Tjejer och onani!

2010-03-22 • 00:00:07
En sak jag egentligen ALLTID undrat över.. Tjejer och onani. Vad fan är grejen egentligen?! Alla vet ju att killar onanerar.. Det säger ju sig självt! Men med tjejer ere tydligen annorlunda.. Det är kluvet tydligen! Många tjejer onanerar inte.. Men många gör det också. Eller hur är det egentligen? Någon insatt tjej som kan svara? Som kan komma med lite inside info? Onanerar majoriteten av tjejer eller gör dom det inte? Och om ni nu tänker svara "Alla tjejer onanerar, men vissa vågar inte säga det och stå för det"... Vad fan är då grejen med det? Man tkr ju att alla borde kunna stå för det om det är så naturligt.. Och jag vet liksom svinnära tjejkompisar till mig som säger att dom inte onanerar... Varför skulle inte dom kunna stå för det liksom? Jävligt märkligt hela grejen bara...

Ni får gärna svara anonymt om ni vill! :)
Många svar är viktigare än signerade svar! :)

A Part of your mind
Postat av: johanna

alltså. onani är bara nått man inte pratar om. tjejer emellan då alltså. (gäller inte alla såklart) jag har ingen aaaning om ifall mina tjejkompisar onanerar. o jag skulle aldrig få för mig att fråga dom heller!

själv onanerade jag inte under flera år, tyckte det kändes konstigt. men för ca ett o ett halvt år sen köpte jag en vibrator och den använder jag nu. men att använda fingrarna tycker jag fortfarande är helt 'fel'. använder BARA vibratorn

2010-03-22 • 00:24:21
Postat av: Anonym

Jag onanerar inte, men det är nog mest för att jag inte tycker det är lika bra som sex. känner inget behov för det. Har visserligen inte testat med vibrator, det är antagligen bättre än fingrarna.

2010-03-22 • 00:35:32
Postat av: Natan

Hatar brudar.

2010-03-22 • 01:01:47
Postat av: Anonym

Jag onanerar sällan, blir inte kåt "bara sådär".. Dessutom så måste man nästan ha vibrator för att det ens ska vara någonlunda skönt, det där med bara fingrar funkar lixom inte.. Sex är bättre helt enkelt, det är nog större skillnad på sex och onani för tjejer än vad det är för killar, känns det som..

2010-03-22 • 09:08:24
Postat av: s

nähe herreguuud. jag är en 21 årig tjej, som ofta onanerar. Vet att tjejpolarna också gör det med eller utan vibrator. we loove it!

2010-03-22 • 09:30:08
Postat av: Sanna

det är konstigt att inte alla tjejer onanerar..

Jag gör de och jag vet att mina kompisar också gör de

2010-03-22 • 09:42:03
Postat av: Anonym

Sex är en större grej för killar än vad det är för tjejer över lag. Är helt övertygad om detta. Hade tjejer haft lika stora sexuella behov som killar så skulle vårat samhälle se HELT ANNURLUNDA UT! Bara att se på gaykulturen och hur det ser ut på gayklubbar. Folk går hem med nya hela tiden! En helt annan värld!

2010-03-22 • 10:17:19
Postat av: Sara

Jag tror det har lite att göra med att man kanske inte blir så jäkla kåt bara hur som helst, utan något som triggar igång det. Inte så att man har ett behov att komma ett visst antal gånger per vecka liksom. Som killar som säger att "de måste tömma", så tror jag inte tjejer känner. Inte jag i alla fall. Man kan glömma bort det litegrann.



Sedan måste jag ju bara säga att flera av tjejerna jag har pratat med om detta (klart tjejer snackar om det, till skillnad från vad johanna säger där uppe) tycker inte att det är skönt med fingrarna. Jag tycker bara det känns konstigt. Vibrator där emot, det är sjukt nice, en sådan borde alla tjejer ha. Men fingrarna, nej. Konstigt hur det kan vara så skönt om någon annan gör det, men inte om man själv gör det.



Vi tar hellre äkta vara helt enkelt.

2010-03-22 • 11:19:41
URL: http://apieceofsara.blogg.se/
Postat av: Sara

Det gör ni och för sig ni också såklart.

2010-03-22 • 11:21:16
URL: http://apieceofsara.blogg.se/
Postat av: Josefin

Det är klart att vi onanerar. Jag tror det finns en poäng i det som övriga här säger, att många kanske gör på fel sätt och har därför fått någon twisted uppfattning om hur det ska gå till. Det är kanske lite tabu att prata om det, men som jag ser det har det blivit lite tvärtom, att fler tjejer pratar om det.

2010-03-22 • 12:55:33
URL: http://kolapudding.blogspot.com
Postat av: Isabelle

"Sex är en större grej för killar än vad det är för tjejer över lag. Är helt övertygad om detta."



VEM sa det? tror du seriöst att det är så? haha.. herregud

2010-03-22 • 13:09:29
Postat av: Valentin

Den där videron beskriver i underkant vad jag menade med mitt uttalande. Jag kan hålla med om att våra könsroller och kultur har mycket med saken att göra. Men jag tror fan inte att tjejers sexbehov ens kan börja mäta sig med killars.



http://www.youtube.com/watch?v=Cs0a3CQVqxw&feature=player_embedded

2010-03-22 • 13:30:22
Postat av: tjej

JAG ONANERAR. Men jag vet också tjejer som inte gör det. Antagligen mest för att de är tjejer som har svårt för att komma eller inte fått in tekniken och därför inte ser poängen i det. Men jag tycker alla borde onanera mera! Så lär man sig vad man gillar och kan berätta det för killarna för att få ÄNNU bättre sex!



