Beslutsångest DELUXE!

2010-03-30 • 18:58:30
I need you now more then ever kära läsare. Jag sitter på ett dilemma utan dess like. Jag ska gå igenom det med er och ni ska få bestämma utgången av det hela. Ni kommer få tre alternativ och mellan de alternativen kommer det att få stå. NI och bara ni fäller avgörandet i denna fråga.

Jag jobbar ju på en Förskola här i närheten denna vecka. Som timvikarie arbetar jag och vanligtvis funkar de så att dom ringer och väcker mig på morgonen och säger "Heej, kan du jobba idag?" så det är jävligt svårt att planera sitt liv och sin tillvaro över huvudtaget egentligen. Men har man dock tur så får man längre vikariat som typ en vecka på samma ställe och så.. Har man ännu mer tur så kan de hända något som hände mig idag. Något jag kommer att komma till.

Det är 20 min promenad till denna förskola från min ytterdörr varje morgon. Detta är en trevlig ganska nybyggd liten förskola. Maten är suverän och personalen är trevliga. Idag kom lillchefen och pratade med mig. Hon sa att dom var nöjda med mina dagar jag haft där tidigare.. Detta var ju ändå min femte dag på den förskolan så dom har väl iaktigit mig lite. Hon sa att dom gärna såg att jag fortsatte där tills vidare.. Jag frågade självklart hur länge hon talade om? Hon sa då "Tjaaaa.. Minst en månad iaf men mera exakt kan jag inte svara på i dagsläget. Men åtminstone en månad och kanske/förmodligen längre". Minns inte de exakta orden hon använde men ungefär så här var det.

Ni som känner mig/läser min blogg regelbundet känner till min situation:

I dagsläget sitter jag alltså på ett bokat flygbiljett till Sunny Beach den 8:e Maj. Flygbiljetten på 1050 kr är bokad och betald och flyget tillsammans med ett gäng polare är spikat sedan flera veckor tillbaka. Ja, jag antar att ni redan nu ser mitt dilemma...

Detta ger oss alltså tre alternativ:

1. Jobba tills månadsskiftet April/Maj och sen sticka på den planerade road tripen och sen flyga från Oslo till Sunny Beach den 8:e Maj. Precis som planerat. Och då också tack vare min hela månads jobb i April få ut en full lön i Maj vilket ändå motsvarar typ 11-12.000 kr.. Vilket gör att jag har ett startkapital när jag lämnar Sunny Beach senare i sommar. När det än blir... För jag kommer ju aldrig gå minus där nere. Jag gick plus minus noll förra sommaren och mina förutsättningar i år för att tjäna pengar är bättre.. Så minus kommer jag inte gå där nere. Och OM jag nu skulle vilja "starta på nytt" i någon annan stad eller land i höst så har jag ändå över 10.000 kr i "sparpengar" då att göra detta... Plus en skatteåterbäring som kommer in i Juni någon gång väl? Ingen koll på vad den landade på men det borde väl vara några tusenlappar iaf... Som förra året typ :)


2. Skita i Sunny Beach. Betala Haake tusenlappen han la ut för min biljett och sen helt strunta i säsongat i sommar. Mogna till. Kamma mig. Jobba vidare på förskolan i fråga och hoppas på att detta som jag precis berättat för er här över mynnar ut i en fast anställning framöver. Söka boende i Sthlm och vara glad och tacksam över att denna möjlighet och öppning har givits till mig. Uppleva mina första Svenska sommar på länge och försöka få ordning, struktur och kontroll på mitt liv :)


3. Jobba vidare på förskolan så länge dom vill ha mig.. Och sen dra ner vid ett senare tillfälle och säsonga. Jag menar, 8:e Maj är ju verkligen i tidigaste laget. Turisterna har ju inte ens börjat anlända då liksom.. Och ja, jag kan hålla med om att det datumet känns väldigt magstarkt. Robin till exempel åker ju inte ner förrän i början av Juni... Och skulle jag då jobba hela Maj OCKSÅ (Om dom nu skulle vilja ha mig den med..) så skulle det betyda att jag får ut en full lön både i Maj och i Juni... Vilket skulle göra min ekonomi avsevärt bättre i sommar/höst.. Och en annan riktigt soft bonus är ju självklart att få flyga ner med Robin...


Det är många tankar och annat som spelar in i detta beslut ska ni veta. Och utan att överdriva är detta fan lätt ett av dom svårate besluten jag blivit tvungen att ta på år och dagar... Faktum är att taggningen inför Sunny Beach detta år är inte i närheten av tidigare år. Jag pratade med Dennis länge om det i helgen. Det är inte samma gnista.. Samma hetta. Jag förstår att folk som Haake och Sebbelito känner denna omtalade taggning, gnista och längtan eftersom dom tog ett pausår förra året.. Men jag känner inte samma sak. Och jag vet att flera andra beskrivit samma känsla.

