Lära mig att veta bättre.

2010-09-20 • 17:22:36
Mail, förfrågningar och komplimanger strömmar nu in dagligen. Men faktum är att det var länge sedan jag kände mig så ensam som nu. Jag är ganska glad just nu. Visst. Absolut Och jag trivs med detta. Detta är en rolig och väldigt smickrande period i mitt liv. Så ja, jag ska ju egentligen inte klaga. Detta är drömscenariot för en bekräftelsekåt osäker halvful nobody som jag. Men ändå så ekar ett stort tomrum i mig. Bitar behöver falla på plats. Själen tar stryk och tvångstankarna avlöser varandra. Har jag gjort rätt? Alla dessa åsikter. Alla vill tycka något. Alla vill tänka något. Den där Nemo. Vad ere för pellejöns egentligen?

Jag har alltid kört mitt race. I väldigt många år nu. En ganska destruktiv och ifrågasatt livsstil. Men ja, jag lever ju fortfarande. Jag står ju här nu idag. Jag vill inte kalla mig själv någon succé då jag vet att det verkligen inte är det jag är. Men jag lever ju ändå. Jag har mycket vänner. Jag har mycket tjejer. Jag har mat för dagen. Jag har, iaf tillfälligt, tak över huvudet. Men varför då denna påträngande känsla av ensamhet? Varför då denna oro? Jag vet inte faktiskt.

Jag drömmer ofta om att verkligen bli kär på riktigt. Jag tror faktiskt det kan ha med det att göra. Jag vet att detta kanske låter konstigt för er men så är det faktiskt. Jag har en vision om ett bombedslag. Jag tror på kärlek vid första ögonkastet - Men jag tror också att jag heller aldrig varit kär. På riktigt. För när jag väl är just kär så vet man det själv... Det är så dom säger iaf. Inte sant? Då kommer andra frestelser inte längre vara ett alternativ. Då kommer "Ha kakan och äta den" och otrohet och sånt kännas så fruktansvärt avlägset. Jag längtar efter denna dag. Då jag kommer hitta the one. Hon som kan hela mig. Hon som kan laga mig. Hon som vågar bli ett med mig.

Jag vaknade i natt klockan halv 5 på morgonen. Jag satte mig vid köksbordet och drack ett stort glas iskall mellanmjölk. Jag tänkte på gamla minnen. Jag tänkte på bekymmerselösheten. Även om min uppväxt kantades av väldigt mkt andra otrevligheter så fanns det ändå en bekymmerselöshet när man växte upp. Inga krav. Inga tvång. Inga plikter. Ens största bekymmer var typ när man inte fick ta en tredje potion glass. Eller när man bara gjorde 2 mål på innebandymatchen. Men idag är det andra bullar. Idag ska man ta ansvar. Man ska prestera.

Tiden går så otroligt fort just nu. Hinner vi ens med? En vis lite äldre man sa en gång till mig "Hela vägen upp till 20 år så önskar du att tiden gick fortare men hela vägen efter 20 år så önskar du att tiden gick långsammare". Jag funderade länge på dessa ord.

Orden skrämde mig men jag förstod precis vad han menade. Tiden går i ett rasande tempo just nu. Ångesten och hjärnspöken tar mer tid och plats än själva livet i sig. Men varför låter vi oss själva göra dessa misstag? Du ska njuta. Du ska utnyttja din tid här till fullo. Det är så enkelt att säga orden men varför gör vi det inte? Varför går vi människor runt och mår dåligt istället? Vi gnäller, bråkar och självömkar. Livet är för jävla kort för att inte leva varje dag som om den vore den sista. Borde jag inte fått perspektiv med åren? Borde jag inte veta bättre?



Jag ska lära mig att veta bättre.

