Ett steg framåt, två steg tillbaka.

2009-12-05 • 20:09:20
Jag stod precis i duschen i 55 minuter. Jag bara stod där och stirrade rakt in i väggen. Hela kroppen överröstes med en sådan fruktansvärd panikångest. En brutal ångest som klöste mig längst min ryggrag, upp över nacken och runt min hals. Den ströp mig och kvävde mig på all min luft. Mina händer skakade men blicken rörde sig inte. Jag bara stirrade. Jag kände mig så otrolig liten. Så där obeskrivigt hjälplös och svag. Jag känner mig helt psykiskt nedbruten i detta nu. Jag minns inte när jag kände mig så här pass ur fas senast. Jag är helt ur balans. Huvudet är proppfullt av hjärnspöken som jävlas med mig och livet känns som en enda jävla stor missär just nu. Det finns ingen struktur. Ingen trygghet. Ingen stabilitet. Starten på denna vecka tog verkligen knäcken på mig. På fullaste allvar. En bit av mig dog verkligen där. Smällen var för för stor. Jag vill resa mig. Tro mig. Jag vill verkligen det. Och jag önskar att jag visste hur jag ska göra för att resa mig. Men just nu vet jag faktiskt ingenting. Jag står här och känner mig uppriktigt sagt svagade än någonsin. Och det enda jag känner att jag kan eller vill göra för att dämpa ångesten och den psykiska smärtan är - ja, ni gissar rätt - supa. Hur hemskt det än låter så är det den bittra tragiska sanningen. Men kanske är det bra.. För en del av sanningen är nog också dessvärre att jag nog skulle behöva nå botten - på riktigt. För att kunna börja resan uppåt igen...

A Part of your mind
Postat av: -

Känner igen mig så sjukt mycket i det du skriver. Att må dåligt, få ångest och sen dämpa den med alkohol. Hur jävla tungt det än låter så blir det ju bättre. Det kan ju liksom bara bli bättre när det redan är sämst. Sen med tanke på att du vill blogga på ett annat sätt nu och inte öppna dig osv, glöm det. Det här är din blogg. Och du har inte tvingat någon att läsa den. Speciellt inte chefen på ditt jobb! Skriv vad fan du vill, det lär ju knappast skada en gång till på samma sätt, det kan garanterat bara finnas en människa på denna jord som är så pass korkad och sparkar en kille pga sin blogg. KÖR HÅRT.

2009-12-05 • 20:21:22
Postat av: Anonym

Vad hände egentligen?

2009-12-05 • 22:10:28
Postat av: Anonym

Supa är det sämsta du kan göra! Läs på om mentalt välbefinnande och positive thinking.. Stanna hemma och ransaka dig sjlv, ta bort människor i ditt liv som är negativa eller som äter din energi. Umgås bara med såna som får dig att må bra - långsiktigt, skit i alla kortsiktiga grejer, umgås med dem du kan lita på just nu, sedan när man är starkare så kan man börja träffa nya människor.



Tänk på vad som tillbringar fram din ångest, eller vad som tar din energi. Skriv upp det på en lista och beta av dem. Bort med det från ditt liv. Först efter det kan du börja festa igen, men just nu springer du bara iväg.



Och kom ihåg nemo. Allt som händer dig har du bett om, det är en dragningskraft, kallas law of attraktion så du måste börja inom dig själv. Det är nått med dig som drar till dig det här som du mår dåligt av. Det är jobbigt att tänka så men man måste.



Du får gärna höra av dig om jag ska lära dig fler knep, du behöver inte berätta detaljer om vad som händer eller har hänt i ditt liv, men det är bra att prata ut med någon. Speciellt någon som ser det från en annan synvinkel och kan bolla tillbaks det på dig, så du kan tänka annorlunda.

2009-12-05 • 22:59:47
Postat av: Fian

Sen kanske jag ska säga vem det var som skrev, det var jag då.

2009-12-05 • 23:00:28
URL: http://hollywooddiet.blogg.se/
Postat av: Jessica

känner igen mig så otroligt mycket att det är läskigt, i det du skriver! ville bara säga att du verkar vara en toppenkille med hjärtat på det rätta stället! Visst framställs du väldigt illa i programmet, men förihelvete, du lever livet? jag ser dig som en känslosam och härlig kille iaf! :D

2010-09-23 • 00:44:24

A Part of Your Mind

Du heter

Komma ihåg dig?

E-mail

Blogg

Wooords


Trackback
RSS 2.0