Händelserik helg!

2010-05-30 • 16:19:39
Fredagen inleddes med middag på Söderhof med Gayen. Jag tog någon köttbitt med potatisgratäng medans Gayen tog någon slags fiskgryta. Det var gott men ölen var godare.. Men bäst av allt? Solen sken! :)



Efter en middag, en drink, en öl och en shot på Söder så drog vi vidare. Vi drog vidare till det relativt nya stället "Ojojoj" som ligger på Medis. Väl där stötte vi ihop med Sofia Kling och Petra. Förbi där kom även Olof, Dennis, Kingen, Osten, Emelie Hagman och många andra bekanta ansikten. Trevligt! Shiiit vad vi drack där! Fisherman, öl, Rom & Cola, Sambuca, Gin & tonics och mycket annat. Tempot hette duga! Me like :)

Timmarna gick och vi drog vidare. Vi beslutade oss för att besöka Ambassadeur. Jag hade hört mycket om detta ställe och faktum är att detta var nog det enda av sthlms "inne"-ställen som jag inte besökt. Vi gled in där och herremingud alltså.. Jag kände mig så malplacerad! Alla killar såg likadana ut.. Stora ariska svinrika män. Och tjejerna var översminkade silikonbimbos. Haha. Vi drog in där, tog en bärs och en shot men sen tröttnade vi... Inte riktigt vår kopp med té får man väl ta och säga... :)

Vi drog vidare till Nype istället. My home! Väl där shottades de vidare. Drinkarna avlöste varandra och herreminskapare va packade vi blev. Någon som minns något? Jaja, det blev en liiite för brutal och framför LÅNG fylla för att man skulle kunna ha kul på riktigt. Men men. Tack ändå för en "kul" kväll Dennis och Gayen :)



Gårdagen då? Jo men visst! Mammas stora 50årsfest!

Jag och övriga syskon repade in ett indien-inspirerat rap-nummer som blev en succé. Eller ja, mer eller mindre iaf. Det kändes uppskattat (iaf från människor under 50 år) och ja, det blev filmat. Jag kommer lägga upp det här i bloggen så fort lillebror lagt in skiten på datorn. Det är ett riktigt kul och framförallt SJUKT nummer. Texten är fullständigt hjärndöd och totalt oblyg...  Festen i övrigt var trevlig.. Mycket vin, dans och många gamla bekanta ansikten. Tror jag fick höra "Vad stor du har blivit" säkert 10.000 ggr. Men men.. Sånt hör väl till i guess.

Jag och storebror smet iväg från festen till Söderstadion mellan 16-18 för att gå och se Bajen. Och JA! Äntligen en jävla vinst! Helt underbart. Underbara Linus. I love you! Välbehövligt! Både för Bajen och för ens eget psyke ;-)



Hur snygg var jag under vårt nummer?




Till denna fantastiska låt dansades de valser när kvällen led mot sitt slut. Jag vet inte om jag hade hört låten tidigare.. Och i ärlighetens namn har jag inte särskilt mkt till övers för Cohen och hans musikstil.. Men låten i sig är ganska fantastisk. Den är verkligen varm och man vill bara slänga sig ut på en vals när man hör den.. Framförallt refrängen då.. Visst är det väl så? :)


A Part of your mind

A Part of Your Mind

Du heter

Komma ihåg dig?

E-mail

Blogg

Wooords


Trackback
RSS 2.0