Jag säger inte att det är lätt. Jag säger att det är jag.

2010-10-01 • 12:49:21
Bakfylleångest är märkligt. Allt känns tomt. Lite sådär luddigt och abstrakt. Det är som att du tuktar efter mer men liksom inte når tid. Du känner efter med handen i luften men får inte grepp om någonting. Om du är smådeppig från början så blir du helt plötsligt förkrossad. Som knark fast tvärt om. Du blir känslig.

Jag lever just nu i ett vakuum. Jag försöker känna efter samtidigt som jag vägrar. Jag försöker verkligen. Vissa skulle nog kalla detta drömlivet. Jag glider som aldrig förr. Jag får i princip alla tjejer jag pekar på. Ja, det är faktiskt sant, tro det eller ej. Men är det värt det? Denna smått destruktiva livsstil? Jag känner efter ibland och påminner mig själv. Sen stoppar jag huvudet i sanden och kör vidare med samma race. Jag hatar att känna efter. Då blir jag lite rädd. Då tänker jag på mamma. Jag tänker att jag hellre vill ligga breve henne, titta på "Tillsammans" och äta glass istället.

Men Nemo. Det går inte. Det funkar inte längre. Du är inte 12 år längre. Du är 23 år. Du ska liksom ha åstadkommit något nu. Du ska vara, som det så fint heter, vuxen. Jag vill inte vara vuxen. Jag vill inte ha några plikter. Jag vill inte ta något ansvar. Jag är nog världens yngsta 23åring. Folk kallar mig omogen. Jag kallar mig omogen. Jag har inga som helst problem med att se mina svaga sidor. Mina missbruk. Jag är mycket väl medveten om hur känslomässigt rubbad jag är. Jag är mycket väl medveten om alla mina dåliga mörka sidor. Och sist men inte minst är jag även mycket väl medveten om mina missbruk.

Men ska man liksom sluta där? Skulle det andra livet göra mig lyckligare? Att settle down eller vad fan det nu heter. Plugga? Normalt jobb? Lägenhet? Flickvän? Blir man lyckligare då? Påstår ni att dessa människor som sitter på allt detta är lyckliga? Inte nödvändligtvis. Det finns alltid nya problem. Alltid nya spöken. Varför tar rika lyckade snygga kändisar livet av sig? Dom som borde vara så lyckliga? Jag tror inte på det. Jag tror inte jag skulle bli lyckligare om jag blev "seriös" med livet. För varför skulle jag? Kanske skulle det dämpa ångesten. För tillfället iaf. Men tro fan att det istället då skulle dyka upp nya problem. Andra problem. Något annat att ha ångest över.

Jag säger inte att mitt levandssätt är rätt på något sätt. Jag säger inte att jag är stolt. Jag säger inte ens att jag är bra. Men vad jag dock säger är att jag tror inte att något sätt är rätt. Och OM något sätt nu är rätt - Ja, då måste jag hitta dit själv. Jag måste finna min väg. Jag måste göra min resa. Jag är 23 år och kanske kommer jag till insikt när jag är 25 år. Kanske när jag är 45 år. Kanske när jag ligger på dödsbädden. Men just nu vet jag inte. Jag är lyckligt ovetande. Jag är olyckligt vetande.

Det enda jag vet är att det är mitt liv.
Mina val. Mina beslut. Ni förstår.

A Part of your mind
Postat av: Back in your face

KOLLA IN NYA SKVALLERBLOGGEN!



LÄS ALLT OM KISSIES LÅTSASREKLAM OCH MYCKET MER.



Backinyourface.blogg.se



Backinyourface.blogg.se



Backinyourface.blogg.se



Backinyourface.blogg.se

2010-10-01 • 12:55:07
URL: http://backinyourface.blogg.se/
Postat av: Tina

Sjukt fint skrivet ! Du är en djupare människa än jag trodde, och jag tycker om det :)

2010-10-01 • 12:59:10
Postat av: Catago - Hästbloggen för dig!

tycker inte du ska följa strömmen bara för att många andra gör det. Kör ditt eget race och var den du är, det kommer du garanterat bli lyckligast av :)

2010-10-01 • 12:59:14
URL: http://catago.blogg.se/
Postat av: mersiha

jag älskar dig!