Inför 2008 var precis ALLT så jävla nytt och spännande! Då var man sjukligt spänt, nervös och taggad! Inför 2009 skulle man börja jobba på Den Glade Viking som man hört mkt om - Vilket OCKSÅ var nytt för mig och därmed också SJUKT spännande! Men i år? Vad är nytt och spännande i år egentligen? Tjaa.. Ingenting faktiskt om jag ska vara ärlig.

Sen att varken Leo ELLER Gayen (Mina två allra bästa och äldsta vänner) ska ner och jobba i sommar är ju heller inget argument som direkt talar FÖR säsongande om man säger så...

Pallar man vara sådär trasig när man kommer hem till Sverige i höst? Om man nu åker till just Sverige då dvs.. Men vi förutsätter att jag gör det. Jag menar... Komma hem till Sthlm utan jobb eller bostad och skrumplever? Fylla 23 år nere i Sunny Beach och sedan dessutom komma hem med samvetet att man även missat både syrrans student och mammas 50årsdag? Ja, dessa grejorna sker i Maj och Juni...

Jag vet att livet där nere är det bästa och roligaste jag någonsin upplevt och förmodligen det roligaste jag någonsin kommer uppleva också... Jag förnekar det inte för fem öre. Jag står fast vid att det är ett himmelrike. En drömvärld. En äckligt beroendeframkallande granndimension..

Men ändå alltså? Är det verkligen värt det?

Nej fan. Jag kan inte. Det är för svårt för mig att besluta helt enkelt. Så ni får helt enkelt göra det åt mig! Ja, jag skojar inte. Ni tar detta beslut åt mig. Kära läsare, älskare och hatare. Vänner, bekanta, släktingar och anonyma!


Alternativ 1, 2 eller 3?

Nu vill jag höra åsikter och kommenterar från alla möjliga och omöjliga hörn! Och ge mig FAN i mig en välformad motivering i era svar också!


A Part of your mind
Postat av: Sean

Alt. 3, för att du då kan du åka till Sunny om det skiter sig med jobbet, men också få fast anställning och skita i Sunny. En win-win deal.

2010-03-30 • 19:11:43
Postat av: Luiiii

SYNPUNKTER!, Antingen så väljer du alternativ 1 och har jävligt kul, Men nackdelen med alternativ 1 är att du kommer förmodligen må lika förjävligt igen, Du va deprimerad, Din lever va som en 80årings o allt vare var va.



Eller så väljer du alternativ 2, kissar på dina vänner o styr upp ditt liv. Nackdelen är att du går miste om de du pratar om på vintrarna, Det du drömmer om, Det du lever för.



Alternativ 3.. nee.

2010-03-30 • 19:19:23
Postat av: Sissel

Nemo! Asså du må til Sunny i sommer!! Du ER Sunny!! Jobb heller i hele april og mai også reiser du ned og jobber der i juni ++! Jeg reiser ned i slutten av mai og starter 1 juni så du kan joine meg da! :D Nå skal jo til og med jeg ned dit å jobbe, da MÅ du ned dit også! Og jeg må kanskje hjem til begynnelsen av juli, så kom deg ned i begynnelsen av juni eller noe, så jeg får jobbet litt med deg der :) men 8 mai er jo veldig tidlig, så da kan du jo fint jobbe hjemme i mai og heller reise ned med oss helt i slutten av mai :) Nemo: "ja, det var en kjempegod ide Sissel! Det gjør jeg!" haha XD

2010-03-30 • 19:33:40
URL: http://silleslife.blogg.no
Postat av: Sissel

Nemo! Asså du må til Sunny i sommer!! Du ER Sunny!! Jobb heller i hele april og mai også reiser du ned og jobber der i juni ++! Jeg reiser ned i slutten av mai og starter 1 juni så du kan joine meg da! :D Nå skal jo til og med jeg ned dit å jobbe, da MÅ du ned dit også! Og jeg må kanskje hjem til begynnelsen av juli, så kom deg ned i begynnelsen av juni eller noe, så jeg får jobbet litt med deg der :) men 8 mai er jo veldig tidlig, så da kan du jo fint jobbe hjemme i mai og heller reise ned med oss helt i slutten av mai :) Nemo: "ja, det var en kjempegod ide Sissel! Det gjør jeg!" haha XD

2010-03-30 • 19:35:32
URL: http://silleslife.blogg.no
Postat av: Anonym

alt 2 styr upp ditt liv nu när du har chansen!

2010-03-30 • 19:41:11
Postat av: Anonym

diiiiiiiiiiittttttt sär. självklart ska du till sunny, dumme fan.

2010-03-30 • 19:42:50
Postat av: Jakob

Helt solklart nummer 2. Du är inte sjutton längre och har inget att göra i Sunny Beach. Har du chansen till ett någorlunda seriöst jobb vore det sanslöst dumt att inte ta den. Visst är det kul att supa hela sommaren, men det är också kul att flytta hemifrån?

