg.se/
Postat av: frida

din blogg visar den du är, fortsätt av vara dig själv. så småningom kommer tylösand-nemo försvinna och blogg-nemo kommer att skina igenom.

2010-10-12 • 00:13:27
URL: http://worldbyfrida.blogg.se/
Postat av: Alex

Neemo, jag är ingen hater men va är facebook-grejen mellan dig och magnus carlson!? Utveckla!



Peace

2010-10-12 • 00:29:58
Postat av: sofia

du vet inte hur mycket jag känner igen mig. Fortsätt bevisa dem :) galet bra!

2010-10-12 • 00:37:13
URL: http://sotas.blogg.se/
Postat av: QILY - ISABELLA ASIAT

awww va gulligt Nemo! bRa skrivit!



http://www.qily.blogg.se

2010-10-12 • 00:39:36
URL: http://qily.blogg.se/
Postat av: Nattha

Bra skrivet!

2010-10-12 • 01:09:04
URL: http://natthaliten.blogg.se/
Postat av: Andreas Andersson

snygg frilla!

2010-10-12 • 01:14:26
URL: http://anderssonz.blogg.se/
Postat av: Andreas Andersson

snygg frilla!

2010-10-12 • 01:14:43
URL: http://anderssonz.blogg.se/
Postat av: Andreas Andersson

du är bäst i programmet!

2010-10-12 • 01:15:13
URL: http://anderssonz.blogg.se/
Postat av: Eve

Har egentligen ingen aning om vem du är, Nemo..som är med i en dokusåpa på tv..som handlar om att supa och knulla bäst man vill (fan så fördomsfull man är...I guess im only human).

Att göra sig offentlig på det sättet är ju en risk i sig. Man ger folk tillåtelse att ha fördomar, snacka skit och tycka illa om, sen bryr sig människor inte om du har haft en jobbig uppväxt eller växt upp med gulsked i munnen.

Det är ju så det funkar. Det är sånt man får ta.

Vilket du verkar göra.



Att ha en jobbig uppväxt är du inte ensam om. Att växa upp i en stor och kanske splittrad(av egen erfarenhet) familj...så hamnar alltid någon utanför. Att man var den i familjen som ingen såg...som ingen hörde.

Att man blev så sjukt uppmärksamhetsberoende..så att man skaffade sig "den där attityden" som gjorde att folk hellre skapade en bild av dig genom sjuka fördomar...än att lära känna dig.

Att man omedvetet hela tiden ville stå i centrum.

Med världens sämsta självförtroende..och den utstötta i klassen...så växte man och hittade helt plötsligt en självkänsla..som skrämde folk. Som gjorde att man blev missförstådd av människor du inte ens känner.

Och helt plötsligt så ger du människorna en chans..och de säger att "du är inte alls som jag trodde"...no shit sherlock!! Och helt plötsligt så är de ens vänner.

MEN...är man den personen med få vänner som är missförstådd? Eller vill man vara den med "vänner" som dök in i det förhållandet med världens fördomar om dig? Att de kanske omedvetet är din vän för att suga åt sig som svampar och fortsätta ha fördomar och snacka skit? Att folk reagerar på sättet "men vafan är DU vän med HENNE??!?!?!"...och de försvarar sig genom att helt enkelt fortsätta..men bakom din rygg istället? För människor bryr sig egentligen inte om du är känslig och gråter, ellerär totalt känslokall. Sårar man, så gör man det.



Okej, klapp på axeln och jag säger att du är modig som erkänner att du faktiskt är en känslig person.

Det visar ju bara att man ÄR mänsklig, trots att man ger sig in i dokusåpornas värld.



Men jag klappar dig ännu mer på axeln för att du är den du är idag. Att "vi" som gått igenom i princip samma sak under vår uppväxt...och blivit så inåthelvete starka av det. För även om man kanske muttrar över sin "kämpiga barndom"...så är man jävligt glad över den. Du hade inte varit så bra som du är nu om det inte vore för den utmaningen. Jag tycker så...för jag är jävligt nöjd.



Vad djupt det blev. And i don`t even know you.

(och nej jag har aldrig sett tv programmet...and I never will. Jag utför hellre handlingar istället för att se andra som gör det :P )



Anyway...take care...och lycka till..och allt sånt.



