Höjden av snålhet samt höjden av dålig service.

2009-12-06 • 15:21:44
Mormor och morfar tog i vanlig ordning ut hela familjen på restaurang i Fredags. För att slippa köpa julklappar brukar dom göra detta varje år. Så att dom på Julafton istället kan åka på lyxkryssning och skämma bort sig själva istället. Och man kan tycka att dom borde kunna slå på stort och ta oss till en restaurang som dom vet är bra. Eftersom det är deras Julklapp och just pga det faktum att dom faktiskt har det ganska bra ställt. Men nej nej. Min mormor och morfar är inte som andras mor och farföräldrar.. Dom tar oss istället till en Grekisk random-restaurang i Högdalen Centrum. Till en början såg det väl inte så hemskt ut men skenet skulle bedra...

Jag och mina bröder beställde samma sak. Ett mixgrillspett med klyftpotatis. Tre olika spätt skulle man få. En med kyckling, en med biff och en med lamm. När våra måltider var klara så kom dom in med det men det saknades ett spett på min tallrik. Mina bröder hade fått alla sina 3 spett men på min tallrik var det bara 2 stycken spett. Då säger servitören att den tredje snart kommer... Jag tycker det hela känns väldigt märkligt och oproffisigt. Brukar man inte lämna all mat på en gång? När allas är klart? Hmm..Nåväl. Jag väntar 5-10 minuter och då kommer servitören tillbaka.. Med spettet..i HANDEN! Han bär alltså mitt sista spett i handen och hänger sedan över min axel och lägger det på min tallrik..

Är detta det ultimata beteendet för en restaurang i dessa influensatider? Inte riktigt va?

A Part of your mind
Postat av: Valentin

hah, fan va jag vet hur irriterad du egentligen blir på sådant här beteende. Se det på den ljusa sidan. För en gångs skulle fick iaf alla samma, inga favoriseringar=)

2009-12-06 • 15:31:09
Postat av: Janna

Tror att jag såg dig i Centralen igår. Damn vad snygg du är.

2009-12-06 • 16:40:14
Postat av: Anonym

Hahah åhh.. palla!

2009-12-06 • 17:33:31

A Part of Your Mind

Du heter

Komma ihåg dig?

E-mail

Blogg

Wooords


Trackback
RSS 2.0