2010-03-30 • 19:49:08
Postat av: Martin Haake.



Det känns som du alltid strävar efter chansen att få en möjlighet att styra upp ditt liv. Men du söker dig konstant till det destruktiva.



Du vill mogna till, du vill ha fast jobb, lägenhet och allt. Men kan man tvinga sig till den punkten när lekfullheten och möjligheten till göra exakt det du älskar är bokat och betalt?



Jag röstar isåfall på alternativ 3. Anledningen är att du kan bygga en buffert. Du kan bygga vidare på ditt rykte på förskolor runt i Stockholm. Du får båda världarna. Du får din sista säsong och allt vad det innebär. Samtidigt som du får smaka på den svenska sommaren, knegarlivet, säsongarlivet.



(Personligen vet du att jag mer än gärna ser dig på flyget den 8:e maj.)

2010-03-30 • 19:57:19
URL: http://inteokej,blogg.se
Postat av: CITTY FOR PRESIDENT

Jag hade valt jobbet. Men då får man ju även se till det faktum att jag jobbar mer än jag sover och har gjort det mer eller mindre sen jag var 14-15 år gammal. Med andra ord: Jag är störd (eventuellt har sjukt mycket arbetsmoral.)



Gör det som DU vill helst. Skit i vad andra säger. Det är ditt liv.

2010-03-30 • 20:10:12
URL: http://cittyforpresident.blogspot.com
Postat av: Robin

Jag tycker du ska jobba april och maj på förskolan. skit i dom 1000 kr du lagt på biljetten. Du jobbar ihop till en ny biljett på två dagar liksom. Men jag får nog säga att jag vill att du åker ner till Sunny. Jag hade aldrig åkt ner till SB om det inte vore för att du skulle dit. Du är faktiskt delaktig i mitt val gällande sommaren :)



Jag hade tänkt hooka ett flyg ner runt den 30:e Maj, plus/minus några dagar. Jag måste också jobba lite innan och ansåg att flyg ner till ett dött sunny den 8:e maj var lite för tidigt. Dock har jag inte bokat biljett än och gör nog inte det förrän ett par veckor innan jag drar ner där. Gör samma sak. Jobba på förskolan och sug lite på karamellen.. vill du joina mig när jag drar ner, gör det.. annars kan du bara fortsätta på jobbet i sverige.



Jag vet om att du kommer göra "fel" oavsett hur du gör. Känner jag dig rätt kommer du inte fixa vetskapen att du hade kunnat sitta nere i solen med oss, dricka tusen öl, hooka nice ladies och bara leva livet.



Åker du ner kommer du garanterat ha sån jävla ångest när du kommer hem. Då kommer du bara ångra att du sket i förskolekneget.



Nu blev det lite långt :)

Men om jag får ha lite att säga till om så tycker jag INTE du ska säga till cheferna på DGV att du skiter i denna sommaren. Jobba två månader på förskolan och känn efter så spikar vi tillsammans sen!



Puss :)

2010-03-30 • 20:13:03
Postat av: Li

Det är ju 5 veckor kvar innan vi åker? Chilla lite till och se vad dom säger sen?

Vill dom ge dig en fast anställning då så vore det kanske bra att ta den, men det kommer kännas jäääävligt konstigt om inte du följer med!:(

2010-03-30 • 20:13:44
URL: http://differentshade.blogg.se/
Postat av: Robin

Hej Bibel

2010-03-30 • 20:14:17
Postat av: Anonym

Jag tycker att du ska ta dig i kragen och tänka efter vad du egentligen Vill göra. Du berättade om att det var känsligt när din pappa tyckte att du skulle börja ta tag i ditt liv. Så det kanske är vad du borde? Jag tycker redan att du är på god väg. Det blev en väldig uppståndelse när du blev uppsagd från förskolan. Det tog hårt på dig och det verkar vara barn du vill hålla på med. Du har ju dina minnen från Sunny sen förra året. Visst kommer du få minnen för livet om du åket i år igen. Men jag tror att din utveckling som person skulle må mycket bättre av att du stannade kvar och strukturerade upp livet så som du vill ha det. Det har ju redan börjat! Du är aktiv med jobbsökandet och går till gymmet varje dag. Varför inte fortsätta på det liv du påbörjat istället för att förstöra det och bygga upp det på nytt i höst igen? Att åka till Sunny i sommar ser jag som en sista utväg för att du inte kan få pengar på annat sätt. Ett alternativ vore ju att åka ner till Sunny på semester ett par veckor om du verkligen vill dit. En hel sommar i Sunny Beach tar på krafterna och du har mycket att ta igen när du kommer tillbaka. Tänk igenom ditt beslut innan du bestämmer dig!

