Säsonga i Sunny Beach sommaren 2010 - The final year?

2010-03-09 • 22:30:59
2007: Jag var en Sunny Beach-turist tillsammans med Alex, Leo och Gayen i Augusti. Vi tog lite av en spontanresa ner dit. Jag blev då helt förälskad i stället.

2008: Drog ner som säsongare den 24:e Maj och jobbade fram till den 18 Juli.

2009: Drog ner, återigen självklart som säsongare, den 7:e Juni. Drog hem (eller ja, hem och hem.. till västkusten) den 14:e Juli pga en tjej. Ja, you know the story.. Suck.. Tog dock sedan mitt förnuft till fånga och drog tillbaka ner till paradiset den 21:e Juli. Drog sedan hem till Sverige igen i Augusti.

2010: Drar ner redan den 8:e Maj. Om 57 dagar dvs...


Varför då detta? Är det inte nog? Räcker det inte med Sunny Beach vid det här laget? Låt oss säga såhär. Jag sitter här i Sverige och har på den senaste försökt det mesta. Jag har sökt jobb efter jobb under en lång tid... Utan någon större lycka. Jag känner inte riktigt heller att mina föräldrar älskar att jag bor hos dom. Don´t get me wrong though.. Dom har nog inget emot det heller liksom.. Men ändå. Det tar på samvetet att som 22åring bo hemma hos sina päron och även också leva på dom. Och faktum är att jag hade inte tänkt att dra ner till Sunny i år egentligen... Men så dök det nu upp en jävligt schysst deal från galningarna där nere... En deal som jag helt enkelt bara inte kan säga nej till. Visst hade de varit en annan sak om jag satt på ett schysst jobb och en lägenhet här hemma. Då hade jag med största sannorlikhet INTE åkt ner igen.. Men nu är inte situationen så precis...

Vi åker från Oslo den 8e maj kl 15.35. Vi landar i Bulgarien 21.10 Bulgarisk tid!

Jag flyger hem. Jag kommer hem. Så känns det verkligen. Min andra familj finns där nere. Alla dessa vänner som är som min sommarfamilj. Jag saknar dom så. Jag saknar landet. Jag saknar stämningen. Jag saknar atmosvären. Jag saknar värmen. Och detta må säkert i mångas öron låta både patetiskt och omoget men jag saknar också det där kravlösa. Inga ansvar. Inga plikter. Inga egentliga regler. Inga förväntningar på en. Där nere kan jag vara mig själv helt och hållet och folk gillar mig som jag är. Jag kan flippa. Jag kan spåra. Ingen dömer mig. Jag kan göra i princip vad fan jag vill. För där nere är alla precis likadana. Ett gäng översociala alkoholiserade lätt cpskadade smått övedrivet partyglada totalt spårade idioter... Det är vad vi är! Och vi är stolta över det!

Fast egentligen sticker jag återigen ner dit av många olika anledningar. Främst självklart för att säsongarlivet, i mina ögon, är det roligaste man kan uppleva som människa. Känslan att säsonga är något som man bara kan förstå om man gjort det själv. Men sen också för att jag har en chans att tjäna bra pengar där nere. Jag har en chans att binda mig nya kontakter runt om i Norden och Europa som kan bli värdefulla för framtiden. Och en väääldigt bidragande anledning till mitt beslut är ju också självklart att jag har exakt NOLL saker att stanna hemma i Sverige för. Jag har INGENTING här hemma i dagsläget. Ingenting som binder mig kvar här. Ingenting att stanna kvar här för...

Många kommer väl säkert tänka "Väx upp din idiot!" och tycka att jag är helt dum i huvudet nu men det skiter jag faktiskt i. Nu blir det såhär och ingen kan göra någonting för att stoppa mig. Detta känns rätt för mig, och det måste väl ändå vara huvudsaken?

Två jobbiga och tråkiga saker med detta är dock att jag missar lillsyrrans student och mammas 50årsfirande... Men det är inte mkt att göra åt. Om möjligheten finns så kanske jag kan flyga hem på en snabbvisit och överraska dom. Beror på hur mkt pengar jag gör i början av sommaren... Sånt man märker helt enkelt..

Så nu återstår det alltså 57 dagar. 57 dagar hårt gymmande. Förhoppnigsvis dyker det upp många strödagar här och där på förskolan under dessa två månader så jag kan dra in några tusenlappar där. Men fokus dessa två månader ska främst ligga på träning och hälsosamt levnande!

