It´s on.

2009-12-15 • 12:46:22

Artikeln i "Mitt i Värmdö" blev lite sisådär kan jag tycka. Den finner ni på sida 4 HÄR! Ganska liten och lite halvlam va? Då tycker jag isf att "Nacka Värmdö Posten" gjorde ett bättre jobb. Där fick jag även vara på första sidan av tidningen också. Respekt. Om ni inte fick hem tidningen så finner ni deras artikel här:

http://www.nvp.se/Varmdo/Varmdo/Barnskotare-far-sluta-pa-grund-av-sin-blogg/


Vad säger man egentligen? Tragikomik är väl de ordet som beskriver det hela bäst. Chefen säger till mig att min indragna fasta anställning/utbildning beror på min blogg.. Men till pressen säger alla chefer och kommunfolk att det beror på arbetsbrist. Att dom inte ens hört något om någon blogg. Detta är alltså människor som jag själv pratat med i telefon som sagt åt mig att skälet jag får gå är min blogg... Snyggt? Sen har jag dessutom pratat in på chefens telefonsvarare för en vecka sedan och sagt att pressen kontaktat mig och att hon både för sin egen och förskolans skull borde kontakta mig. Det gjorde jag alltså innan jag tackade ja till journalisterna.. För att liksom varna henne. I hopp och tron om tat vi skulle kunna prata om detta och lösa det istället för att dra in media.. Men hon hörde aldrig av sig. Faktum är att hon inte ens dykt upp på förskolan på över en vecka nu. Hon kör strutstricket. Huvudet ner i sanden bara. Modigt. Snyggt även det?

Det är så patetiskt så jag fan inte finner ord. Värmdö Kommun liksom. Vad sysslar dom med? Varför kan dom inte stå för någonting? Hur ynkliga kan dom bli? Självklart är det för att dom insett att blogg-grejen inte är ett giltigt skäl att ta tillbaka det som dom erbjudit mig. Utbildningen och den fasta anställningen. Så istället skyller dom på arbetsbrist i kommunen. Men vadå, vänta lite nu... Hur kommer det sig då att dom erbjöd mig denna fasta anställning och utbildning bara för ett par tre veckor sedan? När de då rådde sådan fruuuktansvärd arbetsbrist i kommunen då? Men då! Det går väl inte riktigt ihop...Återigen...Snyggt?

Uppenbarligen måste jag gjort ett jävligt bra jobb på förskolan.. med tanke på att jag faktiskt till en början blev erbjuden denna utbildning/fasta anställning... Är det inte då ganska eller rättare sagt JÄVLIGT komiskt att jag sedan då får "sparken" från jobbet pga en sak som en handfull föräldrar nu i efterhand visat sig hylla och beundra mig för? Ja..precis..

Min blogg.




Ett av alla mail jag fått från föräldrar:






A Part of your mind
Postat av: A

Första sides rubrik blev de oxå :) Fick hem tidningen nyss i brevlådan! Lycka till med allting, de förtjänar du verkligen! Vet ingen som har sån otur som du har haft under dina dagar..

2009-12-15 • 13:47:58
Postat av: robbah

22-årings ombud! WOOHOO!

2009-12-15 • 14:12:43
URL: http://www.RecordCircus.com
Postat av: ens

ens

2009-12-15 • 14:13:26
URL: http://ens.se
Postat av: Anonym

Fanken vad greit!

Upprättelse på g

2009-12-15 • 18:52:00
Postat av: Anonym

You go girlfriend ! ;O

2009-12-15 • 22:52:45

A Part of Your Mind

Du heter

Komma ihåg dig?

E-mail

Blogg

Wooords


Trackback
RSS 2.0