Story about a boy

2010-08-10 • 12:18:19
Jag fumlar runt i ett mörker. Jag ramlar. Jag brottas med mina demoner. Jag brottas med mitt förflutna och mina framtid. Jag skriver frågor. Jag får svar. Inte svar nog. Jag tar felbeslut. Jag letar. Jag hoppas. Jag älskar. Jag sviker. Jag skämmer. Skrämmer jag er? Jag skrämmer mig själv. Jag förvånar. Jag slutar förvåna. Ikon? Patetik? Jag flänger runt i Sverige. I Europa. Jag hankar mig fram på mitt eget sätt. Och på något konstigt jävla sätt så överlever jag på detta sätt. Utan pengar. Utan bostad. För jag lever trots allt fortfarande. Folk frågar mig hur. Folk frågar mig hur jag lyckas. Folk tjatar om att dom aldrig någonsin sett en människa som lyckas vara med om så mycket sjuka saker... Och ändå nu idag trots allt stå på två raka relativt friska ben. Och jag tänker för mig själv en sekund att.. Fan. Dessa människor har ju en poäng.

För vad har jag egentligen inte gjort? Vad har jag egentligen inte upplevt? Katastrofer. Tragedier. Sorger. Kändiskantad sargad uppväxt. Flera TV-inspelningar. Dödsfall. Kärlek. Vänner. Skandaler. Jag är så obeskrivligt jävla trött på mig själv samtidigt som jag inte kan sluta fascineras på något konstigt jävla sätt. Jag vägrar se det som ett förfall. Jag vägrar se mig själv som ett misslyckande trots att jag säkerligen i många ögon är just det. Jag har upplevt och åstadkommit så många saker i så många års tid nu. Saker som folk förmodligen aldrig kommer komma i närheten av. Och att döma det som ett misslyckande är trots allt i mina ögon ren idioti. Ni kan fortsätta att kalla mig omogen. Ni kan fortsätta döma ut mig. Mitt liv. Min livsstil. Mitt förflutna. Mina resonemang. Min framtid. Mina ambitioner. Mina mål. Men vet ni vad?

Jag kommer alltid att fortsätta vara...just jag.


A Part of your mind
Postat av: J

Jävla bra skrivet. Kör ditt race. Jorden behöver folk som "sticker ut"

2010-08-10 • 12:49:33
URL: http://lovaspappa.bloggplatsen.se
Postat av: ida

det är ju därför vi gillar dig - för att du är du hjärtat :)

2010-08-10 • 14:46:20
URL: http://finest.se/vilkenbrud
Postat av: bitte

Hej jag länkar till alla som röstar på min sko i Nellys designa sko tävling.



Min sko klättrar på listorna och vinner jag är det er jag delar vinsten med.

http://blogg.veckorevyn.com/pinsamt/2010/08/01/lankar/



kram Bitte

Postat av: N

Fortsätt vara du. Unik. Egen. Omogen. Misslyckad? Nej. Det är idioti. Lev livet!

2010-08-10 • 22:46:49
Postat av: Jonsan

Robinson-Robban målade sig blå och Tylösands-Nemo är tydligen rosa - two of a kind...

2010-08-10 • 22:57:50
Postat av: j

Du är JÄVLIGT COOL ska du veta! :D

2010-08-10 • 23:01:50
Postat av: Tess

Tänk på att du är säkert starkare än många andra, med tanke på allt du varit med om. Jag säger kör ditt race du e ju störtskön som du e ;)

2010-08-11 • 15:00:37
Postat av: Zalle

Grymt skrivet och helt jävla rätt. Världen behöver egentligen fler Nemo Hedéns. Folk som kan leva livet utan att bry sig om vad Svensson tycker om det.

2010-08-15 • 00:35:57
URL: http://zocensurerat.blogspot.com/

A Part of Your Mind

Du heter

Komma ihåg dig?

E-mail

Blogg

Wooords


Trackback
RSS 2.0