Och vad har jag åstadkommit sedan dess?

2010-03-05 • 00:00:09

Min högstadietid var ingen höjdare. Först och främst kan man utan att överdriva säga att jag hade en rätt sen pitch i livet när det kom till brudar och sånt. Jag hade svårt att få ragg i högstadiet. Eller svårt och svårt.. Kanske var det att jag inte försökte på samma sätt back then. Jag visste helt enkelt inte hur jag skulle gå till väga. Visserligen hade jag en flickvän där i några månader. Ibbe. Och det var visserligen rätt soft me tanke på att hon var en av skolans typ populäraste brudar.. Och nu överdriver jag inte ens.

Men anyways.. Vart var det jag skulle komma? Jo, min högstadietid var generellt sätt ganska tuff. Det var ingen höjdare. Min klass var allmänt jobbig. Jag hade många ovänner i klassen som körde med mig rätt hårt.. Det var nästan alltid dålig stämning i klassen, ganska många dåliga läsare och jag hade liksom allmänt svårt att passa in. Hitta min plats liksom... Det var väldigt uppdelat mellan killarna och tjejerna i klassen. Det var ett ständigt krig mellan könen skulle man kunna säga.. Den enda som egentligen inte deltog i detta krig var...ja, precis...Nemo. Jag var istället mitt emellan. Vilket resulterade i en ganska kämpig högstadietid..

- Man skulle kunna säga att jag var den enda i klassen som kunde umgås med alla.
- Men man skulle också kunna säga att jag var den ensammaste i hela klassen...

Jag skulle nog sätta mina slantar på det sistnämnda. Jag flög som en vante mellan de olika köns-lägren. Jag försökte vara allas vän.. Jag kunde inte BARA vara med tjejerna eftersom jag tränade fotboll och innebandy med killarna i klassen.. Och DÄR på träningarna sedan ville jag ju inte vara utanför. Men jag kunde ju heller inte BARA vara med killarna i klassen eftersom jag visste hur många AS det fanns i klassen som älskade att reta mig och köra med mig.. Så jag behövde verkligen tjejerna i klassen. Så jag kunde helt enkelt inte ta den risken. Jag var därmed tvungen att hålla mig på hyfsad god fot med, ja, precis, alla...

När vi gick ut 9:an så fick jag ett helt oväntat stipendium av våran klassföretsåndare. Jag fick stipendium för att jag var "Den avgörande länken mellan killarna och tjejerna i klassen. Den enda som kunde umgås med alla" - Killarna i klassen blev förbannade och tyckte hela grejen var bögig och pinsam. Tjejerna applåderade vänligt.


Jag lämnade skolavslutningen och min högstadietid den dagen som den förmodligen ensammaste och mest vilsna människan i hela världen...


A Part of your mind
Postat av: doktorn

Jobb nummer sju:

Personlig assistent

Assistansia AB anordnar Personlig assistans för personer med funktionsnedsättningar.

Assistansia AB, Botkyrka (Platsbanken AMV)

http://pb.arbetsformedlingen.se/Standard/DetaljeradSokning/VisaPlatsannonsSokDetaljerat.aspx?ids=5311059

2010-03-05 • 00:29:11
Postat av: Patrik

Jag tyckte från början när jag hittade till den här bloggen via tips ifrån en vän att du verkade som en allmänt dryg person men har totalt ändrat uppfattning. Nu tycker jag att du verkar vara en jävligt ÄRLIG och skön snubbe som jag lätt skulle kunna dricka ett par bärs med en fredag kväll. Hör av dig i så fall!

Ber om ursäkt för mitt snabba omdöme :)

Ha en trevlig helg!

2010-03-05 • 00:49:30
Postat av: Robin

Go for it Nemo! Ölen med Patrik alltså.

2010-03-05 • 02:21:58
Postat av: edenhall

hogstadietiden ar de nog ingen av oss som saknar direkt... :)

de va ju ganska precis sa som du beskrev. trakigt. vi kunde ha haft kul. men icke.



hoppas du hittar jobb snart btw, trakigt med allt som hant "jobbvis".



//sandra

2010-03-05 • 04:00:02
URL: http://sanede.blogspot.com
Postat av: Kajsa

Gick hon Edenhall i din klass i högstadiet? Det verkar ju som det på sättet hon skriver. Häftigt att hon håller med om vad du säger. Betyder ju att det du skriver faktiskt är sant. Förlåt att jag tvivlade :)

2010-03-05 • 10:45:55
Postat av: tjej

jag fick också ett sånt stipendium

2010-03-05 • 11:01:07
Postat av: Valentin

Nej det är nemo som gjorde den kommentaren. Bloggen upprättade han också för att ge lite extra kredabilitet till kommentaren. Han är en ihärdig jävel =)

2010-03-05 • 11:33:05

A Part of Your Mind

Du heter

Komma ihåg dig?

E-mail

Blogg

Wooords


Trackback
RSS 2.0