2010-10-12 • 01:33:51
URL: http://eveseden.blogg.se/
Postat av: Erika - Gastric Bypass Operation 27:e Okt.

Kanske dags att se ett avsnitt på Tv då. Eller blir man bara besviken då? :P Gillar din blogg!

2010-10-12 • 07:12:07
URL: http://forvandling.blogg.se/
Postat av: kellebasi

jag mår så jävla bra utav att läsa din blogg, den får mig att våga, jag önskar bara att jag kunde hjälpa dig lika mycket som du har hjälpt mig. take care<3

2010-10-12 • 07:18:15
URL: http://kellebasi.blogg.se/
Postat av: Erika

I SVT debatt var du så extremt pinsam. Tårarna forsade och jag höll på att dö av skam.

Den där fjanten du var där med var inte numret större direkt. Usch vilket pack! Han alltså. När det gäller dig märker man direkt att det mesta du säger och gör är ett drag av osäkerhet och bekräftelsetörstande.



Det man såg när ni medverkade i debatten var två osäkra tonårspojkar som tävlade i vem som kunde vara drygast. Ni lät som två brunstiga tjurar i målbrottet och ni kunde inte slita ögonen från varandra längre stunder, just pga att ni sökte bekräftelse hos varandra eftersom att ni inte fick det av någon annan. Förutom Paow då, men ni är verkligen på samma nivå så det var inte helt oväntat att ni skulle få medhåll av en liten flicka på 16-17 år.



Vad vill jag med min kommentar? Jag vill gärna ha ett svar på hur vuxna män(?) kan vara så barnsliga och osäkra och bekräftelsetörstande och framför allt hur man kan gå ut med det och skämma ut sig på det viset.

2010-10-12 • 09:08:52
Postat av: Back In Your Face

LÄS DET SENASTE INOM BLOGGVÄRLDEN!



KOLLA IN BLOGGEN!



BLOGGSKVALLER, KOMMENTARER OCH SKITSNACK!



Backinyourface.blogg.se

2010-10-12 • 09:25:47
URL: http://backinyourface.blogg.se/
Postat av: Johanna

Va fin du är Nemo! :) Både på insidan och utsidan!

2010-10-12 • 09:50:55
URL: http://misswarmland.blogg.se/
Postat av: Millan

FRÅGESTUND PÅ BLOGGEN! FRÅGA OM VAD NI VILL! :)

Postat av: sofia

älskar inlägget! folk är alltid så dömande!

jag gillar din öppenhet! great job! :)

2010-10-12 • 10:51:44
URL: http://sofiaapersson.blogg.se/
Postat av: Amanda

Tjenare :) Jag har en Frågestund på min blogg, du kanske kan titta in och har du en fråga är det bara att fråga :) kommentera detta inlägg då: http://soere.blogg.se/2010/october/fragestund.html



Mvh, Amanda

- fin blogg du har :)

2010-10-12 • 11:07:57
URL: http://soere.blogg.se/
Postat av: Anonym

you can't mend a scar, you can't fix a shattered heart

2010-10-12 • 11:36:08
Postat av: Anonym

Det här inlägget fick mig verkligen att ändra uppfattning av dig ! Du är verkligen grym på att sätta ord på dina känslor :)

2010-10-12 • 11:44:59
Postat av: Fredrik ModeKillen

nice frilla!

2010-10-12 • 11:48:14
URL: http://fredrikfredrik.webblogg.se/
Postat av: nathalie

Tjenare nemo! Sköön blogg ...

Du verkar vara en stört skön och trevlig kille.



Tjingtjong! :)

2010-10-12 • 11:52:33
URL: http://nathaliehaggberg.blogg.se/
Postat av: Moa ♥ - FUCKINGPOSERS

Det trodde jag inte om dig nemo!

2010-10-12 • 11:54:51
URL: http://FUCKINGPOSERS.SE
Postat av: robbah

He's layered. He's made that way!

2010-10-12 • 12:07:39
URL: http://www.myspace.com/huntedhedgehogs
Postat av: tjorven

du verkar fortfarande vara en ganska osäker och bekräftelsekåt pojke.