2010-03-30 • 20:31:14
Postat av: Mr Rhodos ambassador

Alternativ 1, inte ens svårt.

Gör det och gör det ordentligt innan du blir gammal och grå. Livet och karriären behöver inte ta fart strax efter 20.

2010-03-30 • 20:42:40
Postat av: Mr Rhodos ambassador

För övrigt borde du inte ta råd från folk som inte ens luktat på charter.

2010-03-30 • 20:45:54
Postat av: Anonym

Nummer 2. Gör något oväntat, tänk vad värt det kommer att vara i höst. Då du förmodligen har löst jobbfrågan och bostad. Medan de andra kommer hem och är luspanka. Finns mycket roligheter i sverige också.

2010-03-30 • 20:46:21
Postat av: Nikki

3, jobba på tjäna pengar se så länge du får jobba sen drar du till SB, 1-2 månader har jävligt kul kom hem och bygg upp ditt liv!

2010-03-30 • 20:58:30
Postat av: Anonym

hallå, sunny är så 2008/2009, du är fan 23 och då ska man börja mogna till. du har gjort ditt i partyvärlden. skaffa tjej, jobb, bostad ! väx upp medans du har chansen.

2010-03-30 • 21:02:57
Postat av: Lisa

Nu kommer du säkert tycka att jag är en moralkärring utan dess like men vad fan.



Jag tycker helt klart du ska ta alternativ 2. Av vad jag har läst i bloggen verkar du vara på väg in i ett alkoholberoende (om du inte är där redan).



Eftersom dels en familjemedlem varit alkoholist och dels det faktum att ditt liv verkar kretsa runt festerna tycker jag du ska ta det piano ett tag. Du vill garanterat inte hamna i en slippery sloap där du finner dig själv nere i träsket om 5 år. Och nej, man behöver inte dricka varje dag eller hela tiden för att vara alkoholist. Det handlar om inställningen till sig själv och alkoholen. Den är inte ett bedövningsmedel utan något man ska dricka som HJÄLP för att ha roligt inte FÖR att ha roligt.



Ordna upp ditt liv och mogna till. Ta tag i dina problem (självkänsla, förtroende, ångest etc) och utvecklas. Det gör man inte med berusning utan genom att ta nya steg i livet.



Ja, nu är jag klar med min föreläsning/moralkaka men det var åsikter du ville ha så varsågod :) (OBS: jag är inte så tråkig som jag verkar, jag lovar.)

2010-03-30 • 21:04:43
Postat av: Haake.

Måste hålla med "Mr Rhodos Ambassadör"



- Ta inte råd från folk som inte ens luktat på charter. Han har en poäng.

2010-03-30 • 21:18:01
URL: http://inteokej.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tycker du ska ta 2 eller 3. pröva på sommaren i sverige och dra någon vecka till gotland eller liknande? dags att ta tag i livet !

2010-03-30 • 21:27:19
Postat av: k

Efter att ha följt din blogg ett par år ser man direkt att alternativ 2 är i princip omöjligt, wont happen. Tycker du ska köra på 3an, du får en bra start på förskolan, och kanske chans att komma tillbaka till hösten? Du säger själv att åka i maj är i tidigaste laget, och jag tror att åker du redan då kommer du bli deprimerad när du kommer tillbaka i höst. det är mina synpunkter iallafall:)

2010-03-30 • 21:37:44
Postat av: Anonym

Alternativ 3, definitivt!!

Du kommer til å angre om du ikke reiser ned til Sunny, akkurat som du gjorde ved å reise hjem tidligere enn planlagt i fjor..

Men jobb ut mai, og heller reis ned i juni..

Du vil antakelig få bruk for pengene da du kommer hjem igjen, og du slipper å angre på at du takket nei til en mnd med jobb..

2010-03-30 • 21:46:38
Postat av: Anonym

Absolut nummer 2! Du vill mogna och det lär du inte göra i SB. Du har redan varit där och smakat på kakan och fått dina minnen, lev på dem. Varför förstöra allt när du väl har möjligheten till ett bra liv? Jag hade haft sån ångest om jag var 23 år och levde som du, skulle må piss.

Ta tag i livet och lär dig leva.

Du kan ju åka på semester i ca 2veckor till sunny beach.. det duger väl så kan du svina en del i alla fall.

Ps. Jag har varit säsongare så jag vet hur det är, va i samma skit som dig.. men tillslut tog jag tag i mitt liv och har världens bästa yrke och ett riktigt liv. Bästa beslutet jag har tagit!

2010-03-30 • 21:48:10
Postat av: Yennifer

3 förfan! där kan du ju bestämma sen när du vet hure går på förskolan :)

2010-03-30 • 21:49:33
Postat av: Anonym

Han är 22 år. Inte 23.

