Capish?

2010-08-25 • 11:48:03
Det sista jag behöver nu... Det är att vänner vänder ryggen till. Dömer ut mig. Skäms över mig. Att bekanta halvvänner tycker jag är pinsam och vänder ryggen till - Det är fine för mig. Det köper jag. Att ovänner fortsätter att döma ut mig.. Och även smutskatsar mig ÄNNU mer efter det. Det är självklart också förståligt. Men att riktiga "äkta" vänner vänder ryggen till. Bara för det här programmet. Det tolererar jag inte. För ni som kallar er mina vänner.. Ni som värderar mig som någon närstående.. Det är nu testet kommer. Hur mycket vi egentligen betyder för varann. Och jag hoppas och tror att vi båda klarar av testet. För annars är allt bara en yta. En vision. En plastig jävla pissrelation. Och dom kan man ju alltid leva utan i vilket fall så...

Folk har sagt att dom är oroliga över att jag ska tappa fotfästet om denna serie blir en succé. Att jag skulle glömma mina gamla vänner och "ragg" och sånt.. Att jag skulle skaffa mig en helt ny krets. Vad fan är egentligen det för nonsens? Även om jag kanske av vissa tas för en sån sorts snubbe så tycker jag det är vansinne att höra såna saker. Få människor är så tacksam över sina nära och kära som jag är. Så jag tycker inte ni ska vara oroliga för det.. Jag är min tur är snarare orolig över att folk ska lämna mig under/efter denna storm...


Nervös? Lite.

A Part of your mind
Postat av: robbah

inget du gör i Tylö kan väl förvåna dina riktiga vänner, men det vore JÄÄÄÄÄVLIGT TRÅKIGT OM DU GLÖMDE ALLA DINA RAGG!!! :'(

2010-08-25 • 12:40:21
URL: http://www.myspace.com/huntedhedgehogs
Postat av: Ord från din vise gamle sb vän..

Nemo nemo.. måste bara säga att EXAKT så kände jag när Robinson sändes. Jag hade massa fans som skrev..positivt och negativt men vips kändes alla mina närmaste helt frånvarande. Inget hörde liksom av sig som man nästan hade räknat med att de skulle göra.



Men det behöver inte betyda att dina riktiga vänner vänder ryggen till för de ogillar det du gjort och hela mediasnurret du är påväg in i. De är nog bara väldigt osäkra på hur de ska bete sig mot dig. Och visst självklart blir säkert många avundsjuka att du kommer hamna i centrum. Jag är jätteavis för att du lyfts upp i media nu (för jag vet själv att det är skitkul den tid det varar:D haha).



Men jag frågade iaf flera vänner varför de plötsligt tog avstånd (robinsontiden) och de sa att det var för att de inte trodde att deras ord betydde så mycket längre med tanke på hur många andra som hörde av sig. Och om de dessutom skrev sms och fb inlägg osv NU när man var aktuell och poppis så trodde de att jag skulle tro att de skrev nu -Bara För Att- och för att visa för andra att de kände mig.



De vill inte att du ska kunna tänka att "nu minsann duger jag" om de kanske varit kassa på att höra av sig tidigare eller ni inte ses hela tiden. De vill inte sammankopplas med fans och såna som försöker dra nytta av din tid i rampljuset. De vill vara din vän men det blir bara fel för de vet inte hur de ska hantera en vän som är i rampljuset. Inte det vanligaste man är med om liksom. Sen när ni träffas och pratar kanske de vill prata om helt andra saker än det du just varit med om just för att verkligen markera att de inte bryr sig om dig eller är med dig bara för att du kommer visas på tv.



Jag vet själv att de änkta och forna vännerna är de som betyder mest i slutändan och att det är deras klappar på axeln man helst vill ha. Medan de själva tror att de inte betyder något längre eftersom de tror du komemr glömma bort dem och sväva iväg i kändisbubblan.



Ah hoppas du förstår nått av mitt svammel :)

Jag hejjar på dig iallafall och tycker det är skitkul att du ska vara med i tv, kommer följa varje avsnitt (dock hålla mina föräldrar och småbarn borta från tv:n :)



Många dörrar kommer öppnas och det gäller att du förvaltar det rätt. Kan mer än gärna ge dig en mängd tips. Du kommer få sjuuuuukt mycket kritik och hatbrev och grejer förmodligen just för det är en sån ...ursäkta mig, men horig såpa. "Gör allt för att bli känd blablabla" Så var inställd på det från början och försök att inte ta det personligt. Håll bara med dom skriv att DET ÄÄÄR FÖR ATT BLI KÄND. Dessa personer som kritiserar skulle aldrig våga säga det face to face utan ser dig bara som en tv-figur och du förstår mig rätt.



Jag tycker det är skitsnuskigt att visa i tv och skulle nog aldrig själv kunna visa mig helnaken, knulla och grejer -i tv ..är för pryd för det and you know it.



Men känner ju dig från SB och det är precis som du ääär. Hade i princip kunnat plocka in vem som helst av de killar jag kände i SB i såpan du är med i ..utan att bli förvånad eller "ändra uppfattning om dem..blabla" Så dethär är ju inget som förvånar eller att du gör dig till, it´s just you. Många killar är så och tjejer, bara att du är mer öppen om det.



Ah återigen. Hoppas du fattar nått av de kråkor jag försökt skriva ner här.



Kram på dig tokstolle

2010-08-25 • 13:25:46
URL: http://annalundh.se
Postat av: Valentin

Jävligt snårigt, men bra åsikter. Det där bör du lyssna på nemo...

2010-08-25 • 13:55:08
Postat av: R.

Det är nu du verkligen märker vilka som är dina riktiga vänner och vilka som bara låsas. XX

2010-08-25 • 14:46:02
Postat av: Anna

Valentin: Hhaha fattar inte själv vad jag skrivit

2010-08-26 • 16:17:11

A Part of Your Mind

Du heter

Komma ihåg dig?

E-mail

Blogg

Wooords


Trackback
RSS 2.0