The Nemo Show?

2010-03-17 • 20:58:02

Jag vill göra ett radioprogram! Jag SKA göra ett radioprogram! Detta har varit min dröm så länge nu... Och folk har alltid sagt att jag skulle passa så bra som radiopratare med min snabba och rappa röst och hjärna! Varför har jag aldrig tagit tag i det liksom? Alex väckte upp mig igår. Han fick mig att inse. Man ska förverkliga sina drömmar. Varför inte liksom? Jag ska fan försöka förverkligen min dröm! På riktigt! Inom en snar framtid! Vad ska den heta? Det finns lite alternativ på kartan:

The Nemo Show
Förkväll med Nemo
En timme med Nemo

Vad tycker ni? Har ni några andra idéer på namn?
Alla förslag är välkomna! Brainstorma gärna!


Showen ska vara på en timme. En timme kommer släppas i veckan. Typ klockan 19.00 varje Torsdag kan avsnitten släppas! :) Den kommer släppas på bloggen, på facebook och på Youtube. Det ska vara olika teman varje gång. Olika ämnen. Sen självklart olika gäster som relaterar till ämnet på något sätt.

När man ska redigera sen så kan man lägga till bilder och text osv så att man förstår det jag pratar om bättre
som när filip å fredrik i början av 100höjdare/high chaparall ska introducera en kändis. Introducera en kändis med roliga bilder som hjälp!

Sen har man såklart kommentarsfunktion där lyssnarna hjälper till, vilket resulterar i att jag kanske får komma tillbaka till ämnet en annan gång eller komma på nya ämnen osv :)

Veckans ämnen kommer egentligen baseras på vad jag känner för människor och vad som är aktuellt. Jag kommer försöka få med intressanta och roliga gäster. Om jag tex har ett program som handlar om droger, alkohol och hur man tar sig ur det.. Ja, då kanske jag bjuder in min egen pappa som gäst! Ja, ni förstår vinken!

Men själva grejen är att allt ska bli väldigt oblygt och öppet. Självklart inte extremt men ändå väldigt avslappnat och ocensurerat. Som att om man kanske har något avsnitt som handlar om fest och att ragga på krogen... Ja, då kanske jag sitter och knäcker en öl under sändning.

Avsnitten ska skilja sig väldigt från varann. Det är det som är vitsen med det hela. Omväxlingen. Ett avsnitt kan vara totalt oseriöst och blajjigt medans nästa är stenseriöst och faktiskt berör folk på riktigt.

Det bästa är att Alex har allt det tekniska som behövs. Och han KAN hantera det då han pluggat sån skit! Så jävla chill att han har all utrustning och såna grejor. Så vi kan sätta igång direkt! Sen får självklart Gayen vara med på ett hörn som manusförfattare.. Då han ofta är väldigt insatt i vad som är aktuellt i dagens samhälle.

Och självklart ska vi bara spela Alex musik i programmet! Det säger väl sig självt. Alex får även stå för programmets jingel! :)


Har ni några idéer och förslag angående det hela så är det bara att brainstorma?! Alla tips, råd och all hjälp uppskattas!

 


Framtida banner månne? ;-)


A Part of your mind
Postat av: Anonym

Jävlar vad skönt, kör på!

En timme med Nemo röstar jag på.

2010-03-17 • 21:23:37
Postat av: Anonym

Haha låter svinkul :D

2010-03-18 • 00:01:22
Postat av: willé

haha! låter skit kul.

"gayens fönster mot mediavärlden"

2010-03-18 • 00:05:27
Postat av: Patrik

Spontant tips nu när jag precis har läst det. Hitta något återkommande "event" som kommer tillbaka i varje avsnitt. Kan vara något roligt, allvarligt, någon utlottning etc. något som folk förknippar med programmet helt enkelt. Ska fundera lite till men ser fram emot piloten och givetvis mot Alex musik om det håller samma klass som "Dance with me"... :)

2010-03-18 • 01:04:49
Postat av: doktorn

Kul idé med en Nemo Show, men en timme är väldigt lååång tid. Förslag: Börja med en halvtimme och utöka sedan om orken och materialet räcker.

2010-03-18 • 01:17:25
Postat av: emil

Jag kan vara gäst nån gång över en platta öl om åtminstone EN liten hiphoplåt får vara med så man kommer i stämning. Blogg-Nemo och blogg-Emil i etern, 2000-talets Nilecity liksom.

2010-03-18 • 03:56:40
URL: http://emil.blogg.se/
Postat av: J.

Sjukt nice idé! Kör på det! Väntar med spänning på piloten!

2010-03-18 • 08:00:00
Postat av: robbah

som sagt. den vanligaste missen man gör när man spelar in grejjer själv är att man gör det för långt. så lite dötid som möjligt. 20 effektiva minuter än 10 ggr bättre än en marginellt roligare timme. Försök få det så kort som möjligt, behåll bara det allra bästa!

2010-03-18 • 09:54:46
URL: http://www.myspace.com/huntedhedgehogs
Postat av: Anonym

släpp som podcast

2010-03-18 • 12:13:20
Postat av: C.

Jag håller med de andra som talat, en halvtimme räcker bra, folk orkar inte sitta och lyssna i en hel timme även fast det är du som spelar inte det ;D



sen ang. namnen;

The Nemo Show - Alldeles för likt "schulman show", du ska ju ha din egen nisch, right?



Förkväll med Nemo - Låter mer som en soff-radio med Lotta Engberg eller Babbsen, neej!



En timme med Nemo - Låter för enkelt, omäktigt på nåt sätt.



Andra förslag på namn: NEMO. (Endast NEMO. Lätt att komma ihåg och fint!)

2010-03-18 • 14:03:30
Postat av: Anonym

tycker som andra att 1 timme är för lång tid.

2010-03-18 • 19:03:05
Postat av: Anonym

vill du ha mig som gäst när jag blir känd? ska ja sjunga en duett med alex då? PALLA!

2010-03-18 • 19:17:19
URL: http://nejly.blogg.se/
Postat av: P

ne(moment)



nemo ment



NEMOMENT

2010-03-18 • 19:35:34
Postat av: Aleks M

"Stures timma" Skulle passa asbra. Det skulle medföra en väldigt random kliché på din pratshow. Du heter varken Sture, Sverker eller Olov men skulle garanterat kunna bidra till en bra show oavsett om du pratade om igelkottar, tennisrack eller alvedon. Ditt sätt att uttrycka dig i kombination med din oblyghet skulle göra programmet till en succé. Välj något som inte är jättepersonligt så får du ovetande människor att undra, och därigenom att ta reda på. Puss

2010-03-20 • 22:25:23

A Part of Your Mind

Du heter

Komma ihåg dig?

E-mail

Blogg

Wooords


Trackback
RSS 2.0