I can! I can! I can! Can i?

2010-01-10 • 19:23:47
14 dagar utomlands. Det har satt sina spår. På gott och ont. Mest ont. Nu är jag tillbaka i Sthlm och Sverige... Och det ska märkas här om inte annat. Jag ska bli sjukt aktiv i bloggen igen. Men det ska även självklart märkas markant i mitt verkliga liv också. Nu finns det inga om, kanske, sen eller andra undanflykter längre. Inga strutstrick. Nu är nu. Nu är det en brand new fresh start som gäller. Det är nu det ska ske. Inget annat existerar. Min resa tillbaka till verkligheten börjar här och nu. Med er. Men främst självklart då med mig själv såklart. Närmsta tiden ska spenderas till att hitta mig själv. Hitta mitt liv. Hitta allt. Saker måste falla på plats nu. Ja, faktum är att det är många måsten nu framöver...

Jag måste skaffa ett jobb. Jag måste skaffa en lägenhet. Jag måste skaffa mig en bättre hälsa/fysik. Jag måste skära ner på drickandet. Jag måste börja äta bättre. Jag måste börja träna mer. Jag funderar även på att börja följa med pappa på lite möten då och då igen... Mest för att få hjärnan på plats igen. För jag vet nämligen by fact att AA-möten är det här i världen som får mig att må psykiskt bäst. Inget annat går ens att jämföra med det när det kommer till psykisk hälsa.

Mycket måste hända framöver.
Mycket SKA hända framöver.

Jag hoppas och tror på mig själv.
Eller jag inbillar mig själv att jag gör det iaf.

Jag vill verkligen börja lära mig att älska mig själv. Jag vill vara nöjd och stolt över mig själv. Jag måste förstå och inse att jag duger. Jag räcker till. Jag är ingen nolla. Jag är ju någon! Och jag vill ju vara någon! Jag vill bli glad när jag ser mig själv i spegeln. Jag vill ju att folk ska vara stolta över mig. Jag vill göra min familj glad! Jag vill göra mina vänner glada! Jag vill våga älska mig själv.. För om jag aldrig lär mig att älska mig själv... Nej, då kommer jag heller aldrig lära mig att älska någon annan människa. På riktigt. Och det är inget jag bara säger.. Utan det är bara den hårda sanningen.


A Part of your mind
Postat av: idaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

du kan! :)

2010-01-10 • 20:01:04
Postat av: Anonym

jag tror på dig !

2010-01-10 • 22:09:13
Postat av: doktorn

Bra! Det skulle du förstås ha gjort för länge sedan, "but it´s never too late"!

Du har insikten och du har potentialen, men har du tålamodet/orken att bryta med den destruktiva delen av din livsstil? Det kan nog bli tufft, men jag hoppas verkligen det. Både för din egen skull, men också för att den nyktre, vuxne och äkte Nemo behövs i samhället (även om samhället inte alltid fattar det).

Lycka till!

2010-01-11 • 00:06:26
Postat av: Natan

Fint att doktorn hade tid att titta förbi!



Jag måste också träna mer/träna över huvud taget. När ska vi börja gymma tillsammans?? Nelly vill också nu! Det är lätt att det bara rinner ut i sanden man jag har fått för mkt sand som runnit ut nu så jag pallar iaf inte mer.



Nu kör vi, bror!!



Jag är en sådan fin lillebror <3

2010-01-11 • 05:24:31
Postat av: Anonym

Bra att du skriver såna här inlägg typ 1 gång i månaden och sen händer det ingenting. Tyck-synd-om-mig-inlägg känns lite töntigt även för att komma från dig.

2010-01-11 • 12:35:13
Postat av: Nemo

Jag vet. Suck. Jag vet. Men jag skriver ju såna här smått desperata inlägg i hopp och tron om att jag någon gång SKA kunna förändra mig.. Men vet innerst inne att det i princip är omöjligt. Därför jag la till en rad som "Eller jag inbillar mig själv att jag gör det iaf" i detta inlägg. Men thanks for notice iaf.

2010-01-11 • 13:08:26
URL: http://nemo.blogg.se/

A Part of Your Mind

Du heter

Komma ihåg dig?

E-mail

Blogg

Wooords


Trackback
RSS 2.0