A Part of your mind
Postat av: emma

väldigt fint skrivet :) och jag kan ju säga att du verkligen inte är halvful, du är väldigt snygg :)

2010-09-20 • 17:29:18
URL: http://catago.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Här är ju äntligen den Nemo vars blogg jag började läsa för 3 år sedan bara pga just detta. Din förmåga att uttrycka känslor i text är unik. Fortsätt våga öppna dig själv! <3

2010-09-20 • 17:49:34
Postat av: Anonym

du är underbar och verkligen inte ful! Charmtroll rätt igenom hehe :)

2010-09-20 • 17:53:01
Postat av: Olivia

sluta, du är fin!



bra och fint skrivet..



du kommer hitta henne, leta bara inte..

2010-09-20 • 17:56:15
Postat av: Ackelina ♥

Du kommer nog lista ut det under livets gång :) Men du kanske redan träffat din drömtjej fast inte tittat ordentligt? :)

2010-09-20 • 17:56:51
URL: http://ackelina.webblogg.se/
Postat av: moa freakin' carlberg ♥

Du är charmig som bara den Nemo, det ser man på dig.

2010-09-20 • 18:10:14
URL: http://utankontroll.blogg.se/
Postat av: Johanna

Plötsligt blev du ännu finare, nu när du blottat lite mer än kön haha. Nej seriöst killen, jag beundrar dig. Klart du hittar the one, som gör dig hel, en dag. Tålamod min vän.

2010-09-20 • 18:20:02
URL: http://monkemire.blogg.se/
Postat av: NAT

Live your life, Love your life som det står på din arm!

Dem orden säger vad livet handlar om... =)



Håller med dig om att man ska leva varje dag som om de vore den sista :D

2010-09-20 • 18:21:40
URL: http://lifeofnat.blogg.se/
Postat av: helena

måste man hitta någon för att bli hel?

2010-09-20 • 18:25:17
URL: http://fullavliv.blogg.se/
Postat av: julia

Du verkar faktiskt vara en väldigt godhjärtad person, men som hamnat lite fel bara. Det är lätt man sätter dig i ett fack när man ser dig på tv, men när man läser dina inlägg så ser man att du faktiskt inte är en såndär kaxig snobb som är nedlåtande mot allt och alla. Du är mer än du ser ut att vara, känns som du döljer ditt riktiga jag lite? Men vad vet jag. Men jag vet iaf att du kommer hitta den rätta en dag, det gör alla. Det händer då man minst anar det! :)

2010-09-20 • 18:25:22
URL: http://detarjulia.devote..se
Postat av: julia

grymt skriver Nemo!

2010-09-20 • 18:30:09
Postat av: Sarah

Du verkar vara en kalas bra kille och Hon finns där ute nånstans och när du hittar henne kommer det vara värt väntan (:

2010-09-20 • 18:41:13
Postat av: alice

:)<3

2010-09-20 • 18:46:07
Postat av: marissa

Väldigt fint skrivet Nemo. Inte många killar som våga uttrycka sig såhär..

Jag förstår hur du menar och jag tror alla känner såhär ibland. Men du verkar endå ha haft väldigt kul liv hittils och så kommer det garanterat fortsätta. Och du kommer bli kär som du skrev du kommer märka när det händer. Hon som du beskriver finns där ute du har bara inte hittat henne än =)

Du är inte bara snygg utan du verkar vara så jävla vettig, härlig, smart och rolig det kommer verkligen fram här på bloggen!

2010-09-20 • 18:46:17
Postat av: cutie

Du är otroligt duktig på att sätta ord på dina känslor. Fint och bra skrivet. Den värsta ensamheten är när man är bland andra men känner sig mer ensam än någonsin. De handlar om att älska sig själv, för då är man sällan ensam och bara själv.