2010-03-30 • 21:59:01
Postat av: Anonym

1 helt klart, va ung medans du kan

2010-03-30 • 22:04:23
Postat av: m

ta 3an! för styra upp ditt liv kan du inte göra förrän du SJÄLV vill göra det nemo! du kanske inte kommer mogna förrän du är 30 men skulle du styra upp ditt liv för tidigt kommer det att spåra för dig om några år ändå. eller hur? visst har jag rätt? va va va? :)

2010-03-30 • 22:28:28
Postat av: b

Jag orkar inte läsa vad alla andra skrivit, så någon kanske tycker precis lika som jag skriver nu, kanske inte..



OM du får fortsatt på förskolan i maj - stanna hemma och jobba. Som sagt, 8e maj är fan tidigt att åka till Sunny. Jag höll fan på att frysa livmodern av mig när jag var där månadsskiftet maj/juni 2008.

På så vis hinner du även med din systers student och din mammas födelsedag. Dra typ andra veckan i juni eller nåt.



Om du inte får jobba vidare på förskolan efter april, åk ner till Sunny. Inte så mycket att förlora om du ändå inte har jobb här hemma.



Att inte dra till Sunny alls kommer bara göra att du ångrar dig. Men var lite flexibel som sagt, får du jobba, stanna hemma en månad extra, annars kan du ju dra ner, och alternativt åka hem över din mammas födelsedag och studenten, en tur och retur fram och tillbaka från sunny är ju inte så jättedyrt.

2010-03-30 • 23:18:20
Postat av: Patrik

Okej Nemo, jag har inte följt din blogg så jättelänge som de flesta här men det kanske är dags att du inte låter bloggen bestämma utan snarare låter bloggen komma med råd? Det här är nog ett beslut som du faktiskt fattar bäst själv med inrådan på de som påverkas av ditt val?



Personligen så hade jag sett fram jävligt mycket mot en skön svensk sommar med mina två bästa vänner(gayen och leo). Jag har också en lillasyster som tar studenten nästa år och hade för allt i världen vägrat att missa den. Beror förstås på vilken kontakt man har med syrran. Min mammas 50-års dag väger också extremt tungt. Kort sagt att jag aldrig från första början tagit beslutet att åka och säsonga. Nu har jag aldrig gjort något liknande så på ett sätt är jag lite avundsjuk på möjligheten att säsonga.

Beslutet om att åka i början på juni eller 8:e maj känns ju inte så jävla viktigt, visst du missar ett par veckor men som du själv skriver inte så mycket folk där då. Det tunga beslutet är ju om du ska åka eller inte, vad väger tyngst?



Vill du älta mer så hör av dig.

2010-03-30 • 23:26:03
Postat av: Malin

Antingen väljer du alternativ 1 eller 3, absolut inte alternativ 2. Vad jag har förstått är du en "riktig säsongare", du trivs därnere och du älskar det livet. Du är ju inte ens säker på att förskolejobbet kommer ge dig en fast anställning. Tänk vad du kommer ångra dig om du inte får det.. du vill till Sunny, det märks. Och som många andra sagt, du är bara 22, no need to hurry :) live your life, man ska inte bli vuxen för tidigt.. bättre att göra något man kanske ångrar lite, än ångra att man aldrig gjorde det.. Go for alternativ 1 eller 3. Puss!

2010-03-30 • 23:42:01
URL: http://maaslin.blogspot.com
Postat av: johanna

3- helt utan tvekan

kan störa IHJÄL mig på människorna här uppe som säger att man ska växa upp och mogna till när man är 22 år, men vem fan är dom att bestämma det?

varför måste man vara så jävla mogen och inte kunna flippa ut totalt som man gör i sunny, bara för att man nått gränsen för att köpa sprit på systemet?

FUCK THEM!



åk till sunny när säsongen börjat, då har du pengar på fickan till hösten och det är bra



dessutom hade du ångrat dig BIG TIME, om du inte åkt.

2010-03-31 • 00:03:35
Postat av: Malin

Första gången jag kommenterar, men har läst här ett bra tag, suger helt enkelt bara på att kommentera.

Men nu tänkte jag göra min röst hörd(eller ord) Nummer 3!

8 maj ÄR tidigt Du får fortsätta göra ett bra intryck på förskolan(vilket kan leda till att dom vill ha dig även efter sommaren) Du tjänar mer pengar Du hinner fira både din mamma och din syster student Du hinner ändå va länge i sunny DU kan göra en sista sommar, som slutar bättre en den förra!! Kan skriva mycket mer, men du måste ju orka läsa också :) Lycka till!!

2010-03-31 • 00:29:39
Postat av: Valentin

Asså hade jag varit i din sitts så hade jag lätt tagit kontakt med patrik och ältat lite mer.



