Fråga till insatta i gymvärlden.

2010-03-02 • 14:39:13

Kan man köra två pass på en sak? För idag har jag nämligen precis kört ett biceps och bröstpass ensam. Nu tänkte jag äta en stor nyttig och rejäl måltid och vila upp mig ett par timmar.. Men sen om några timmar tänkte jag köra ett pass med Gayen också. När han slutat jobba.. Då får han köra vilken muskelgrupp han vill men jag tänkte köra ben och mage då. Visst är det väl okej att köra två pass på en dag om man inte kör samma muskelgrupper två ggr? Eller är det fortfarande inte bra att köra två pass på en dag?

Skulle uppskatta ett utformligt svar från någon kunnig och insatt!


A Part of your mind
Postat av: robbah

UTFÖRLIGT SVAR:



Jag skulle tro att Phelps tränar rätt många gånger per dag. Huvudsaken är ju att du är utvilad; "ett par timmar" för en sån slob som du är nog för lite!



ha :) Affe rekommenderar jag.

2010-03-02 • 15:27:47
URL: http://www.robbah.ru
Postat av: Patrik

Det går alldeles utmärkt att träna 2 gånger på en dag. Ska själv ner och köra mitt andra pass idag alldeles strax.

Det är viktigt att du äter bra efter första passet, mellanmål, efter andra passet och kvällsmål. Ska du träna 2 pass om dagen under en längre period så är det lika viktigt att du sköter sömn och att du inte är stressad i övrigt. Att träna 2 pass per dag samt sköta jobb/skola kan vara mentalt tufft och den mentala biten ska man inte underskatta även på gymmet.



Kör hårt!

2010-03-02 • 15:41:58
Postat av: Nemo

Tack pojkar för era snabba svar. Framförallt tack till Patrik som ofta har något klokt, genomtänkt och utförligt att svara när jag för en gångs skull ställer lite seriösare frågor :)

2010-03-02 • 16:14:07
URL: http://nemo.blogg.se/
Postat av: -

Så länge du kör olika muskelgrupper, så kan du absolut träna flera pass.

Se til att äta ordentligt bara, för något som ändå tränas igen, är både hjärtrytm och kondition, bla vid uppvärmningen. Annars är det inga som helst problem.

2010-03-02 • 18:24:25
Postat av: willé

Glöm inte att dricka vatten! glöm inte att äta mat med lågt GI innan passen och mat med högt GI efter passen. gör du det, så kan du träna vilka muskelgrupper du vill och hur mycket du vill. skulle inte tro att du o gayen "överbelastar" er. :D

2010-03-02 • 23:07:36

A Part of Your Mind

Du heter

Komma ihåg dig?

E-mail

Blogg

Wooords


Trackback
RSS 2.0