2010-10-01 • 13:17:14
Postat av: ms

Sjukt bra skrivet!



Kommer du till Sundsvall snart eller? Hur jävla lång tid ska det behöva ta? ;)

2010-10-01 • 13:23:37
Postat av: V

Nemo: Ibland tror man nästan du har tendenser till att vara manodepressiv (bipolär). Är du säker på att du inte lider av detta ? Sitt humör verkar gå upp och ner.....

2010-10-01 • 13:28:48
Postat av: Fredrika,

Höredu Nemo. Jag gillar dig mer efter att ha läst din blogg än när jag bara såg dig på Kungarna. Inte för att jag säger att du är dålig där - jag menar bara att man inser att du faktiskt är en vanlig människa med vanliga känslor och allt vad det kan vara. Jag gillar det! Diggar det! Diggar dig!



Ingen vet sin egen väg när de är 23. Du kommer ta reda på det förr eller senare, ingen kan göra det åt dig. Bara du. Och det löser sig, vet du väl?



Kram

2010-10-01 • 13:32:39
URL: http://frekje.blogg.se/
Postat av: mamma

Möte dej för några dagar sen och pratade ..... Fick den uppfattningen att du är en varm och go kille som lever livet men söker tryggheten och jag tror att du kommer att hitta den tidigare än du tror....

Måste ändå tacka för maten du lagade hoppas på en repris inom snar framtid =)

2010-10-01 • 13:33:00
Postat av: Robin

Du är verkligen bra att skriva och uttrycka dig. Genom detta inlägg tror jag du får många människor som är skeptiska och stör sig på din livsstil förstå hur/varför du väljer att leva som du gör. Du lever en dröm enligt många för vem vill inte leva om tonåren, gymnasiet, festerna igen? Men framförallt, vem vill förlora det sociala du upplever när du festar? Fortsätt blogga o var ärlig, din o jockibois bloggar läser jag varje dag o då ska du veta att jag egentligen hatar att läsa bloggar.

2010-10-01 • 13:34:44
Postat av: jennie

SKÄGG!

2010-10-01 • 13:40:34
URL: http://jenniebre.blogg.se/
Postat av: jennie

glöm inte att du är grym!

2010-10-01 • 13:42:55
URL: http://jenniebre.blogg.se/
Postat av: "E"

Nemo, du är den mest söta och gulliga kille jag någonsin sett. Du verkar så fin på alla sätt och vis, och när jag ser dig har jag bara lust att krama om dig! Du är så fin Nemo, och du kommer hitta den rätta tjejen någon dag, jag lovar. Någon som är lika fin som du är. Som älskar dig för den du är, och som du kan vara dig själv tillsammans med. Jag önskar dig all lycka Nemo, puss på dig!

2010-10-01 • 13:46:09
Postat av: Anonym

du är väldigt duktig på att uttrycka dig i ord

2010-10-01 • 13:47:10
Postat av: sofia

du är så bra.

2010-10-01 • 13:54:27
Postat av: Alexandra

Bakfylleångest är ett konstigt fenomen, det är som om hela ens värld sätts i gungning.



Modigt av dig att blotta ditt inre, det är modigare än alla galna saker du bjuder på.

Innerst inne så vet du vad som gör dig lycklig på riktigt och vad som bara innebär lycka för stunden.

Korta kickar är roligt också men ger inte mycket än just korta kickar.



Gör en plan iallafall så du bestömmer dig för att detta är så jag lever nu under en period men jag har en tanke efter dessa minutes of fame är över också. var rädd om ditt hjärta på vägen och kom ihåg att det ordnar sig för ALLA människor någon gång. Förr eller senare.