Som jag tolkar det så vill du ha kakan och äta den. Jobb är något som jag vet att du verkligen vill ha och har sökt som en dåre. Samtidigt så är dagis jävligt tomma på sommaren. Dagiset lär vara stängt i alla fall 1 månad och dem klarar sig säkert utan dig i 2 månader. Bara det är längre än vad du orkat säsonga tidigare år. Pröjsa haake den där lusingen, TA DEN BOLLEN! =)

2010-03-31 • 00:53:17
Postat av: doktorn

Hej Nemo! Det är som vanligt - du vet egentligen själv precis vad du borde göra…

Du har varit i Sunny två ggr redan och rimligen borde du ”kunna” det nu. Det borde knappast kunna bli så myckedt roligare en tredje gång. Är det inte litet fantasilöst, när det finns så många häftiga resmål på den här planeten? Supa och knulla kan du ju göra hemma...

En gymnasieutbildad kille, som fortfarande går på tim.vik efter tre-fyra år är inte vad de flesta företag letar efter (om du tänker plugga att antal år till, så kan saken komma i ett annat läge).

Det finns tillräckligt många loosers som har valt "festa, festa” långt efter tonåren och sedan ångrar sig bittert när de får sitta och ruttna 40 år på ett trist låglönejobb.

Om det skiter sig med jobbet i juni/juli, så finns ju Sunny kvar dessutom. Ta vuxenpoäng!

2010-03-31 • 03:00:35
Postat av: Annica

Nummmer 3 ligger dig nog närmast till hands...ta´t lugnt å se vart det barkar hän...

2010-03-31 • 07:54:24
Postat av: anonym

Nemo! Du ska inte lyssna på någonannan än dig själv. Men jag kan säga att jag blir riktigt förbannad när jag sitter och läser alla kommentarer om folk som inte ens varit i närheten av sunny. Du går ju och snackar om Sunny hela vintern, det är ju det du brinner för, du är duktig på det och det är absolut inget att sticka under stol med ! Folket gillar nemo i sunny, för den han är och inte för något annat! Stanna kvar hemma för ett vikariat? VAD är det för något? Att du sen är för gammal skrattar jag bara åt, sen när blev en som är 23 år gammal?



Nej du lever bara en gång, lev ditt liv roligt och så som du vill leva det, vad gör detta om 20 år?



"LIVE YOUR LIFE"

"LOVE YOUR LIFE"



/you know me

2010-03-31 • 11:17:46
Postat av: Jonna

Gör som du själv vill.

Dock ska du nog inte ta 1, då jag vet att charterbolagens gäster har knappt börjat komma ner då, kanske blir lite trist så tidigt?



Tycker ändå du ska bli reseledare (man kan jobba med barnen med om det är nått du vill fortsätta med) som du var inne på ett tag.. då får du vara utomlands på heltid ;)

2010-03-31 • 11:22:10
URL: http://jonnadahlstrom.blogg.se/
Postat av: robbah

förfan, jobba på ett tag, fråga hur länge du får/kan jobba och om du får jobba kvar efter sommaren. Sen drar du ner och pippar ditt sista SB-fnask en gång för alla i Juni. Inga konstigheter.

2010-03-31 • 11:25:40
URL: http://www.myspace.com/huntedhedgehogs
Postat av: M

Vad stärker din självkänsla bäst (vilket verkar vara det du är i mest behov av)?



1. Fulla människor med förvirrade känslor och libidos som "upskattar" din fest-Nemo-fasad



eller



2. Ärliga barn som upskattar dig för den du ÄR.



Vilket tror du kan få dig att växa mest som människa och man och vilket tror är mest värdefullt, EGENTLIGEN?

2010-03-31 • 12:01:19
Postat av: A

Åk till sunny beach och lev livet medan du fortfarande kan!

2010-03-31 • 12:18:47
Postat av: Joanna

Ja du, jag skulle först och främst prata med förskolan, och ta reda på hur stora chanser du har för ett fast jobb längre fram, ifall allt går vägen, och utifrån det ta beslutet. Om du nu får veta att dom inte har möjlighet att ge dig fast anställning ens om dom skulle vilja ha dig, så skulle jag jobba hela maj och sedan åka i juni.

Om förskolan dock har möjlighet att ge dig en fast anställning, så kör på det!

Sunny finns kvar nästa sommar också, men gör denna jobbmöjlighet det, kan man undra?

2010-03-31 • 13:14:23
Postat av: Sara

Alltså, man blir ju förbannad när man läser dessa kommentarer. "Mogna innan det är för sent" och så vidare. Som om det kommer en tidpunkt i livet där man helt plöstligt slutar mogna då? Som om det finns en tidpunkt när man "ska" komma till olika stadier i livet. Man kan inte göra någonting för att det är vad man "borde", eftersom då kommer man aldrig må bra med sig själv.



Och folk här verkar inte ha en aning om vad säsongarlivet handlar om. Det handlar inte om att bara åka och supa och knulla, det är naivt att tro något sådant. Det handlar om så mycket mer, om en känsla av frihet, en gemenskap som man inte hittar någon annan stans och så mycket mer. Det är lycka på så många plan, supandet och knullandet är mer en bonus.



