CSN-problems. Tips och råd efterfrågas?

2010-01-25 • 14:06:02
Som ni vet så pluggade jag en termin till idrottslärare hösten/vintern 2008/09. Under denna fem månader så tog jag fullt studielån. Och eftersom jag inte hoppade på kursen igen nu vid årsskiftet så måste man börja betala skiten nu.. Det är så det funkar. Man har ett år på sig att hoppa på kursen igen om man bestämmer sig för en paus.. Men nu har året gått och därmed börjar CSN kräva tillbaka pengarna nu. Man får själv bestämma återbetalningsplanen... Summan vi snackar om är drygt 25.000 kr. Och man ska betala tillbaka 6500 kr per år. Man kan också dela upp det på antingen en summa varannan månad, varje månad eller betala hela 6500 kr på en och samma gång.

Jag är kluven i frågan..
Jag har inte speciellt mycket pengar just nu men funderar ändå på att betala alla de 6500 kronorna på en och samma gång. Jag får min lilla slutlön från förskolan nu i dagarna.. Den ligger typ på 7300 kr eller något sånt. Och det kan vara skönt att ha den där CSN-skiten borta i ett år.. Jobbigt att ha den hängandes över mig varenda jävla månad. Speciellt om jag skulle få för mig att resa utomlands senare nån gång under detta år...

Vad säger ni? Lutar åt att jag betalar alltihop nu på en gång så fort jag får lönen. Låter inte det klokt?

A Part of your mind
Postat av: Nea

yes pay it of! om du inte ska fortsätta dvs? du skulle passa perfekt som idrottslärare ju! va det inte kul?

kiss!

2010-01-25 • 16:56:10
URL: http://lifeofnea.blogg.se/
Postat av: Anonym

När får vi se denna omtalade E? Ge oss en bild!

2010-01-25 • 17:08:37
Postat av: Patrik

Du torskar ju en del pengar i ränta om du betalar tillbaka allt på en gång.

2010-01-26 • 18:49:33

A Part of Your Mind

Du heter

Komma ihåg dig?

E-mail

Blogg

Wooords


Trackback
RSS 2.0