Save me.

2010-06-03 • 16:04:51
Jag är verkligen så jävla trött på Sverige. Jag är så trött på Sthlm. Jag är trött på allt jag har och är här. Jag har för mkt historia här. Det finns för mkt skit begravt. Jag hade verkligen behövt att komma bort. Jag hade verkligen behövt en nystart. Börja om någon helt annanstans liksom. Börja om på ny kula. Nya vänner. Ny tillvaro. Starta om allt från noll igen. Lämna allt skit bakom mig och verkligen försöka att starta om igen som en helt ny människa. Mognare. Vuxnare. Jag måste lämna det destruktiva. Jag måste lämna mina tvångsmässiga beteenden. Jag måste lämna allt de här som ständigt dag ut och dag in drar ner mig.. Jag vill ju upp men dras ständigt ner igen. Av mig själv. Men samtidigt av er. Av alla. Av hela min tillvaro. Det är jävligt svårt att kamma sig och börja sköta sig när man sitter som jag gör. När allt går som på rutin. När man liksom vant sig. När allt liksom är som det är bara. Det är jävligt svårt att ändra sin livsstil och personlighet helt när man ständigt påminns om vem man är. Hela tiden. Överallt.

Som mamma sa: "Nemo. Dina vänner är inte bra för dig och du är inte bra för dina vänner"



Fan. Jag hatar detta.

A Part of your mind
Postat av: My words

Hur svag är du som människa? Varför låter du dig själv vara såhär svag? Dina vänner kan påverka dig ja, men det verkar som om alla killar runt omkring dig är likadana med tjejer, alkohol, sex, droger osv, alla ni är likadana. Men varje person måste ha styrkan i sig själv och se "Vad vill jag göra med mitt liv? Vill jag ha det här förhållande kvar? Eller vill jag dras med grupptrycket för att vara exakt som alla andra killar? Vill jag vara den här personen hela mitt liv?" Visst går saker och ting i perioder, alla människor är oseriösa ibland, alla kör bara IBLAND, alla har inte alltid förhållande, alla gör ibland alltid si och så. Men någonstans i varje person finns det en seriös sida, även fast den inte alltid syns. Är man stämplad som player, är det svårt att få bort den. Jag tror inte på player ryckten, "Han kan inte ha förhållande" säger dom flesta om nästan alla killar. Jo det kan han, alla kan, om dom vill, alla människor som bara ligger, ligger runt är nog ute efter bekräftelse, fel typ av bekräftelse eller så vet dom själva inte bara vad dom vill, kanske rädd för deras egna känslor? Kanske inte har någon lust att ta tag i saker och ting? Bara kör. Det är den enkla vägen. Jag själv som tjej tycker det är äckligt, opålitligt, nästan skrämmande att dom flesta av er alltid måste ha sex med någon, inte alltid måste, utan bara.. Har det. Ni själva har gjort er till några ni inte alls är, ni vill vara dom, i hjärnan men i hjärtat vill ni inte. Det är därför hjärnan säger en sak och hjärtat en annan, det är alltid svårt att välja väg, det är det. Men du ska inte behöva springa ifrån problemen, flytta, byta umgänge, byta din personlighet, du ska kunna ta dig själv i kragen med styrka och kraft och säga vad just DU tycker. Tro mig, jag vet vad jag pratar om. Lämna allt bakom dig, alla har ryckten, olika slags ryckten, alla har varit "den" personen, alla har varit olika. Men alla växer upp, alla blir mognare och förändrar sig. Du själv måste ändra dina vanor och börja tänka lite, inte bara göra utan tänka ETT steg längre. Vadfan hur gammal är du? Jag som 18åring ska inte ens sitta och skriva såhär, men jag gör det för att du ska ta in varenda ord. Tänk efter hur du vill vara, hur du själv vill leva ditt liv och skit i alla andra, dom vill säkert också förändra sig, tro mig, jag vet. Be strong and.. Don't give up. Det går om du vill, tro på dig själv och prata med någon och få råd, som inte bara ser dig som den personen du beter dig som, utan som känner dig, ut och in. Men du måste bestämma dig själv, för att förändra, ingen kan förändra åt dig. Så glöm inte, vad vill du själv? Vem vill du vara? Stå alltid upp för dig själv och låt inte någon/någonting trycka ner dig.

2010-06-03 • 19:55:43
Postat av: !"%

Ja, ryCkten är ju aldrig bra :P

2010-06-03 • 21:16:43
Postat av: Anonym

"My words" har valdigt manga bra poanger. Det spelar ingen roll om man reser till andra sidan jorden, for som det engelska talesattet sager "wherever you go-there you are", och det ar dig sjalv du maste jobba med, inte din omgivning. Se pa linnea, hon har en familj som alskar henne, granslost med vanner som bryr sig, djur hon alskar o kort sagt en tillvaro som hon ar granslost lycklig o tacksam over. Men det ar ju, som du vet, inte dar problemet ligger. Inte i omgivningen. Man maste grava djupare.<3

2010-06-04 • 16:09:31
Postat av: Fian

Flytta med oss till Malmö i höst då!

2010-06-07 • 15:14:56
URL: http://hollywooddiet.blogg.se/

A Part of Your Mind

Du heter

Komma ihåg dig?

E-mail

Blogg

Wooords


Trackback
RSS 2.0