2010-09-20 • 19:01:02
URL: http://everydaywithcutie.blogg.se/
Postat av: Emilia

Jag har kollat på kungarna av tylösand och fått en uppfattning av dig Nemo, men jag kan säga att idag har den ändrats helt och det är till det positiva, att man kan vara så djup och ömtålig även som kille är svårt och tro men du är ett riktigt prakt exempel på att detta verkligen existerar. Du verkar vara en go kille rakt igenom och du kommer hitta henne med stort H det är jag övertygad om, jag tror också att alla går igenom det stadiet i livet för det är nog det människan är mest rädd för att förbli ensam. Tycker verkligen om denna Nemo=) All lycka till dig hjärtat ! Kram Emilia

2010-09-20 • 19:10:27
Postat av: madde

man blir kär i din personlighet nemooo!

2010-09-20 • 19:16:16
Postat av: Leisel

Sannerligen sant, bra skrivet!

Och du är min favorit i Kungarna av Tylösand, din dialekt är så jääkla härlig!



http://fourgirlsandaginger.blogg.se/

2010-09-20 • 19:18:49
URL: http://fourgirlsandaginger.blogg.se/
Postat av: Sofie

Halvful nobody, det va det värsta jag har hört idag!;) Du är en stilig karl som kan sätta ord på den där känslan som inte många kan. Jag gillar verkligen Den Nemo jag läser om nu!

2010-09-20 • 19:23:14
Postat av: fia

fan vad su skriver bra och med känsla, funderat på att skriva en bok?

2010-09-20 • 19:25:24
URL: http://menlillagumman.blogg.se/
Postat av: Amanda

Wow! Du kan verkligen uttrycka dina känslor, gråten sitter och tycker i halsen just nu, du skriver så himla fint men ändå så sorligt.. Jag beundrar ditt mod. Och ge inte upp, det finns någon för alla där ute, och precis nemo, live your life love your life!!

2010-09-20 • 19:33:52
Postat av: sara

Det va väldigt bra skrivet faktiskt, förstår dej lite hur du menar. Jag va en sån som låg med alla förut men det handla mycket om osäkerhet o bekräftelse för min del. Men nu har jag i alla fall funderat över mitt liv o känner att jag hellre vill träffa någon som tar mej för den jag är o tycker om mej på riktigt.

2010-09-20 • 19:42:06
Postat av: tanya

Nemo du äger, Love you man!

2010-09-20 • 19:46:50
URL: http://taanii.blogg.se/
Postat av: Sanna

Sättet du skriver på.. Människa! Otroligt.

Skulle inte kunna skriva det bättre än vad du gjorde.



Men! Måste påpeka om det du skrev om att du är en halvful nobody - där har du fel och det borde du veta själv. Av att bedöma här från bloggen och tv verkar du vara en människa med härlig personlighet som skiner igenom ditt yttre och det gör dig därigenom EXTREMT snygg.



- Du är snygg, fast tack vare denna text blev du ännu snyggare i mina ögon. Ta hand om dig!

2010-09-20 • 19:50:23
Postat av: eve

När du skriver texter som denna och visar dina känslor för alla så beundrar jag dig för att du vågar vara så pass ärlig. Men samtidigt gör det lite ont i mitt hjärta och jag vill bara ge dig en kram för du verkar behöva en.



Ta hand om dig Nemo och en bra tjej finner du när du inte letar. :)

2010-09-20 • 20:15:08
Postat av: Sofia

Att kunna sätta orden på känslorna, är en gåva få människor har. Ta vara på den.



Det här med ensamheten, finns hos alla någon gång i livet. Och det kan nog ibland bero på kännslan av att inte riktigt vet vad man lever för. Man kan vara en människa som har allt, som är i förhållandevis lycklig, men som inte vet vad meningen med livet är. Så ta en funderare på vad du lever för, vad vill du lämna för avtryck på denna världen när du dör? Varför ska vi minnas just dig?



Kärleken, kommer när man minst anar det, den överraskar dig.

ett litet citat till dig;

"kärleken har ögon som intet ser, den banar sin väg på känn, därför är amor bevingad med blind, så har jag hört min vän"



detta blev lite långt kanske, men, var tvungen att skriva det, hoppas du finner det du söker, vad det än är.