Kram

En lite äldre men inte mycket visare prinsessa

från smålands skogar

2010-10-01 • 14:46:56
URL: http://prinsessanalexandra.blogspot.com
Postat av: Petra

Såklart det är dags att växa upp, din situation verkar ju inte direkt härlig som den är just nu? Om du inte är nöjd är det kanske dags att testa något annat? :S

2010-10-01 • 14:52:57
URL: http://petraplutt.blogg.se/
Postat av: A

2010-10-01 • 14:54:01
Postat av: Alexandra

Få är det som vill bli vuxna. Men alltför mpnga är det som vågar säga det. Vi pendlar mellan vuxenlivet och ungdomen utan ansvar medans vår omgvning i själva verket vill skrika åt oss att det är dags att växa upp. Vägen till vuxenlivet är annolrunda för alla antar jag.



Jag lever långtifrån ett liv som ditt men jag är livrädd för att bli vuxen men för en bit av mig är det allt jag vill.

Efter att ha läst din blogg blir du mycket mer mänskilg och det är skönt att se att killar med ett snyggt yttre även har en insida.

Tack.

2010-10-01 • 14:57:12
Postat av: Anonym

dina texter är döbra!

2010-10-01 • 15:17:59
Postat av: Michi

Jag blev riktigt rörd av vad du skrev.. Det var djupt och vackert. Jag vet hur du känner, det är för mycket måsten här i världen. Men även om vi uppnår dessa måsten mår vi förmodligen likadant i alla fall! Släpp taget ännu mer, det är ända sättet att verkligen hitta rätt väg. Det var någon som skrev att du verkade ha tendenser till ett bipolärt beteende. Jag skulle säga att du har tendenser till att vara skör och mänsklig!



Love Michi

2010-10-01 • 15:22:13
Postat av: Bella

Nemo! Underbart! Gillar den Nemo som du visar upp i denna blogg, den riktiga Nemo. Tro på dig själv, du kan om du vill! Det kommer bli så bra alltihopa! Våga känna efter dina känslor, du är en fin människa! Det ser jag på sättet du skriver så väl det senaste inlägget som det här. Om några år ska du se att du kommer kunna se tillbaka på den här tiden och minnas olika saker som gjort dig starkare som människa. Vi lär oss något nytt hela tiden och vi lär oss av våra misstag och det är det som gör oss till de människor som vi är idag! Ta hand om dig! =)

2010-10-01 • 15:26:48
Postat av: Jessi

Känner igen mig mycket i dina tankar, och det tror jag många andra också gör. Jag är några år äldre än dig, har pluggat och jobbat, och jag borde väl anses "vuxen".. men jag känner mig inte alls vuxen.. ibland vill jag bara kräkas på allt ansvar och alla måsten!!! Men tyvärr har jag inget val, utanför fortsätter i mitt "så här ska man leva" spår.. Men bara så du vet, så är du inte ensam...

2010-10-01 • 15:37:52
URL: http://jessica25.blogg.se/
Postat av: A

Ta en dag i taget, grubbla inte för mycket. Gör det du känner för just den dagen. Grubblar man för mycket om framtiden lever man inte i nuet. Kärleken kommer stå där den dagen du finner den, vad du vill göra med livet kommer den dagen du kommer på det.



Fram tills dess gör det du känner för dagen.

Det andra det löser sig. Viktigaste är att man mår bra.

2010-10-01 • 16:11:05
Postat av: Viktorfrisk

VIKTOR FRISK - ESKILSTUNAS STÖRSTA MANLIGA MODEBLOGGARE! - Jag skriver om mode, nyheter och tips inom mode, hockey och min träning! Läs och lär känna mig bättre. Följ, Läs och Sprid!

- Hur har din dag varit?

2010-10-01 • 16:39:17
URL: http://www.knockouts.eu
Postat av: Linda

Du verkar mena att du mår som du gör, att du har ångest-problem, därför att du är en "rastlös själ" eller vad man ska säga. Tänkte bara upplysa dig om att man kan få ångest och bli deprimerad av att dricka för mycket alkohol och för ofta. Kanske ska testa att dra ner lite på spriten? Jag själv har känt mig likadan. Blev trött på allt direkt och deprimerad. Jag klättrade nästan på väggarna när jag inte hade nåt att göra... Kände mig ofta så less på livet, tänkte ofta att det var Sverige som gjorde att jag kände så, att det inte var stort nog för mig. Ber om ursäkt för att det låter så flinkhet, det är skitsvårt att förklara. Men jag gissar på att du förstår vad jag menar och även känner igen dig i det? Tänkte bara säga att sedan jag lugnade ner mitt drickande så har alla mina problem försvunnit.. Som om de faktiskt var abstinens alltså. Tror att det är precis vad dina "mörka" känslor är också...

