Sorg.

2009-12-10 • 23:24:10
Det slog mig idag när jag gick från jobbet.. Att fy fan vad jag kommer sakna mina barn när jag slutar där. De underbara vackra små barnen. Å då särskilt de på min avdelning givetvis. Men även barnen på alla andra avdelningar. Jag känner ju verkligen alla barn.. Och alla barn känner mig. Jag är ju liksom den enda manliga "fröken" på hela förskolan. Alla barnen känner Nemo. Och det funkar verkligen bättre än någonsin me de små just nu.. Och jag har ju också blivit som någon slags trygghet och stöttepelare för de små på min avdelning då jag är den enda på avdelningen som jobbar heltid.. De små älskar mig. Och jag älskar dom tillbaka. Vi dansar. Vi bakar. Vi leker. Vi sjunger. Vi skrattar. Vi läser. Vi bygger. Vi gör så mycket fina saker ihop. Jag tycker så mycket om dom. Dom har gett mig så mycket under denna tiden. Dom har lärt mig så mycket. Det kommer att skapas ett väldigt stort tomrum inom mig den 23:e December. När jag lämnar jobbet den dagen. För det är min sista dag på min arbetsplats. Den hittils överlägset bästa, roligaste och mest lärorika arbetsplats jag haft under mitt 22åriga liv. Det är med stor sorg, ilska, besvikenhet samt en stark känsla av orättvisa som jag lämnar den. Men det är bara med stor stor sorg, kärlek och stolthet som jag lämnar barnen. De fina barnen. Jag har varit där i ungefär ett år nu och jag hoppas verkligen att jag gett dom något under denna tid. Precis på samma sätt som dom har gett mig så mycket..

Kärlek.

A Part of your mind
Postat av: Anonym

God bless you Nemooo

2009-12-11 • 15:58:48
Postat av: Anonym

Hur blir det med det där egentligen? Kommer du att försöka få tillbaka ditt jobb eller ger du upp nu? Hur blir det med tidningen som ville göra en intervju med dig om just den händelsen? Du fick ju en massa hjälp av dina läsare när du skrev för första gången att du fått sparken och genom att läsa dom kommentarerna så förstår väl inte minst du att det är värt att kämpa för att få tillbaka jobbet. Du har ju lagen på din sida eller hur. Ge inte upp nu!

2009-12-11 • 16:34:18
Postat av: Mamma Klarin

Jag tror Nemo siktar på ett annat jobb efter nyår. Men det beror nog på att allt annat blir svårt när hans chef inte vill kommunicera. Jag önskar hon kunde träda fram och att hon tillsammans med Nemo och övrig personal kunde ha ett samtal kring hennes beslut att säga upp honom trots att hon just lovat utbildning och fast tjänst. Om hon fortfarande står för det beslutet eller om hon ändrat sig och det endast är risken för prestigeförlust som gör att hon tiger still. Vill tillägga att jag inte är något fan av min sons blogg. Men han är vuxen och gör som han vill. Att så många tidningar vill skriva om det beror nog på att principdiskussionen är viktig i dessa bloggtider. Nya medier, nya svårigheter att handskas med. Själv skrev jag i en dagbok med pärmar och blad...

2009-12-12 • 16:26:47
Postat av: Jenny

Började läsa din blogg från början. Och fastnade vid detta inlägg... jag är själv förskolelärare. Går på mammavik just nu, antagligen fram till juni 2011, kan inte ens tänka tanken på att lämna mina små söta barn sen. Man fäster sig väldigt vid dem!

2010-09-26 • 17:40:42
URL: http://jennyssen.blogg.se/

A Part of Your Mind

Du heter

Komma ihåg dig?

E-mail

Blogg

Wooords


Trackback
RSS 2.0