Så nära men ändå så långt ifrån...

2010-01-15 • 19:57:05
Varje gång jag och min bror Noel spelar Badminton så knullar han mig i tre raka set. Så är det bara.. Och så har det alltid varit. Samma visa varje gång. Han är rätt duktig och jag är, mjaa, låt oss säga ganska dålig. Och dagens runda var till en början inget undantag. Han tar hem första set relativt enkelt. Sen så händer det något. Jag spelar upp mig och tar hem både andra och tredje set! Herreminskapare! Vad fan händer? 2-1 till Nemo i set?! Jag som aldrig någonsin vunnit ett set mot Noel tidigare! Jag tar dock ut mig fullständigt i andra och tredje set. Jag kämpar ner honom totalt med alla mina krafter och visar därmed att motivation slår klass! Men sen kommer då såklart det icke så oväntade bakslaget... Krafterna tar helt enkelt slut. Så fjärde set tar han hem med klara 15-3. Femte avgörande set stundar... Jag är tröttare än en cenil bibliotekarie och bror min ser obehgaligt pigg, taggad och fräsh ut! Hur går avgörande set? Ja, vad tror ni?

15-12 till min bror. Förlust med 2-3 i set. Bittra förlust.



A Part of your mind

A Part of Your Mind

Du heter

Komma ihåg dig?

E-mail

Blogg

Wooords


Trackback
RSS 2.0