2010-10-01 • 16:51:36
Postat av: Sofia

Jag vill bara säga att jag blir förvånad över hur djup och fina tankar du verkar ha. Jag tror att det viktigaste är att du står och är nöjd med det du gör. Någon gång kommer du hitta "hem". :)

2010-10-01 • 16:54:25
Postat av: Linda

@V: manodepressiv/bipolär? Jag tror snarare dessa humörsvängningar är en följd av alkoholmissbruk (det är ett av många kända symptom)

2010-10-01 • 16:56:43
Postat av: Anonym

*

HUR SER ER FITTA UT?



JÄMFÖR MED BILDERNA I MIN BLOGG



http://psychedelique.blogg.se

2010-10-01 • 17:04:35
Postat av: Cutie

Tycker de är så förbannat synd att du inte visar denna sida i verkligheten. När jag såg debatt så var jag så glad att du valde att inte göra som din kompis brevid dig, för när han öppna munnen så skämdes jag åt honom. De spelar ingen roll vilket liv du väljer men de kommer till just detta med att formulera de man känner/tycker/tänker - något som din kompis inte gjorde. Så snälla, om du skulle vara med i tv något mer så visa denna sida. Och ha inte ångest för dina val, men kom ihåg att du ALLTID kan byta spår i livet om du vill :)

2010-10-01 • 17:23:33
URL: http://everydaywithcutie.blogg.se/
Postat av: Men..

... måste det vara antingen eller?

2010-10-01 • 17:40:25
Postat av: Pernilla

Dumma brudar!!!!!

Visst tycker jag att Nemo faktiskt verkar vara en intelligent person.



MEN vilka är ni kokta småbrudar som dyrkar en "stjärna" som visat upp sitt bleka arsle i teve? Som njuter av att sätta på små korkade brudar som ni inför hela svenska folket??



Ni är så jävla blåsta och det är bara förnamnet. Skaffa er ett liv istället för att dyrka en kille som bara vill knulla sig genom livet. Gissa hur många tjejer som kommer att gilla honom om typ 10 år? Ingen mer än den rent desperata felblonderade blondinen då.



Nemo är den nya Nalle Knutsson. Åhhh va kåt jag blir....... Åh Nemo, åh Nalle Åhhhhh

2010-10-01 • 18:38:27
Postat av: Anonym

Vad anser du är charmigt hos tjejer?

2010-10-01 • 18:39:33
Postat av: Louise

världens finaste nemo <3

2010-10-01 • 19:51:22
Postat av: Matilda

Du är så jääkla gullig när du ler, vet du det, Nemo??

2010-10-01 • 20:36:11
URL: http://meliassons.blogg.se/
Postat av: Frida

I slutändan lär vi oss definera lycka för oss själva på våra egna villkor, trots all smärta som andra eller annat orsakat oss.

2010-10-01 • 21:08:17
URL: http://thefworld.blogg.se/
Postat av: tjej26

Väldigt bra text..Nemo, jag jobbar inom psykiatrin. Det är inget fel på dig som vissa skriver. Jag känner igen "din sort". Fortsätt känna efter din ödmjuka sida. Det kommer gå bra för dig

2010-10-01 • 21:15:38
Postat av: Sara

Du är fantastisk Nemo. Tack för dina fina ord, jag blir alldeles tårögd. Vet att många känner igen sig i det du skriver, du är inte ensam.



Ta hand om dig fina du!



PUSS.

2010-10-01 • 21:29:31
Postat av: Bella

Konstigt. Gick in här för att få ett gott skratt men det du skrev här är inte långt ifrån det jag upplever själv. Tror jag börjar ändra uppfattning om dig...



