December 22th.

2009-12-22 • 22:09:05
Hej hej hallå dagboken!



More gifts from parents <3





I morgon är sista dagen på jobbet. Det känns ärligt talat helt jävla sjukt och som jag nämnt hundra gånger tidigare otroligt vemodigt.. Vi kommer att vara 6 vuxna på 10 barn.. Ja, det säger väl allt. Jag undrar varför jag egentligen ska vara där i morgon. Känns fett ovärt med så många vuxna på så få barn.. Men men.. Det kan väl ändå vara schysst att få säga hej då till de människor i personalen som jag ändå anser förtjäna ett farväl från mig...

Dagen i ära blev ganska identiskt med gårdagen. Mycket presenter. Mycket jobbiga farväl. Fan alltså.. Att man utsätter sig för sånt här. Jag borde egentligen bara bara tagit ut alla mina semesterdagar och skitit i sista tiden på förskolan.. Men å andra sidan känns det rätt schysst att få säga hej då till alla underbara familjer.. Plus att jag nu kommer få ut mina semesterdagar i cash istället på min sista lön. Sweet. Och om inte annat SJUKT välbehövligt.. För jag kommer ju inte precis vara snuskigt rik framöver kan man ju milt sagt uttrycka det... Until i find a new job menar jag...





Min 16åriga lillebror och jag under pappas födelsdagsfirande i Fredags. Ja, ni behöver inte påpekar att han ser gammal ut... Alla säger det redan. Fan, stackarn fick ju inte ens åka med reducerad pris på pendeltåget för några veckor sedan! Snubben i kassan bara skrattade åt honom när brorsan frågade hur man köper en SMS-biljett till reducerat pris... Sjukt, jag vet. Och fan lite diskriminerande och kränkande när man tänker efter! Men jaja... Han får väl raka av sig pollisarna om han vill se ung ut igen! No offense till honom - As a mather of fact tkr jag att dom passar honom och hans stil fett bra... Det är han liksom! Men om han vill åka med reducerat pris menar jag ;-)



I morgon ska jag även köpa årets julklappar.. Men denna jul blir inte direkt som tidigare jular. Vi har nämligen julklappsbojkott inom familjen. Pga tid, lust och för vissa (jag) även pengarbrist.. Så vi ska istället köpa saker till oss själva, skriva rim på dom och lägga under granen. För att få en liten julklappsutdelning iaf... Så alla köper det dom själva vill ha och ger till sig själva.

Konstigt? Ja.
Bra och ekonomiskt? Ja, faktiskt. Think about it.

Så till mig själv så ska jag nog köpa ett par svarta fina utgångsskor, en mumsig parfym och ett Iphone-fodral. Det är typ de sakerna jag känner att jag önskar mig och behöver. Det blir min jul det... Så det så.

Ska även fika med Nikki i morgon. Ni vet hon teamleadern på jobbet jag överväger att prova i Januari. Säljarjobbet. Ska ha lite motivation-talk med henne. Hon ska få berätta vad allt handlar om och går ut på. Sen ska hon få peppa in mig i sälj-modet igen. Sen ska hon får ge mig 9 jul-kramar. Och om jag efter det känner mig taggad och laddad att prova hennes team - så hoppas jag på det. Om jag efter hennes lilla "kur" inte känner att det är något för mig... så skiter jag bara i det. As simple as that är det bara. Inga konstigheter. No strange things.


Innan jag signar ut ikväll vill jag bara bjuda på en äckligt bra låt:





Sleep tight folks!

A Part of your mind
Postat av: Madde

Hej får man hänga med till London över nyår? För du ville väl ha nya bekantskaper, eller har jag fel? :) Är singel o ensam :)

2009-12-22 • 22:13:56
Postat av: Nemo

Sure thing. Be my guest :)

2009-12-22 • 22:18:25
URL: http://nemo.blogg.se/
Postat av: Fian

I vår familj har vi i tre års tid haft en limit på 100 kr per julklapp.. Helt värdelöst egentligen men skitbra.. Jag dock brukar skita i den där gränsen, men då får jag skylla mig själv. :P Men det är ett tips annars..

2009-12-22 • 22:49:47
URL: http://hollywooddiet.blogg.se/
Postat av: Anonym

Pengabrist? Förklara hur du tänker då när du ska köpa parfym och fina skor till dig själv...?

2009-12-23 • 17:25:56
Postat av: Nemo

Meeeeen! Är du helt tappat bakom ett stall fullt med hö eller? Jag har ju pengar i detta nu.. Fick fan lön idag! Men vad jag menar är att i Januari kommer jag bli lika fattig som en somalisk pojke... Det var så jag menade! Sega jävla undulatfitta!

2009-12-23 • 22:58:44
URL: http://nemo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så vad menar du då med "Men denna jul blir inte direkt som tidigare jular. Vi har nämligen julklappsbojkott inom familjen. Pga tid, lust och för vissa (jag) även pengarbrist"? Om du nu är så rik kan du väl kosta på dig saker till din familj? Fast med ditt ego går väl pengarna hellre till ditt eget festande...

2009-12-24 • 10:38:42
Postat av: Nemo

Vet du hur många vi är i vår familj? 8 pers. Plus mormor och morfar. Plus farmor. Plus att min äldsta syster har 2 barn.. Vilket gör de till sammanlagt 12 julklappar för mig att köpa. Om jag nu istället köper mig ett par skor och ett iPhone-fodral (Ja, jag strunta i parfymen av ekonomiska skäl) som det nu blev så la jag ut 450 kr för det. Tror du jag skulle haft råd med 12 julklappar för 450 kr? vad blir det då för summa per julklapp? 35kr/styck eller något sånt. Ja, det hade ju blivit några fina julklappar det.. Typ en trisslott var liksom.. Kul Jul.



Och julklappasbojkotten var inte min idé. Det var ett gemensamt beslut inom familjen så ärligt talat fattar jag inte vad du vill? Herregud.

2009-12-24 • 11:35:21
URL: http://nemo.blogg.se/

A Part of Your Mind

Du heter

Komma ihåg dig?

E-mail

Blogg

Wooords


Trackback
RSS 2.0