Best of Nemo

2010-08-28 • 20:56:51
Eftersom jag skaffat mig några hundra nya läsare på senaste tiden så tänkte jag ladda upp lite filmer och låtar jag skapat genom åren. Here we go.

Först och främst så bjuder jag på den enda låten som jag egentligen är stolt över. Min enda "seriösa" låt. En låt som handlar om min och min pappas relation. Flow, känsla och sånt är inte spec bra.. Men texten är jag jävligt stolt över:



Folk kallar nästa låt bitter och omogen.. Och där är jag väl ganska redo att hålla med. Haha. Listen for yourself. Bra är det ju inte. Men kul? Njaa.. You decide :)



Oj. Denna låt var måååånga år sen. Jag, Björn och Kim fick för oss att snickra ihop något över en kväll så vi spelade in denna. ALLT spelades in på typ 3 timmar.. Så värst bra är det ju inte. Men en fin lite moralkaka. Låten borde få spelas upp på mellanstadien typ.. För man ska ju vara snäll mot varann?! Eller huuur? Ja just det!




Vem fan är Kanye West?





Här under följer bara lite randomklipp som jag spelat in genom åren:



A Part of your mind
Postat av: Sean

Nä men.. Vad hände med din skönaste låt av alla, "Så ska de va"?

2010-08-28 • 23:53:39
Postat av: Anonym

Kan du inte berätta lite om din bakgrund och uppväxt?

2010-08-29 • 11:28:43
Postat av: emil

- "Släng dig i väggen Emil"



Tööööönt!

2010-08-29 • 11:38:55
URL: http://emil.blogg.se/
Postat av: Anonym

Gillade den första :)

2010-08-29 • 13:00:31
Postat av: Stop

Nemo, känner du Paradise Hotel Danmark vinnaren, playern Peter? Han brukar ju hänga Sunny Beach ryktas det.

2010-08-29 • 13:27:38
Postat av: Sorry

Hur kan två människor vara så sjukt lika, du och min före detta bästa och mest älskade kompis xxxxx, först när jag såg dej i tv trodde jag att det var han, har heller ingen farsa idag, sorry man, fina sånger, härlig bilder, kämpa!

2010-08-29 • 13:49:37
Postat av: Erik

Vad har tjejen som du dejtar lite för bloggadress?

2010-08-29 • 23:34:30
Postat av: Liv

Du verkade helt borta på intervjun som går som reklam för Tylösand (antingen Aftonbl eller Expr). Var det för att du var dålig den dagen och hade magont (som du beskrivit i bloggen)? Eller är det alkoholen/stress om gått åt din hjärna/mentala tillstånd? Det verkade som om du stammade och kanske sluddrade lite -- som om du hade svårt att formulera dig i hela meningar och att hitta orden. (Snälla, ta inte illa upp av detta, vill bara veta. Gillar dig.)

2010-08-30 • 01:03:00
Postat av: liv

Frågan var alltså: Tror du att du lider av några hjärnskador/andra problem till följd av frekvent intag av alkohol (eller annat) under lång tid (ej bara under såpan självklart? Påverkar detta din förmåga att uttrycka dig i tal (eller var du bara påverkad/stressad/nevös/magsjuk under intervjun)?

En fråga till:

Tror du att du eller någon annan deltagare blivit "utnyttjad" av produktionen, s.a.s. "lurad in" i något du/ni kommer att ångra senare (pga exempelvis längtan efter att bli känd/ha kul/ etc...)?

Tacksam för svar -- sköt om dig.

2010-08-30 • 01:41:34
Postat av: Häst

HAHAHAHAHAHAHAhA!!!!!



Sköt om dig, Liv.

2010-08-30 • 12:11:05
Postat av: Nadia

HAHAHAHAHAHA!"Jag spelar cp störd för låååång tid sedan" - Vad får du allt ifrån? HAHAHAHA

2010-08-30 • 22:26:33
URL: http://dearly.blogg.se/
Postat av: siri

Hej, jag hoppas allting bli mycke bättre

2010-09-04 • 16:16:29
Postat av: Anonym

älskar din låt om din pappa! känner igen mig själv så i den låten :/

2010-09-15 • 19:47:45
Postat av: Viktoria

Tack och Farväl var riktigt jävla bra rent ut sagt.Så personlig och bra skriven.Så jäkla bäst helt enkelt.

2010-09-19 • 03:04:16
URL: http://becoolsodapop.blogg.se/
Postat av: Blupp

Förstår jag texten om din pappa rätt så var han alkolist? Är du inte rädd för att själv bli det, är du inte rädd för att dricka? Det ska väl vara genetiskt? Jag har så svårt att förstå hur barn som vuxit upp med alkoliserade föräldrar vågar dricka så mycket som dom ofta gör.. Eller är det ett sätt att förtränga det man varit med om? Ett sätt att glömma?

2010-09-24 • 22:50:11
Postat av: jessan

jag älskar tack och farväl, det är jävligt fin.

jag hoppas allt är bra med dig.

kram på dig snygging!

2010-10-09 • 10:53:19
URL: http://jezzupsdream.blogg.se/

A Part of Your Mind

Du heter

Komma ihåg dig?

E-mail

Blogg

Wooords


Trackback
RSS 2.0