Det är dessutom något som just DU är duktig på. Du är duktig på att sälja. Man utvecklas otroligt mycket av en sådan här upplevelse, både som person och man lär sig otroligt mycket om människor och sociala sammanhang och så vidare.



Sedan är det uppenbarligen upp till dig hur du väljer att göra. Det du snarare ska ta ställning är hur mycket detta jobb i Sverige skulle vara värt för dig, hur mycket du är beredd att ge upp för det/hur mycket du tycker är värt att ge upp för Sunny, vad det finns för möjligheter med tjänsten (du kanske kan åka ändå, liknande alt 3). Hur mycket jobbet i Sverige skulle betyda för dig och hur gärna du vill ha det.

2010-03-31 • 13:32:25
URL: http://apieceofsara.blogg.se/
Postat av: Patrik

Hörru Valentin, jag var trött när jag skrev ;)

2010-03-31 • 13:57:05
Postat av: sister.

tänkte lite på anonym här över.. vad detta gör om 20 år? ursäkta? hur långt tänkte du där? fortsätter nemo på denna super-väg kommer han antagligen sitta i högdalen centrum om 20 år med våra alkis-grannar och supa dagarna i ända, för att sen gå hem och sova i sitt dike i skogen (alternativt en kompis/familjemedlems soffa). om han ens lever om 20 år, folk dör av alkohol/saker som händer pga alkohol hela tiden, och själv är jag konstant orolig då han är lite one of a kind med sitt grova alkohol-intag..



sen att alla gillar nemo för den han är i sunny.. tro mig, det finns SÅ MYCKET MER nemo än vad folk där nere i sunny ser. en nemo som är full 24 timmar om dygnet är inte en riktig nemo, det är en del av nemo. det är nästan elakt att säga att alla älskar honom på riktigt för den alkoliserade jävel han är där nere.



och förlåt alla hårda ord nemo. men jag har svårt att tycka om den alkoholpåverkade nemo. den nyktra nemo är fan så mycket roligare och charmigare och mer älskvärd, du är så jävla unik och måste fatta det.



men se på niki till exempel, hon är snart 25 och har jobbat sen hon var kanske 14. (?) hon har ändå upplevt sjukt fantastiska saker och är just nu på en jorden-runt-resa.. skulle inte du också vilja göra något liknande? bara för du stannar hemma och tar ett vuxen-beslut i år betyder inte det att din ungdom är bortspolad. det betyder bara att du kommer växa som person, bli mer trygg och sen när du har en stabil tillvaro så kan du ju börja leva lite ungdomsliv på nytt, men då kanske på ett liiite mognare sätt.



alternativ 2.

(eller 3, men bara om du åker efter 12 juli då mammas och nikis gemensamma 25 och 50-årskalas är)

2010-03-31 • 14:21:33
URL: http://nejly.blogg.se/
Postat av: sister.

och: jag älskar dig!



och: vad med på min student!

2010-03-31 • 14:31:49
URL: http://nejly.blogg.se/
Postat av: Anonym

Om dina två bästa vänner verkar ha mognat och skippar Sunny så är det nog dags för dig att göra det också. Svaret är alltså alternativ nummer 2

2010-03-31 • 15:09:00
Postat av: Anonym

Du skriver ju jämt att du mår dåligt och vill ha jobb och lägenhet. Den skiten och problemet är ju kvar om du åker till Sunny.



Och som du säger är dina bästa vänner inte i Sunny. De finns hemma och kommer stötta dig med att bygga upp ditt liv om det är det du väljer.



De som säsongar i Sunny "flyr verkligheten", så som du frestas att göra. De kanske är i en liknande sits som du, men till skillnad från dig har de inte insett det. De kan alltså inte stötta dig.



Bra att du insett ditt problem, bra att de ser lösningen. Hoppas du tar det sista steget!

2010-03-31 • 15:16:45
Postat av: Anonym

De som säger att du ska ha roligt en sommar, tror du de inser att det kan innebära att du kommer vara arbetslös och må dåligt av det på obestämd tid sedan?



Tro det eller ej men det går att göra ha skitkul och göra massa galna saker och festa i Sverige med!

2010-03-31 • 15:19:08
Postat av: Anonym

DIN SYSTER nejly.blogg.se låter vettig. Lyssna på henne!