Fortsätt vara du, det du gör bäst!

2010-09-20 • 20:28:26
URL: http://sofiaslivshistoria.blogg.se/
Postat av: *

Du verkar vara en fantastiskt människa!

2010-09-20 • 20:31:55
Postat av: Anonym

jag drömde om dig inatt

2010-09-20 • 20:32:00
Postat av: Lisa Loord

så galet bra och fint skrivet.

2010-09-20 • 20:52:11
URL: http://lisaloord.devote.se/
Postat av: Mooa6

förstår precis vad du menar, känner precis likadant.. när du slutar leta intensivt efter den rätta tjej lär hon dyka upp!



du ser bra ut, och efter att ha läst dina texter blir du om än omöjligt ännu snyggare :)



skickar en kram till dig!

2010-09-20 • 20:56:56
Postat av: ISOLINA

Kommer du aldrig ångra dig att du var med i Kungarna i Tylösand?

2010-09-20 • 21:05:10
URL: http://miloo.se/isolina
Postat av: Nathalie

Som flera redan sagt, en dag står hon bara där.



Det är nu sex år sen jag blev kär i min Viktor (Granis, du vet). När jag såg honom första gången slog en blixt ner i mig, jag visste med en gång att jag aldrig skulle bli hel utan honom. Jag bara visste att jag behövde ha honom vid min sida. Det är över sex år sen idag, och den känslan växer sig bara starkare för var dag som går.



Så, ja, man känner när det är rätt. Ibland tar det kanske ett litet tag för känslan att infinna sig, men fenomenet kärlek vid första ögonkastet finns garanterat. Sen är det ju kruxet att ens käresta måste känna samma sak...

2010-09-20 • 21:12:29
URL: http://imdrivingfastnow.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du kommer hitta den rätta. Så länge man inte letar efter den, då hittar man den inte! Du verkar vara en bra kille så rätt som det är så kommer den rätta dyka upp! :)

2010-09-20 • 21:17:58
URL: http://maliinnordstromm.blogg.se/
Postat av: emma*

Läs gärna mitt inlägg riktat till Blondinbellas uttalande om moderaterna! Kommentera också om du håller med, eller är helt emot! http://emmaxelsson.blogg.se/

2010-09-20 • 21:42:53
URL: http://emmaxelsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nemo, på riktigt. Man blir aldelles rörd av dina texter. Vet inte om du förstår det själv men du är en jävel på att uttrycka dig, och det är inget annat än bara toppen! Det är så skönt att du är så öppen om allting, man känner liksom igen sig och tänker att man kanske inte är den ända.



Såg att du skrev om att detta var en smickrande period i ditt liv, känns som att du behöver det här och klart vi ställer upp!

Kram

2010-09-20 • 21:58:02
Postat av: empe

Ta det lugnt för fan. Det kommer när det kommer. Allt händer av en anledning.

2010-09-20 • 22:07:38
Postat av: Malin

Du är bra, helt enkelt.

2010-09-20 • 22:09:55
URL: http://lotteryticket.blogg.se/
Postat av: helena

du verkar vara en härlig kille.. hård utåt med mjuk på insidan. jag tror det handlar om att du måste våga tro på dig själv och våga älska dig själv innan du kan våga älska någon annan. stå upp för den du är, för du verkar ju vara en toppen kille :) ha en bra kväll.

2010-09-20 • 22:39:28
URL: http://fullavliv.blogg.se/
Postat av: yasmine modell fru och mamma

Var gärna med i min tävling nu

2010-09-20 • 22:47:35
URL: http://yasminegill.blogg.se/
Postat av: Fredrik Modekillen

en blogg o allt...

2010-09-20 • 23:20:44
URL: http://fredrikfredrik.webblogg.se/
Postat av: Anonym

*



*

*



HON SÄLJER



SIN MANS BAJSKORV!!!