2010-10-12 • 12:07:59
Postat av: S A R A - Carpe Diem

Gud, vad fina ord :)

2010-10-12 • 12:11:29
URL: http://insidesara.blogg.se/
Postat av: mj

jag äääälskar dig Nemo! jag älskar dig på tv och jag älskar din blogg, jag skulle antagligen älska dig om jag kände dig också. För om sån du är på tv inte är allt du är, så vill jag bara veta mer. Jag blev så himla chockad när jag läste på din facebook att du var i skärhamn idag, eftersom jag går i skolan där och hade missat dig totalt, hade vart sjukt grymt att typ äta kebab med dig där!

Iallafall.. Du är en grym människa, det måste jag säga. Och grym på att skriva är du med, fortsätt med detta, svik inte oss, dina trogna bloggläsare! PUSS

2010-10-12 • 15:10:09
Postat av: sani

du kanske bör bli författare?

2010-10-12 • 16:12:38
URL: http://surasani.blogg.se/
Postat av: michelle

Du kan ju ALLTID skylla på att du är uppväxt på Värmdö om saker och ting går snett, för på Värmdö blir man som man blir, utan tvekan.

Jag har också ett evigt hat mot Värmdö, trots att jag fortfarande är fast på skitstället.

2010-10-12 • 17:05:41
URL: http://hollywoodfreak.blogg.se/
Postat av: johanna

äntligen har folk börjat se DIG nemo :D

är så glad att folk hittar hit och läser din blogg och inser att du är mer än knullpojken på TV

för du förtjänar att bli sedd på riktigt!

2010-10-12 • 17:51:44
Postat av: Jasmin

tunga ord, djupa ord. man blev berörd. jag slutade med allt jag gjorde för en stund och bara läste det du skrivit, om och om igen. fint skrivit! jag har aldrig tvivlat på att du inte är någon människa, aldrig någonsin.

2010-10-13 • 10:27:27
Postat av: tina

Ditt bästa inlägg hittills ;)

2010-10-13 • 15:02:42
URL: http://www.ti-ina.blogspot.com
Postat av: Anonym

Väldigt bra skrivet måste jag säga. Men du funderar över varför du har svårt att tycka om någon mer än bara när du inte har den. Nu förstår jag varför. Du är så osäker på dig själv att du måste se om du får tjejer. Det får du uppenbarligen ganska många av. Men när de väl blir intresserade vågar inte du. Jag tror du är så extremt rädd för att bli sårad att du hellre ligger runt och sedan dumpar tjejen. Då slipper då den känslomässiga biten. Inte förrän du jobbat på dig själv och på att våga släppa in någon kommer du kunna bli kär. Tro mig been there, done that. Lycka till!

2010-10-13 • 16:25:45
Postat av: k

Sandy på bilden ju! hahhaa :p

2010-10-13 • 17:00:39
Postat av: Sara

En kille som heter Nemo kan ju inte vara annat än skön!

2010-10-13 • 18:34:37
Postat av: Idzoor

Sjukt bra att du skriver detta. :)

2010-10-13 • 19:56:31
Postat av: hanna

detta är andra gången jag är inne på din blogg. andra och inte sista gången, fastnade direkt. du verkar vara en gött skön kille, men ändå djup osv så som du skriver att folk beskriver dig. keep it up, så kommer du komma långt. hoppas du lyssnar på det folk säger till dig, ta åt dig. take care dude, i like your style! :)

2010-10-13 • 20:28:25
URL: http://hannnaxelsson.blogspot.com
Postat av: Carro

Allstå Nemo, du är så j'vla ball, fortsätt att vara precis den du är! Din blogg är bara bäst! <3

2010-10-13 • 21:20:12
Postat av: Rebecca

Så jävla bra skrivet! Känner igen mig i så mycket

2010-10-13 • 22:46:06
Postat av: Emelie

Hmmm nu blev jag lite ställd och skäms en smula... tyckte du va helt fuckad i tv... såg ett halvt avsnitt och tänkte aldrig mer att jag slösar energi på den skiten " vilka stackars jävla idioter som förstör sitt liv genom att va så pinsamma i tv" tänkte jag då... tycker förvisso ff så men ramlade in på din blogg av en slump då jag med bloggar på blogg.se och blev riktigt impad av att se den här sidan av dig... du växte en smula i mina ögon nu... ville bara säga det.