2010-03-31 • 15:30:30
Postat av: Charlie

Sunny inget jävla snack, kamma dig nemo! :)

2010-03-31 • 15:43:40
Postat av: ida

aaahh, varför skriver folk "mogna" hela jävla tiden? men ska väl inte leva för att jobba, man ska väl jobba för att leva? i sunny jobbar man och lever livet. hemma lever man och jobbar. och varför ska man ha ett stabil liv nu, när man är 22?! det är ju nu man ska göra saker och framförallt uppleva. DÅ växer man som människa och lär känna sig själv. sen om man väljer att uppleva samma sak igen, det är ju upp till en själv. gillar man det så varför inte. gör vad du känner för nemo, men du kommer ångra dig om du inte åker till sunny. åk en månad så blir du inte så paj, dagiset är ju nästan tomt då ändå.

2010-03-31 • 17:14:07
URL: http://vilkenbrud.blogg.se/
Postat av: Ännieee

Alternativ 2 eller 3. Helt klart!



Om du väljer 3, så har du möjlighet att få förlängt, till och med kanske fast? Och om inte.. ja då kan du välja då hur du vill göra. Om det är värt att dra till Sunny någon vecka/månad eller stanna i Sverige och ha en jävligt nice sommar här. + att du hinner med syrrans student och din mammas 50 års dag.



Eller väljer du alternativ 2 helt enkelt. Styr upp ditt liv ordentligt som du ha velat så länge. Jobb, lägenhet + att du slipper vara så jävla trasig i höst. Åk dit på semester nån vecka istället :) Eller ta ett pause-år som sagt. Eftersom att du inte alls är lika taggad som förra året, eller tidigare år.

2010-03-31 • 17:21:28
Postat av: R

åk till Sunny!! Lev medans du är ung.

2010-03-31 • 17:39:31
Postat av: Anonym

hahaha nemo stackare =P du kmr bara få större beslutsångest efter du har läst alla kommentarer!

2010-03-31 • 17:59:08
Postat av: Anonym

Men shit... 55 comments. Vad fan är detta?!

2010-03-31 • 18:13:58
Postat av: trasanna

Alltså.. nu blir jag nästan lite irriterad! Du sa till mig att jag skulle säga upp mig från mitt heltidsjobb för att komma ner och jobba i sommar. Att inte vara så torr.. Nu när det gäller dig funderar du på att hoppa över sunny och satsa på jobbet? Okeeeeey EGO NEMO

2010-03-31 • 19:31:06
URL: http://annavhellstrom.blogg.se/
Postat av: June Carter

Man ska ALDRIG åka sista åket...

Hade egentligen inte behövt skriva mer och något nr tänker jag absolut inte skriva ner för det är bara du som kan göra ditt beslut.

Det finns en anledning till att du tar upp det här till diskussion här på bloggen. Osäkerhet/oro? Fly och sumpa en chans för supande dagarna igenom? Valet är lätt för en alkoholist....fast du kanske inte är där än? Eller?

Mycket av din blogg handlar om din ångest...du tar själv upp en hel del om ditt alkoholintag. Familjen samt vissa vänner tittar på och känner gnagande oro. Du snackar ju om att bli hel. Hur djävla bra har du egentligen mått av SB? Jag har läst din blogg i många år nu och inte fan har du mått bra en enda gång efter dom resorna? Sen efteråt när höst/vinter kommer och livet i Sverige är såååå segt, mörkt och deprimerande för dom flesta av oss då snackas det en hel massor om hur bra och häftigt allt är där...men egentligen. Är allt 100% fantastiskt i SB?

En svensk sommar kan bli helt underbar och kanske vändpunkten...

2010-03-31 • 19:32:58
Postat av: Seriös

hur gammal är du ... ta tag i livet, inget sunne.B, stanna och jobba....

2010-03-31 • 20:47:12
Postat av: Anonym

2 såklart. Du får bara massa ångest annars :(

2010-03-31 • 22:10:47
Postat av: Emma

Lite sen på att kommentera kanske..



Hade jag varit du hade jag absolut satsat på alternativ 3. No doubt about it. Kan väl kort och gott sammanfatta det som det bästa av två världar? Lite av den sköna svenska sommaren samtidigt som du får någon månads galenheter i oslagbara Sunny.



Det ultimata alternativet om du frågar mig ! Att skita i Sunny helt är kanske förnuftigast om man nu vill ha jobb, lägenhet jada jada jada.. men vem fan vill va förnuftig? Vem vill sitta där när man är 30-40 år och ha ångest varför man inte tog vara på alla domdär crazy möjligheterna? Sunny funkar än!

Jobba kommer man ju ändå göra hela livet sen...



Hoppas vi ses i DGV-dimman lite i sommar iaf! :)

Kram på dej /E

2010-03-31 • 23:03:57
URL: http://nordstromemma.blogg.se/
Postat av: Patrik

Är väl ingen som tror att man sitter med ångest när man är 35 att man inte åkte till sunny beach när man var 22?

2010-04-01 • 19:22:29
Postat av: Anonym

hyllar patrik

2010-04-01 • 22:22:01

A Part of Your Mind

Du heter

Komma ihåg dig?

E-mail

Blogg

Wooords


Trackback
RSS 2.0