Förbjudna tankar om ett förbjudet ämne.

2010-03-02 • 16:19:00

Jag tänkte på en sak igår. Tror ni man skulle kunna bli attraherad av sin syster? Alltså... Om vi säger att man inte har någon aning om att personen i fråga är ens syster. Vi säger att jag har en hemlig syster någonstans i världen.. Någon jag aldrig träffat. Jag vet att hon existerar men jag vet inte vem hon är, vart hon finns eller någonting om henne. Sen träffar jag en tjej på en bar i Barcelona säger vi. Vi pratar inte så mycket. Vi blir dock attraherade (?) av varann. Eller bara blir skitfulla och blir fyllekåta på varann... Och vi går hem ihop.. Sen dagen efter när vi pratar desto mer så kommer det fram att hon är den här systern som jag aldrig träffat. Är detta möjligt tror ni? Eller finns det en osynlig mental spärr där någonstans? En slags kemi-sköld som är i vägen som en vägg typ? Syskon emellan liksom... Jag vill tro på det sistnämna men tror nog snarare på det första. Men usch vad äckligt. Vad tror ni?

Jag har även hört att Incest är väldigt vanligt i Södra USA. Typ Texas och såna ställen... Jag har hört såna vansinnessiffror som att typ 15-20 % av alla människor i Texas någon gång PROVAT Incest. Detta borde ju förhoppningsvis och förmodligen bara vara spekulationer och rykten.. Men shit, tänk om det är sant? Det vore ju lagom fräsht kanske. Men och andra sidan... Texas öken har man ju hört många skräckhistorier om. Inte minst efter man såg "Texas chainsaw massacre"... Tänk om det är sådär i verkligheten? Familjemedlemmar knullar med varann i brist på andra bättre, fräshare och liiite mer normala alternativ... Fräsht...?! Njaaa!


A Part of your mind
Postat av: Anonym

I Rhode Island och New Jersey är incest inte straffbart.



Incest är lagligt i Frankrike sedan 1810 när Napoleon i kölvattnet efter den franska revolutionen upphävde förbudet under åberopande av de mänskliga rättigheterna.



Flera länder med det franska rättssystemet som modell har legaliserat incest, däribland Belgien, Nederländerna, Luxemburg, Portugal, Turkiet, Japan, Argentina och Brasilien.



I Israel är incest också lagligt, men åldergränsen för samlag med en dotter, styvdotter eller någon som man har uppsikt över är 21 år.

2010-03-02 • 19:05:58
Postat av: Malin

Tydligen ska det vara så att man inte attraheras av ett syskon. Ngn feromon eller vad tusan det heter som gör att man tycker sitt syskon inte luktar så gott. Allt för att undvika sammanblandning av för lika DNA. Naturen är bra fiffig.

2010-03-02 • 20:55:10
Postat av: Malin

Tydligen ska det vara så att man inte attraheras av ett syskon. Ngn feromon eller vad tusan det heter som gör att man tycker sitt syskon inte luktar så gott. Allt för att undvika sammanblandning av för lika DNA. Naturen är bra fiffig.

2010-03-02 • 20:55:28
Postat av: willé

Vadå blandning av för lika dna? du menar väl att de recessiva generna, för tex. sjukdomar, inte ska uttryckas?

Någon "mental spärr" tror jag inte existerar, men däremot en moralisk. Det finns trots allt ett flertal syskon som vart gifta...

2010-03-02 • 23:17:57
Postat av: Anonym

Asså finns folk som tänder på djur, barn och ja till och med andra av det egna könet. Vilken fiffig ide hade naturen där? Jag vill tro att vi människor ut-fifflar naturens fiffighet. Vi blir lixom kära i det som passar oss, bara å hoppas att utfallet blir lagligt =)

2010-03-03 • 00:28:33
Postat av: Anonym

Doft har inget med kärlek å göra, det håller nog nemo med om...

2010-03-03 • 00:30:12
Postat av: Sean

Haha, Willé fan vad du leker professor för att du lärt dig lite om DNA i skolan. Malin tänkte nog inte på att de resessiva genotypen skulle visas i fenotypen. Jag tror hon antagligen menade just det hon skrev - Att två barn av samma föräldrar har ett så likt DNA att doften från den ena inte upphetsar den andra, JUST DÄRFÖR att evolutionen sätt till så att det är så. Så på det sättet har du iof rätt.

Tyvärr så är väl inte doft så väsentligt vad de gäller kärlek, särskilt inte när alla drar på sig en massa parfym som de gjort i flera hundra år.

2010-03-03 • 01:49:33
Postat av: Anonym

Det finns forskning på att doft eller som sagt feromon har betydelse för attraktionskraft - absolut!

2010-03-03 • 08:29:22
Postat av: willé

haha, precis sean, jag hade prov på de i fredags, så jag kände mig tvungen:P

2010-03-03 • 16:09:07
Postat av: Sean

Haha, jag vet... Hm.

2010-03-03 • 16:28:15

A Part of Your Mind

Du heter

Komma ihåg dig?

E-mail

Blogg

Wooords


Trackback
RSS 2.0