Fröken Nemo.

2010-01-18 • 16:28:56
En morsa från förskolan ringde mig i morse. Hon undrade om jag kunde sitta barnvakt åt hennes knodd på Fredag. Förskolan var tydligen stängd då av någon anledning och hon själv skulle bort på kurs. Så det blev 07.00 - 17.00 på Fredag. En riktig heldag. Självklart ställde jag upp. Dels för att jag behöver allt jobb jag kan få just nu men dels också självklart me tanke på vad DOM morsorna har gjort för MIG denna vinter så :)

Men då fick jag en tanke. Tänk om man liksom bara skulle vara barnvakt. Alltså passa ungar privat liksom. Bli en nanny typ. Jobba som det på heltid liksom.. Fan vad roligt egentligen. Man skulle kunna göra utflykter och hela grejen. Ja, det hade fan varit ett ballt scenario. Tyvärr är det i praktiken omöjligt av ganska många skäl.. Men tanken slog mig bara när hon ringde idag. Att det hade ju fan varit jävligt kul :)

A Part of your mind
Postat av: Anonym

Du får bli dagmamma ;D

2010-01-18 • 17:51:07
Postat av: Nadia

Vill du får du gärna vara barnvakt till våra barn oxå... Inte på fredag dock, för då har mamma dem :)

2010-01-19 • 07:05:04
Postat av: Heidi

He he ... Du får fiska upp fler barn och starta en hel grupp!

2010-01-19 • 13:00:35

A Part of Your Mind

Du heter

Komma ihåg dig?

E-mail

Blogg

Wooords


Trackback
RSS 2.0