Otrohet.

2010-01-19 • 18:02:47
Jag var otrogen mot min gamla förskola idag. Jag har ju skickat ut en del arbetsansökningar senaste tiden. Fått några svar, några intervjuer, några negativa besked och ja.. lite all möjlig respons. Ett distrikt i Sthlm svarade att dom skrev upp mig på "timvikarie-listan". Vilket distrikt då? Ja, det jag bor i faktiskt. Söderort. Ja, alltså... Ni vet Svedmyra, Stureby, Bandhagen och Högdalen typ. Och visst.. I ärlighetens namn är jag sjukt skeptiskt till sånt här egentligen. Timvikarie-grejor.. Bli väckt 7 på morgonen med att någon ringer och fråga "Hej, kan du jobba idag hos oss?".. Njaee.. Inte de helt ultimata arbetsförutsättningarna om man säger så. Men i morse ringde dom iaf och frågade om jag kunde jobba och jag sa faktiskt ja. Så jag körde idag. På en förskola i mina hoods. Bara några minuter med buss från mamma faktiskt. Perfekt avstånd med andra ord.

Och hur var dagen? Den var trevlig faktiskt. Personalen var välkomnande, hjälpsamma och snälla och kidsen var också rätt sköna. Självklart var mycket annorlunda. Givetvis. Men mkt var sig också ganska likt. Dagen gick kort och gott bra. Ska jobba där i morgon med. Men det är också it. Allt jag fått där än så länge... Varför jag gör det? För att jag måste ju faktiskt jobba och ska jag liksom prova något sånt här så kan de ju lika gärna vara något som ligger me perfekt avstånd från mitt hem! Jag ska verkligen vara gryym i morgon. Arbeta perfekt samt charma omkull allt och alla. Jag ska vara så bra så att dom helt enkelt MÅSTE erbjuda mig något. :) Haha. Jaja, jag vet hur det låter.. Men låt mig drömma mig bort iaf.. För helt seriöst.. Hur perfekt hade de inte varit att arbeta där? 5 min hemifrån istället för 1 timme och 5 min som Värmdö var... Sweet! Men om jag nu ska vara lite realistisk så vet jag ju att detta förblir just en önskan till 99%´s säkerhet =/

A Part of your mind
Postat av: Heidi

Tanken är upprörande!

2010-01-19 • 18:10:57
Postat av: Anonym

Jag går ju fortfarande och hoppas på att du ska komma tebax till Dalstugan...

Kanske ska ge upp den tanken nu... snyft

2010-01-19 • 18:19:32

A Part of Your Mind

Du heter

Komma ihåg dig?

E-mail

Blogg

Wooords


Trackback
RSS 2.0