Svår fråga.

2009-12-10 • 20:55:09
Jag har tänkt på en sak. Varför är det så att pojkar ska gilla bilar, blått, actiongubbar och sånt? Medans tjejer gillar dockor och rosa... Man skulle prova en sak. Man skulle ta en nyfödd pojke och en nyfödd flicka.. Och inte påverka dom alls med någonting under de första 2-3 åren i deras liv... Då får dom inte ha några leksaker alls. Sen när dom fyller 2 eller låt oss säga 3 år så får dom välja mellan att leka med en docka eller en lastbil... Dom får välja mellan blåa eller rosa kläder.. Dom får välja mellan en actiongubbe och en rosa ponny.. Det skulle vara jävligt intressant att se tycker jag. Vad tror ni skulle hända? Tror ni fortfarande killen skulle vara kille? Eller tror ni att om man inte påverkar barnen de minsta under deras första år i livet så är de alla likadana i sina åsikter... Både killar och tjejer...

A Part of your mind
Postat av: Nea och evy

jag har tänkt samma tanke, skulle vara intressant att se vad som händer..

2009-12-10 • 21:10:08
URL: http://frugornas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ska du låsa in dem i ett rum då hade du tänkt? För allt i vårat samhälle delar in könen och stämplar va dom skall dras till. Självklart så sitter inte killars bil-lekar i genetiken. Fanns inga stenåldersbarn som brummade runt med kottar på marken. Omgivningen, miljön formar oss mest... Finns barn som växt upp bland djur och anammat samma beteendemönster som dem.

2009-12-10 • 21:12:10
Postat av: Emmy

Anonyma tönt. Jag tycker Nemos fråga är både befogad, intressant och klok. Och vad fan vet du om stenåldern? Var du med där och såg deras uppfostran eller?

2009-12-10 • 21:32:57
Postat av: Anonym

Det är inte stämplat.

Min farmor testade mig när jag var liten.

Typ 1 år, gick inte ens på dagis liksom,

ställde fram en barnvagn med en docka initu.

Slängde ut dockan och körde bil med vagnen.

Det är så bara.

2009-12-10 • 22:20:31
Postat av: Natan

Boys will be boys.

2009-12-10 • 22:30:48
Postat av: Anonym

och du är en man eller kvinna anonym?

2009-12-10 • 22:32:18
Postat av: Anonym

Emmy, blev du tappad som liten? Jag antog att människor från stenåldern inte låtsades att dom lekte med bilar eftersom dom inte riktigt var uppfunna än... Men du kanske har rätt, dom jävlarna räknade nog med att bilar skulle komma. Så till denna grad att dom även förutsåg att explosionsmotorn kommer låta brum=)



Sen till min anonyme vän. Du valde ju att lekte med vagnen och bilen, motbevisar inte det din egen teori? Dockan kanske luktade illa? Sen tycker jag även att det är JÄVLIGT kul eftersom att du tror att hela världen kretsar kring dig. Ok din farmor prövade det på dig när du var liten, jamenvisst, då måste det vara så det är. Jag ska ringa och be personalen på statistiska centralbyrån att packa ihop sina saker och söka nya jobb, vi har ju dig och din farmor nu=)

2009-12-11 • 05:50:48
Postat av: "Den anonyme"

Ja, jag é kille.



Jag använde vagnen Som en bil. Dockan skulle ut.



Japp, hela världen kretsar kring mig, deal with it.



Nja, eller snarare prova samma grej på fler ungar och se på statistiken då?

2009-12-11 • 17:23:47

A Part of Your Mind

Du heter

Komma ihåg dig?

E-mail

Blogg

Wooords


Trackback
RSS 2.0