Vibrator, fingrar... vad som helst är toppen om man vet hur man ska använda dom!



Och till de som inte onanerar för att sex är bättre tänker fel. Det är ju olika saker. Det går ju inte att jämföra på det viset!

2010-03-22 • 13:32:31
Postat av: -

Onani kan nästan vara skönare än själva sexet ibland. Man lär sej sin egen kropp & vad man själv gillar & vill ha. Sen kan man ju såklart pilla under sexet också, vilket brukar vara enormt uppskattat! Eller, en tjej som tar på sej själv och njuter till max & vet precis vad hon vill ha, tackar man väl inte nej till?



Sen att prata om det, vissa är öppna, andra inte, men jag tycker ändå att dom flesta borde göra det. Jag menar, alla har väl behov då man ligger ensam & blir kåt nångång, vad gör man...

Jag & mina tjejkompisar snackar om det som världens mest naturliga grej, sticker till sexshopar & handlar lös tillsammans. Det är ju faktiskt en kul grej:)

2010-03-22 • 14:23:47
Postat av: Anonym

Jag tror att tjejer vill kunna onanera och komma precis som killar.

Men, vi tjejer (vad jag vet) blir inte kåta av att bara kolla en bild tex.

Det behövs mer!

Men visst, jag brukar använda duschen och fantisera ihop ngt, men det är inte alls samma sak som att ha sex eller komma med en kille.

Men hade vi tjejer kunnat kolla på en bild som tex föreställer en het kropp eller kuk och blivit smällkåta av det hade det nog varit annorlunda.

2010-03-22 • 14:56:37
Postat av: trasanna

Vem gör INTE? Och nej det är inte för att jag aldrig har sex.. så är det bara..

Och tjejer som säger att det inte är skönt vet fanimig inte hur man gör. PUNKT

2010-03-22 • 16:23:49
URL: http://annavhellstrom.blogg.se/
Postat av: johanna

nehe tydligen har jag helt fel, men jag vet ingen av mina vänner som pratar om det, så därför är det ju MIN uppfattning.

2010-03-22 • 18:00:00
Postat av: julia

nej jag onanerar inte. jag känner inget behov efter det helt enkelt och känner mig bara dum om jag ligger där och försöker få mig själv kåt genom att ta på mig själv. vad finns sex till då för?



nej, ingen onani här inte.

2010-03-22 • 18:09:17
Postat av: Anonym

Är tjej och kommer i genomsnitt 3-4 ggr/dag. Tycker synd om tjejer som inte kan njuta av onani. Det är ju dunder ;D Mycket enklare att få till ett skönt sex med killar när man vet själv vad man gillar.

2010-03-23 • 12:59:09
Postat av: Anonym

Jag gör det inte. För det första blir jag nästan aldrig kåt utan min pojkvän och för det andra så blir det inte så bra själv, man kommer inte riktigt åt och när det blir riktigt skönt vill man ju kunna ha det skönt (som man kan när man får hjälp) och inte behöva arbeta.. Så nee helt enkelt.

2010-03-23 • 19:29:35
Postat av: M

De ljuger. Klart de onanerar. Jag började typ i 6an och för mig går det i perioder, ibland varje dag flera dagar i streck, ibland inget alls på månader.



Eller ok, vissa jag känner onanerar knappt alls, men detta är tjejer som inte kan få orgasm, varken med sig själva eller med killar så de orkar väl inte försöka så ofta. Vilket förmodligen är en del av problemet. Herregud, om du inte vet själv vilka knappar du ska trycka på, hur FAN ska en kille kunna göra det åt dig?!

2010-03-23 • 19:40:30
Postat av: M

"För det första blir jag nästan aldrig kåt utan min pojkvän och för det andra så blir det inte så bra själv, man kommer inte riktigt åt..."



Ööööh, KLITORIS kanske? Hur svår är den att komma åt? Om man nu vet var den sitter vilket jag hoppas till Gud att åtminstone alla tjejer vet. (Har en kompis som inte vet det, hon är en av de jag skrev om som inte heller kan få orgasm.)

2010-03-23 • 19:43:16
Postat av: Niki

Har du inte frågat detta förut?

Jag ska inte svara igen, för din skull. ;)

2010-03-24 • 07:40:20
Postat av: Elin

Det är ju såklart olika för alla. Men för mig går det i allafall i perioder, ibland onanerar jag inte på flera månader och ibland kanske varje dag/flera gånger om dagen.

2010-03-24 • 16:47:17
Postat av: Linnea

Alla tjejer jag umgås med gör det. Exakt hur ofta vet jag inte riktigt, men dom gör det iaf. :)

2010-03-24 • 21:33:50
URL: http://skojainte.blogg.se/
Postat av: Cattis

Håller med tjejen som skrev "de som inte tycker det är skönt att onanera vet fan inte hur man gör!"

Jag onanerar rätt ofta. Ibland 1 gång per dag, ibland 5 gånger. Mina kompisar gör det också, men jag vet även tjejer som aldrig onanerat innan de blev typ 27-28. Själv har jag FANTASTISKT sex på egen hand, herregud, nästan så att det bättre än med någon. Håller inte med tjejerna som säger att vi tjejer inte blir kåta av en bild, utan att det behövs mer. Pfft. Jag kanske är överkåt?

2010-09-13 • 12:55:45

A Part of Your Mind

Du heter

Komma ihåg dig?

E-mail

Blogg

Wooords


Trackback
RSS 2.0