'

'



http://psychedelique.blogg.se



http://psychedelique.blogg.se



http://psychedelique.blogg.se



http://psychedelique.blogg.se

2010-09-21 • 00:00:05
Postat av: Nea

underbara. mkt av detta du skrivit hade lika gärna kunnat komma från mig. vi är så jävla olika men samtidigt så lika, nånstans.

ensamheten man känner även fast man är omringad av människor, den gör så förbannat ont, den ensamheten är lixom den mest ensamma. när ska man kunna känna sig trygg med att "bara" vara just SIG SJÄLV, med SIG SJÄLV? man måste jobba med SIG SJÄLV varje minut för att hitta SIG SJÄLV först då kommer man inte känna sig ensam. tror jag iaf. och jag tror att den tiden kommer komma. för dig. för mig. man måste "bara" ta tag i de grundläggande små problemen som i både ditt o mitt fall är just OSS SJÄLVA. men det går och det ska gå. kanske inte just precis nu men snart.



kärlek

2010-09-21 • 00:16:55
URL: http://lifeofnea.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nemo din kärlek måste bara leva upp till dig först innan du kan välja henne. Du är värd en vacker tjej på både utsida och insida. Du är en drömkille för många, fisken som alla älskar och vill fånga! Lär dig att älska dig själv!

Vi måste tyvärr ha svackor och dåliga dagar för att se och uppskatta det vi har. Men när de bra dagarna kommer får vi tacka de dåliga dagarna vad de visat och tvärt om.



Nemo du är oslagbar!



Puss&Kram

2010-09-21 • 02:17:03
Postat av: Sanna

Du kommer aldrig hitta någon tjej som kan hela dig. Du måste hela dig själv och lära dig tycka om dig själv för att tycka om någon annan. Det låter som värsta skitsnacket men det är det faktiskt inte. Sanningen är tyvärr sådan..

2010-09-21 • 09:31:36
URL: http://unbeautiful.blogg.se/
Postat av: Sigge

Även om det nästan tar emot så måste jag säga att du växte en hel del i mina ögon efter detta inlägg. Du kanske inte är helt sjuk i huvudet ändå! =)

2010-09-21 • 09:37:16
Postat av: Måste bara kommentera.

Du kanske ska sluta leva som en alkoholiserad osäker liten fjortis? Ta dig i kragen och skärp till dig lite. Hjärnspöken blir inte varken mindre eller färre för att man super sönder sin kropp och sitt liv och man mår inte bättre ju fler man ligger med.

2010-09-21 • 12:09:54
Postat av: Tryckte för fort :)

Det jag menar är att du borde tänka på vad det är som ger dig dessa hjärnspöken, och försöka göra något åt det. Du har hela livet framför dig och det borde du se fram emot med glädje och inte rädsla :)

2010-09-21 • 12:11:17
Postat av: sara

"Jag drömmer ofta om att verkligen bli kär på riktigt", Som om du tog alla dessa ord ur min mun.

jag vill skriva så mycket men saknar ord.

Jag hoppas i alla fall att allt löser sig!

kram

2010-09-21 • 13:02:19
URL: http://saramargareta.blogg.se/
Postat av: N

"Hon som kan hela mig. Hon som kan laga mig."

En psykolog, alltså.

För att leta efter detta i en partner kan bara gå åt helvete.

2010-09-21 • 14:07:17
Postat av: Anonym

gud. man smälter när man ser dig, när man hör dig, när man läser det du skriver. trodde jag skulle svimma när jag såg dig i helgen i kalix. du är så fin.



/ jimmys kompis (om du minns honom. lång, blond o smal)

2010-09-22 • 22:23:01
Postat av: Natacha

"Detta är drömscenariot för en bekräftelsekåt osäker halvful nobody som jag"



jag tror jag älskar dig för denna mening, haha

2010-09-24 • 20:20:50

A Part of Your Mind

Du heter

Komma ihåg dig?

E-mail

Blogg

Wooords


Trackback
RSS 2.0