Hammarby Idrottsförening

2010-02-26 • 13:10:56
Hammarby Hockey gick i konkurs för ett par år sedan. Ja, det går bra för min lilla klubb. Hehe. Anyways.. När Hammarby Hockey konkade så fick klubben automatiskt börja om i den lägsta divisionen. Alltså division 4 om jag inte är helt fel ute. Där bytte Hammarby Hockey namn till "Bajen Fans". Många spelare lämnade såklart klubben när detta skedde men några blev kvar.. För klubben skull. För fansens skull. För Hammarbys skull helt enkelt.

Bajen Fans vann premiäråret i division 4 utan några som helst problem. Jag tror dom vann varenda match på hela säsongen faktiskt. I år spelar dom i division 3.. Och har där vunnit samtliga matcher under hela säsongen även denna säsong. Det är säsongsavslutning idag. Sista matchen för säsongen. Och då anordnar Hammarby ett litet jippo...

En väldigt marknadsförd Bajen-dag ska äga rum idag. Istället för att det kommer 2-300 pers och ser på "Bajen Fans" så ska alla fotbollsfans även närvara idag.. Så att typ 7-8000 fans ska få fira av hockeylaget för att dom spelat två säsonger utan att förlora en match. Och för att dom inlett den låååånga vägen tillbaka till elithockeyn på detta fantastiska sätt.

Så dit ska jag ikväll vid 19-tiden med min bror och lite andra bajenvänner. Kul? Nej. Men va fan! Vad gör man inte för att stötta klubben i sitt hjärta...

Efter det? Ja, ni vet väl vad som händer då... DETTA händer då.

A Part of your mind

A Part of Your Mind

Du heter

Komma ihåg dig?

E-mail

Blogg

Wooords


Trackback
RSS 2.0