2010-10-01 • 21:57:13
Postat av: Cilla

Hej Nemo! När jag var som mest deppig drack jag. Fyllan e kul för stunden men dagen efter hade jag ångest. Fylla föder ångest och ångest föder mer ångest som gör att man dricker. Ditt levnadssätt påminner om det jag hade. Jag drack, gjorde galna saker för att fly, för att slippa ta tag i saker, stanna upp och beaebeta det jag borde bearbetat. Jag kom till en punkt då jag insåg att nu fick det vara nog! Känner du ett beroende av alkohol? Har du sug efter mer dagen efter? Har du ångest? Gör saker på fyllan du ångrar? Minnesluckor? Isf bör du nog stanna upp och tänka efter. Jag gillar din blogg förövrigt. Du är öppen och ärlig! Lycka till!

2010-10-01 • 21:57:51
Postat av: Ankan

du hör de så många gånger, men du skriver så bra och så djupt... ett nöje att alltid lösa din blogg, även om de kan vara depp tanker eller de glada livet om vad som så blir jag glad av att läsa de för du skriver allt med känsla!

2010-10-01 • 22:17:50
Postat av: rebecca

du är så fin, så söt när du ler. sluta aldrig vara dig själv. <3

2010-10-01 • 23:35:59
URL: http://rebeccawashere.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag vet exakt hur du har det nemo, det här med ditt bekräftelsebehov som du har av att vara med andra tjejer, jag har haft det precis likadant fast med killar då allså, till slut fick jag nog och gick till en psykolog som hjälpte mig och hon kallade det för " självskadebeteende" och jag ville få slut på det för det gick för långt så de är ett tips ifall du vill ha slut på det men jag vet faktiskt inte om du vill det, du ska få leva precis som du vill tycker jag och göra din grej men bara såru vet liksom, been there, done that.

Någon gång är det ju alltid dags att vakna upp, att ta tag i livet och faktiskt börja ta ansvar för det.

2010-10-01 • 23:47:48
Postat av: Isabelle

Herregud vad djupt skrivet. Jag fårstår dig precis! Jag blev tårögd! Känner igen mig så mycket!

Tack!

2010-10-02 • 00:07:47
Postat av: Danni

jag gillar såna här texter, när du vågar gå på djupet och visa att du har hjärna. mer sånt ;)

2010-10-02 • 00:16:25
Postat av: S

Ryser. "Jag är lyckligt ovetande. Jag är olyckligt vetande.

"

2010-10-02 • 01:44:35
Postat av: Anonym

kärlek löser allt. om du finner kärlek kommer du vara den lyckligaste människan på jorden. för alltid. för då kommer inget annat spela någon roll. jag lovar dig..

2010-10-02 • 13:10:27
Postat av: bea

tycker om dig.

2010-10-02 • 17:04:00
Postat av: natalie

du verkar alltför go. va inte rädd för förhållanden. va dig själv, du kommer hitta någon som älskar dig för den du är och du kommer nog sluta med svartsjukan som du tror att du har.. guld till dig

2010-10-02 • 18:56:05
Postat av: Fannysen - rock n roll never dies

bra skrivet. Jag kan identifiera mej otroligt mkt med din text. Läskit mkt faktiskt.

2010-10-02 • 20:40:04
URL: http://fannysen.blogspot.com
Postat av: Gabrielle

Jag tror, jag är till och med ganska säker på att det dom där "lyckade kändisarna" saknar är självkänsla och utan det så kan man inte bli lycklig. Självkänsla är mer eller mindre grunden till allt och då spelar det ingen roll om man har precis allt annat man drömt om.



Sen tror jag också att man måste våga känna efter ibland. Man kommer ingenstans med strutstekniken, tyvärr. Istället kommer allt det där man inte vågar känna jaga en hela livet.

2010-10-02 • 21:43:45
URL: http://stringoflammingo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha..jag tror hon har det bättre utan en äcklig nolla som dig! Det inser hon nog idag när hon ser dig på tv. Haha bra av den bimbom som nobba dig på teve. Du kan bara få horor som liknar transar och vem vill ha dom???