2010-10-14 • 00:15:34
URL: http://emelieekblom.blogg.se/
Postat av: felicia / filly

ah men juste!

som att du kommer läsa detta? vet inte, tvivlar på det men jag kan ju alltid göra ett försök right!?



Nemo, din söta saaaak!

jag har bara sett dig på tv, och sen nu nyss när jag kollade på Kissie's blogg..

och sen hittade jag din på köpet, alla jag känner som kollar på Kungarna av tylösand söger att du är rubbad, men de har inte jag aldrig tyckt, alla bara lixom, ah men han är dum i huvudet.. men förhelvete! han är ju hur jävla skön som hällst. och igår, när du runkade där, haha alla typ men gud, han är ju sjuk! och jag satt och as garva och tyckte att de va spräng gött när någon våga bjuda på sig själv. fan, så är livet, man måste våga visa 'sitt jag' & få lov att bjuda på sig själv och ha kul! älskar sånna människor, kan vara så att jag är precis likadan. men de är så det ska vara! och hon dendär, tjejen som oxå är med där som tyckte mer eller mindre att allt du gjorde va äckligt eller irriterande, och bara va negativ om dig, henne blev jag fan grinig på! vilken jävla sladderfitta. gudars! ja, kände bara för att få ur mig dethär, fast egenligen lite onödigt, men de är så jag känner. sen det du har skrivit nu, de är så underbart, att du kan klara av att förklara hur du känner och hur det är. jag känner igen mig, i väääldigt mycke du skriver, det med att folk dömmer en på förhand, min familj 'nilsson' - aha de är domdär, blabla. dom tar en för hur man va, eller för hur någon i våran familj va, vi är 6 brqan, med en trasig mamma, och 3 olika pappor till mig och mina syskon, jag och en bror som är hel och våran pappa får vi oxå ta mycke stryk utav, en pappa som inte är den bästa förebiden, en pappa som är byns största pundare.. där dömmer många folk oxå, men det jag har försökt förklara för alla är att, FOLK KAN FÖRÄNDRAS, FOLK ÄR INTE DET SKITSNACK SOM SPRIDITS RUNT, GE PERSONEN EN CHANS, DÖM ALDRIG NÅGON INNAN DU HAR LÄRT KÄNNA personen SJÄLV. tack för mig! - jag är visserligen bara en 94:a men jag vet exakt hur sådant är, och hur det går när saker och ting har gått för långt, mitt liv, har bestått utav socialen, och ungdomshem under 4 års tid, precis börjat få årdning på mitt lilla liv som knappast har börjat, men nu så har jag fått flytta hem. och allt rullar på. det är det som är de fina med livet. det finns hopp & fler chanser / filly mob, - 0700632557 !

2010-10-14 • 14:14:21
Postat av: Anonym

Du är en person som vågar öppna sig och det känns helt sjuk bra att läsa det du skriver. Man känner lycka för din skull. Jag tycker du ska sluta bry dig om alla andra och deras skitsnack, för du är en person som är störtskön och verkligen vågar visa vem DU är!

2010-10-14 • 19:11:37
Postat av: jennifer

skägg:D

2010-10-17 • 00:46:51
URL: http://jenniferferdinandssson.blogg.se/
Postat av: anna

När jag såg "kungarna av tylösand" var det precis så jag tänkte, de här personerna har inte haft det lätt, dom har haft en tuff uppväxt eller så har de påverkats av något annat som gjort att de fått dålig självkänsla och ett extremt behov av uppmärksamhet. Tyvärr så uppfyller du mina fördomar med att bekräfta min teori, det jag vill säga dig är, jag tror du kan bättre, jag tror att du kan bli så mycket mer än att bli en nedsupen kung av tylösand.

2010-10-17 • 01:11:00
Postat av: M

grymt skrivet! starkt av dig. du verka ha en skit skön personlighet. din blogg är dyng kul å läsa. keep going!

2010-10-22 • 23:26:12

A Part of Your Mind

Du heter

Komma ihåg dig?

E-mail

Blogg

Wooords


Trackback
RSS 2.0