När vi ändå är inne på ämnet sex här i Nemos blogg...

2010-03-15 • 14:05:29
...så tycker jag att vi fortsätter på samma spår!

Inledningsvis vill jag bara tacka och säga att gårdagen var en riktigt toppnotering för Nemos blogg. 440 unika besökare samt 867 sidvisningar... Vilket återigen bevisar att sex är ett ämne som intresserar och berör ALLA! Just därför håller vi oss kvar inom ämnet!


Hur vanligt är renodlande KK-relationer egentligen? Alltså såna där som man hör om men aldrig riktigt är med om.. Folk som träffas nyktra typ en vardagskväll och kollar en film och knullar. Dom är vanliga vänner som träffas ibland och bara knullar. Dom vet vart dom har varann. Det är inga känslor. Dom vet precis hur deras relation är. Visserligen har en av mina bästa kompisar en sån relation med en tjejkompis till mig.. Men förutom det så har jag typ ALDRIG hört om det. 

Det kan ju fan inte vara vanligt?! För i mina ögon låter det sjukt riskabelt. För i 99 fall av 100 så måste det ju bli så att någon av parterna får känslor efter ett tag?! Det finns ju så mkt risker. Tänk om man tex går på fest tillsammans med sin KK och en av parterna hittar ett ragg... Är det inte ganska givet och uppenbart att den andre blir svartsjuk då? Man tar ju liksom varandra undermedvetet för givet i en sån relation kan jag tänka mig... Och ja jaaa jag veeet att folk gärna hävdar att inga känslor är inblandade.. Men när man har druckit och så.. Jag skulle säga att det är en jääävla stor risk att svartsjuka uppstår då ändå...

Kanske säger jag mest detta pga att jag själv ALDRIG har sex nykter. Jag kan i ärlighetens namn knappt komma ihåg senaste gången jag hade det... Bortsett från när jag varit i relationer då såklart. Men utanför det så har man ju fan ALDRIG sex nykter. Inte jag iaf... Har ni? Jag säger inte att jag inte vill det ha de, för jag skulle gärna ha "riktiga" KK-relationer. Men jag skulle nog aldrig våga. Jag skulle vara så rädd för att tjejen i fråga skulle få känslor för mig. Så alla mina "KK-relationer" är istället automatiskt bootiecalls... Folk man ringer/sms:ar på fyllan. Det blir liksom automatiskt så för mig.

Jag är inte, som killen jag nämnde tidigare i detta inlägg, i behov av sex på vardagar. När jag är nykter och bara ligger hemma. Jag blir inte kåt då på samma sätt som på helger/på fyllan. Visst, jag hade ju inget bangat på sällskap på kvällar och så. Sex någong gång då och då.. Visst, fine. Självklart är det nice och mysigt ibland. Men ett behov? Nej det skulle jag inte säga att jag har.. Så det har helt enkelt aldrig blivit av att man nu ringer något bootiecall på en vardag... Hur skulle reaktionen bli av detta då om jag nu skulle höra av mig till någon? Ett skönt svar vore ju "Öhh Hej Nemo? Men..ehh..Varför hör du av dig på en vardag?"... Haha :)

Vad är era erfarenheter av KK-relationer och bootiecalls?



A Part of your mind
Postat av: Martin

Jag har haft ett sådant du nämner. Man kommer över nykter, kollar en film, ligger och personen går hem. Ibland har man bara somnat efter. Men precis som du säger så är risken överhängande att känslor blir inblandat. I detta fallet vart det så att det kom känslor in.



I fall nummer två slutade det med att vi bara gick ifrån att vara "KK" till att sluta röra andra för att sedan bli officiellt tillsammans.



Att hålla det på den enkla nivån utan förpliktelser är nog väldigt väldigt svårt under en lång period. Rent av omöjligt. För attraktionen finns ju uppenbarligen då man tänder på varandra.

2010-03-15 • 14:38:07
URL: http://inteokej.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag har haft en i 4 år.. Funkar jättebra, vi vet vart vi har varandra och det är aldrig något tjafs.. Enkelt och lättsamt helt enkelt

2010-03-15 • 16:09:11
Postat av: Nicholas

Här i Lund är KK-relationer absolut inget ovanligt. Problemet när man är på samma fester dyker ju inte upp lika ofta dock heller.

2010-03-15 • 17:42:38
Postat av: Patrik

Jag har haft en. Hon blev kär efter typ 2 månader och så var det förstört.

2010-03-15 • 18:41:30
Postat av: Anonym

Hon?

2010-03-15 • 19:21:37
Postat av: Patrik

Ja, hon fick känslor för mig medan jag tyckte att det var jävligt soft att träffas nån gång i veckan och kolla nån film och ligga. Är ju rätt solklart att någon eller båda egentligen får känslor till slut.



Eller var det bara ett tråkigt sätt att fråga om jag var bög?

2010-03-15 • 20:09:22
Postat av: Anonym

Precis, sistnämnda. Men vi gillar att kalla det homosexuell...

2010-03-15 • 21:04:14
Postat av: Natan

Är man anynom så finns det inget "Vi", min vän!

2010-03-15 • 21:17:56
Postat av: doktorn

Absolut - jag har alltid sex när jag är nykter...

2010-03-16 • 02:30:00
Postat av: robbah

då måste du ha mycket sex, eller va full ofta

2010-03-16 • 10:55:09
URL: http://www.myspace.com/huntedhedgehogs

A Part of Your Mind

Du heter

Komma ihåg dig?

E-mail

Blogg

Wooords


Trackback
RSS 2.0