Citat min moder.

2009-12-09 • 19:24:03
Mamma tar ton under middagen:

"Nemo! Du är född på Skånegatan! Finaste delen av Södermalm. Mitt på vardagsrumsgolvet är du född! Har du bloggat om det någon gång va? Det måste du ju göra! Hur många av dina läsare kan vara födda hemma?"


And she goes on:


"Det var ju en väldigt normal förlossning.. Förutom att du satt kvar med huvudet ett tag.. Innan kroppen kom.. Så folk blev rädda och började ringa efter ambulans.. Vad dom nu skulle kunna göra. För vad fan kan Ambulansgubbar göra när huvudet redan är ute? Du hann ju liksom komma ut innan dom kom till platsen! Så det var onödigt att någon ringde! Det var ju bara en ganska slarvigt planerad hemförlossning helt enkelt..Vet du vad jag lärde mig av denna förlossning Nemo? Jag lärde mig att nästa gång jag födde barn så skulle jag vara helt ostörd. "

A Part of your mind

A Part of Your Mind

Du heter

Komma ihåg dig?

E-mail

Blogg

Wooords


Trackback
RSS 2.0