Så att jag är snygg och fit när det bär av ner till Paradiset:





SNART KOMMER JAG HEM IGEN MINA ÄLSKADE!

A Part of your mind
Postat av: Anonym

jag fattar ingenting, du har absolut ingenting att stanna hemma för och känner att allt är meningslöst osv? att du ej skulle dra ner om du hade lägenhet/jobb osv här hemma? men vad får dig att tro att du SNABBARE får jobb, lägenhet och ordnar upp ditt liv här hemma om du drar ner på ännu en super-resa? tror du inte att du bara kommer komma tillbaka risigre än någonsin efteråt, som alla andra gånger?



STRUTSTRICK bror! :(



inget påhopp, klart jag blir glad när du gör något du tycker är det roligaste i världen. ha så kul.

en sak blir jag dock ledsen över,

du missar min student.

men de tänkte du väl inte ens på i guess.



NATTI NATTI!

sis

2010-03-09 • 23:10:40
Postat av: doktorn

Du brukar vara klarsynt, men nu undrar jag litet.

"Där nere kan jag vara mig själv helt och hållet och folk gillar mig som jag är".

Jag tror inte du är dig själv ett enda dugg där nere. Jag tror snarare att du spelar en roll som en festande och supande clown, som är rätt långt från den äkta människan Nemo...



"Detta känns rätt för mig, och det måste väl ändå vara huvudsaken"

Skulle du själv tycka det om en knarkare med de orden på läpparna slår i sig en nyl sil? I don´t think so!



"Jag kan göra i princip vad fan jag vill. För där nere är alla precis likadana. Ett gäng översociala alkoholiserade lätt cpskadade smått övedrivet partyglada totalt spårade idioter... Det är vad vi är! Och vi är stolta över det"

Sorry, men jag fattar inte vad det är att vara stolt över... Kan du förklara hur du tänker där?

För mig låter det likvärdigt med ett återfall i vilket missbruk som helst. En flykt in i dimman.



"ingen kan göra någonting för att stoppa mig"

Nej, du är myndig och ingen kan få en missbrukare att sluta missbruka förrän han/hon vill själv...



Jag har själv inte varit i Sunny Beach, så jag går mycket på dina berättelser (och dina bildbevis).

Verkligheten är kanske bättre än du beskriver den

och tre månader där är precis rätt avstamp för att börja bygga upp ett lycklig och vettigt vuxenliv?

I sure hope so!



Annars går det säkert flera tåg fortfarande.

Pass upp litet bara! Fortare än man ibland anar kan sista tåget ha gått; det jävliga är att det inte går att kolla upp i någon tidtabell...



Jag "hör" själv att jag låter som en besserwisser nu, men det är inte meningen. Du vet bäst själv!

Good luck!



2010-03-10 • 02:49:42
Postat av: Sara

Det är paradiset. Alla som har varit där och säsongat vill dit igen. Så enkelt är det. Det är underbart, på alla sätt som finns.

2010-03-10 • 13:43:30
URL: http://apieceofsara.blogg.se/
Postat av: Emma

JAG LÄNGTAR! Ska bli kul för oss partyglada svin att komma hem i sommar :)



Tycker by the way att du ska satsa på den stilen i sommar; midjehöga shorts och cameltoe. Sjuuuukt hett! ;)

2010-03-10 • 21:22:18
URL: http://nordstromemma.blogg.se/
Postat av: johanna

säsongare i bulgarien är ALLTID rätt, no matter what :)

2010-03-11 • 00:02:29
Postat av: robbah

gymma 2 månader och sen supa och knarka 2 månader. that makes sense :)

2010-03-11 • 11:39:03
URL: http://www.myspace.com/huntedhedgehogs
Postat av: Anonym

håller med första kommentaren. berätta något av vad som är dåligt med sunny eftersom du hade stannat hemma om du haft jobb och lägenhet. eller är sunny inte bättre än att ha lägenhet och jobb, då är det väl ingen jättehöjdare? fattar inte.

2010-03-11 • 15:07:16
Postat av: Anonym

Sunny er det beste stedet når du først har vært der noen ganger.. Du vil bare ned igjen hele tiden, gleder meg til å jobbe der nede til sommeren:)! Men jeg studerer i tillegg til at jeg fikser å jobbe der nede i sommer;) ses i sommerparadiset

2010-03-11 • 16:29:02

A Part of Your Mind

Du heter

Komma ihåg dig?

E-mail

Blogg

Wooords


Trackback
RSS 2.0