2010-10-02 • 22:35:13
Postat av: E

Jag vet att det kan verka underligt för många, men jag finner en otrolig tröst i att läsa din blogg. Ser inte programmet, har inte TV, så dina handlingar vet jag inget om men... Din självinsikt och distans blandat med förvirringen om varför man är som man är och beter sig som man gör. Jag kan relatera.

2010-10-03 • 02:26:45
URL: http://birgitochroger.blogg.se/
Postat av: Anne

Du säger att du lever ditt liv precis som du vill. Men ärligt talat, om du nu är så stolt över dig själv och dina val, känner du dig ändå tvungen att ha backslick när du är i Båstad? Lite... fegt kan tyckas.

2010-10-03 • 11:52:14
Postat av: megan fox

jag tror att du behöver bli helt sjukt jävla galet kär i nån. jag tror faktiskt det skulle kunna lugna ner din livsstil lite, det kanske inte är vad du vill men kanske vad du behöver? att kanske kunna säga till grabbarna en lördags kväll att du ska vara hemma med din tjej istället för att dra ut och röjja.

och det är läskigt att växa upp, jag har inte ens gått ut gymnasiet och jag är livrädd för vad som ska hända sen. jag tror vi sätter för höga krav på oss själva att vi ska bli så jävla bra, ha den perfekta familjen, få ett grymt jobb osv. och allt innan man fyller 25. men näe, det är sjukt att tro att man ska ha sån tur att lyckas när man är så ung.det tar tid, och nemo du är 23. du har fortfarande hela livet framför dig.

du har tid att göra olika val, göra fel, göra om. det kommer bli bra, lovar.

lycka till

2010-10-03 • 15:15:44
Postat av: sofia

vad är det som är fegt med att ha backslick i båstad? HAHA. det kallas självdistans.

nemo, gillar din blogg, gillar sånna här inlägg.

2010-10-03 • 16:43:57
Postat av: Jane

Hääääääärligt, lite real feelings. I hope?

Den dagen du blir kär och skaffar barn, DEN DAGEN kommer du att inse vad livet verkligen går ut på.

Har själv varit i din sits (ja TYP, du är ju lite MER än de flesta...) och en vacker dag när du sitter där och känner hur du älskar livet och känner lugnet då kanske du kan tänka tillbaka på alla mina extremt trevliga comments. HöH!

HaDe!

2010-10-03 • 20:37:25
URL: http://lifeofjane.blogg.se/
Postat av: Patricia

det är bra skrivet nemo

2010-10-04 • 11:39:00
Postat av: lovisa

Du skriver otroligt fint. Otippat. Men det berör! Det gör det verkligen.

2010-10-04 • 17:56:36
Postat av: -

Men du ryck upp dig! Bara det att du är medveten om ditt missbruk gör att du kommer kunna stoppa det i tid. Omogen? ja det kan man kalla det, men vaddå? man ska väl leva ett liv man är nöjd med. Mycket förväntas man göra men varför inte ha roligt så länge man kan? Mår du bra av ditt liv är det jätte bra.



Alkohol förstärker alla känslor vilket gör att du kan bli jätte glad och all in liksom och sedan kan du känna dig jätte deppig. Det är därför man blir beroende.



Det är inte farligt att känna efter det är bra. Man måste stanna upp ibland även om det är läskigt och kan kännas obehagligt för det är det som får en att utvecklas.



Vill du äta glass med din mamma gör det, vill du festa gör det, vill du skaffa ett mer "seriöst" liv gör det. Men se till att allt blir dina beslut och försök att inte påverkas av vad andra tycker.



För då har du iaf gjort det som du trodde på annars är det lätt att man blir bitter i efterhand och funderar på vad man kunde ha gjort ist.



En sista grej... TÄNK PÅ VAD DUKTIG OCH BRA DU ÄR ISTÄLLET FÖR ALLT DÅLIGT DU GÖR OCH DINA DÅLIGA SIDOR. TÄNK PÅ ALLA DINA BRA SIDOR SOM JAG KAN LOVA ÄR EN MILJON GÅNGER FLER ÄN DINA DÅLIGA :D

2010-10-05 • 15:28:51

A Part of Your Mind

Du heter

Komma ihåg dig?

E-mail

Blogg

Wooords


Trackback
RSS 2.0