Sammanfattning:

2010-03-14 • 02:04:11
Andreas Johnson lyckades inte haffa några poäng alls av Svenska folket vilket kanske inte var så konstigt heller. Folk verkar tycka att detta faktum är värsta bigga dealen men icke i mina ögon. Människan har varit med i 4 av de 6 senaste årens Melodifestivaler och folk tröttnar ju såklart. Lite liknande Alcazarsyndromet. Det går liksom inte att vara med år efter år och tro att folk ska tycka det är lika kul varje gång. Ett bra exempel på det är när Magnus Carlsson ställde upp med magnifika "Live Forever" för ett par år sedan. Låten var suverän men artisten Magnus Carlsson var trött, tråkig och uttjatad.. Resultatet av det? Inte ens en finalplats. Och låten blev sen den mest spelade låten på radio av ALLA bidrag det året...

Anna Bergendahl vann. Min tips som ni också kunde se i föregående inlägg.. Och nej, jag försöker verkligen inte skryta eller så. Jag vet att hon var favorit hos/för många på förhand så... Så det var ingen större suprise. Folket gillar henne. Kritikerna gillar henne. Hon är väldigt svensk. Ödmjuk, blond och äkta. Hon gick rakt in i hjärtat på folket verkligen. Låten är bra och hon är en duktig ganska unik artist.. Men kommer hon gå bra i Eurovision? Nej, inte en chans. Tyvärr. Så världens yngsta tant får nog sikta in sig på en top 10-placering eller något liknande :) Önskar dig lycka till i vilket fall lilltanten :)

Darin
överträffade sig själv och kunde inte gjort ett bättre framträdande. Han var mycket bättre nu idag än när han uppträdde i delfinalen. Jag står fast vid att han är den mest komplette artisten i hela startfältet. Det är mäktigt vilken förvandling han går igenom varje gång han ställer sig på scén. Jämför honom när han blir intervjuad och sen när han står på scén. Det är verkligen som natt och dag. Grabben är gjord för att stå på scén. No doubt about that. En grym talang! Efter sändningen så sa han direkt att han aldrig kommer ställa upp i Melodifestivalen igen och det tycker jag han gör rätt i. Det tyder på självrespekt. Riktigt seriösa artister med lite ryggrad som Darin, The Ark och Salem Al Fakir ställer bara upp en gång i Schlagern... För att prova det mest som en kul grej.. Medans pinsamma deseprata sell outs som Andreas Johnson etc ställer upp fleeera gånger - Just för att deras karriär utanför Melodifestivalramsljuset har gått utför... Så dom lämnas no choice liksom :) Sad but true...

Det viktigaste för mig i afton var dock att Eric Saade inte vann. Den där lilla stroppen som sjunger den där totalt efterblivna texten.. Jag menar, har ni kollat igenom texten? Vad fan sjunger jönsen om? Pinsamt. Usch vilken motbjudande liten människan han är! Grabben ser ju ut som typ 15 år och utrstålar sån vidrig arrogans, dryghet och självgodhet. Han ser verkligen allt annat än sympatisk ut.

Typ motsatsen till vad Salem al Fakir utstrålar med andra ord. Salem ser verkligen god, trevlig och sympatisk ut. En ärlig och härlig människa helt klart! Och en fantastiskt duktig artist! Den enda i kvällens startfält som hade skrivit sitt bidrag helt själv och det ska killen självklart ha credd för. Startfältets överlägset mest kompletta artist. Hade lätt kunnat unna honom segern! Bra låt också!

Timoteij
är ett mysterium för mig. Varför röstar folk på dom egentligen? Är det för deras musikaliska talang? För deras sångröster? För deras djupa text i låten? För deras scénshow? Nej, precis. Det ENDA som man kan misstänka att folk röstar på dom för är för att pubertala ungdomspojkar blir kåta över att se 4 snygga tjejer stå och sjunga om att "komma"... Jag tycker dom var kassa och jag skäms över att dom fick så mkt röster och credd i årets melodifestival som dom faktiskt fick.

Jessica Andersson? Ointressant och anonym. Varken speciellt snygg, begåvad eller intressant.. Ett STORT mysterium för mig att hon alltid får så pass mkt röster som hon ändå får. Varje gång hon ställer upp.. Jag menar, varför?

Ola? Bättre låt än artist. Lär dig sjunga live för fan människa! Låten är dock ändå helt okay och den går faktiskt varm i min iPod... Även fast jag skäms lite över att erkänna det :)

Pernilla Wahlgren?
En av Sverige top 5 vidrigaste människor. Skottpeng på henne.

Peter Jöback? Alldeles för smart och avancerad låt för att de svenska folket skulle greppa den. Tyvärr. Hade ett gäng musikkritiker bestämt segrare i tävlingen så hade denna garanterat kommit top 3. Grymt snyggt uppbyggd låt.



Kommentarer/Frågor på det?


A Part of your mind
Postat av: Anonym

Ne.. eller jo, vad har du emot Wahlgrens så mycket?

2010-03-14 • 11:06:54
Postat av: A

När du skriver på Facebook att det måste blivit något fel för att alla du känner röstade på Salem och inte Anna så kan det ju bero på att dina kompisar hör till en viss målgrupp och är inte representativa för hela svenska folket.



Rätt bra analys av alla låtar och artister. Vill bara tillägga att jag tror att Andreas Johnson får lite poäng för att han är lite för mystisk, man får inte grepp om honom och hans personlighet.



Och Annas röst är faktiskt rätt säregen. Lite Tracy Chapman-darr.



Darin gav 110 %.



Eric Saades dans i vattnet är pinsam.



Salem är underbar!



Pernilla Wahlgren känns falsk rakt igenom.



Jöback har en enorm talang och röst men passar kanske bäst i musikaler.

2010-03-14 • 12:59:11
Postat av: Anonym

var det nu salem eller darin som var startfältet mest kompletta artist NEMO???

2010-03-14 • 13:08:57
URL: http://nejly.blogg.se/
Postat av: Nemo

Oj. Hehe. Såg nu att jag skrivit lite knasigt. Men vad jag menar är att Darin är mest komplett som stjärna. Preformer. Han är duktigast på scén. Röst. Inlevense. Star qulity.



Men Salem är mer fullfjädrad som artist. Han skriver ju allting själv och är mer begåvad i sin helhet. Mest komplett.

2010-03-14 • 13:21:40
URL: http://nemo.blogg.se/
Postat av: Valentin

Jag är bara så jävla lack att nelly precis snodde min kommentar. Hade så sett fram emot att sätta in en pik där.. =(

2010-03-14 • 15:16:58
Postat av: Anonym

Hah, i förklaringen skrev du att både Darin och Salem är kompletta... förstår vad du menar men, du lyckas inte skriva det så bra (;

2010-03-14 • 17:04:49
Postat av: CITTY FOR PRESIDENT

Jag brydde mig bara om att lyssna på Salem & Jöback. Bergendahl har enligt mig en alldeles för kvävd röst. Jag pallar inte. Dessutom körde hon röda Converse till vit klänning vilket fick mig att byta kanal redan första gången hon dök upp i rutan.

2010-03-14 • 17:44:40
URL: http://cittyforpresident.blogspot.com

A Part of Your Mind

Du heter

Komma ihåg dig?

E-mail

Blogg

Wooords


Trackback
RSS 2.0