Märkligt påstående...

2010-01-28 • 16:19:58
En kompis till mig hävdar bestämt att man får köra bil full i Tjeckien...

...Någon som vet om detta stämmer?

Låter ju minst sagt ganska märkligt...

A Part of your mind
Postat av: Valentin

Kollat lite (jag har mycket vänner) Det jag kom fram till var att det är högst olagligt. Dom har tester vid vägkanten och så precis som i sverige. Men det som är lite konstigt är att polisen inte får ta ditt körkort även om du är full. Där förlorar man körkortet först efter man blivit prövad och dömd för brottet. Blåstest är inte nog för att dömmas för brottet som i sverige, man måste alltid lämna blodprov.

2010-01-28 • 17:12:30
Postat av: Alexander

Han överdriver väl faktumet att det inte är lika hårt som i Sverige. Precis som i USA, folk kör påverkade där eftersom att dom inte kan tas fast lika enkelt för det. Det är mer en big deal i Sverige jämfört med ett antal andra länder.

2010-01-28 • 18:35:38
Postat av: Haake.

I Sverige är den tillåtna promillehalten 0.2, Usa har 0,8 om jag inte missminner mig.



Finns fler såna konstiga regler fast olika land.

I Malta får du köra för snabbt, men inte krocka exempelvis.

2010-01-28 • 20:47:22
URL: http://inteokej.blogg.se/

A Part of Your Mind

Du heter

Komma ihåg dig?

E-mail

Blogg

Wooords


Trackback
RSS 2.0