En Måndag i Oslo.

2010-07-26 • 21:49:19
Sista dagarna (nu i helgen alltså) i Tylösand så kom Gayen, Leo, Putte, Sara och Mickan på besök. Ett otroligt kul och välbehövligt besök. Vi flippade, badade pool, festade, åt god mat och glassade rejält. Vid en tidpunkt så blev det till och med så glassigt att jag smällde in en flaska Cristal på Afterbeachen:



På tal om Gayen och Putte.. Jag snackade med Gayen och han sa att dom pratat om min kropp. Dom sa att dom var fascinerade av den. Att jag liksom inte ruttnar typ. Att jag fortfarande inte går upp i vikt, ser trasig ut och ja.. Faller ihop typ. Jag är inte fet och jag ser inte heller särskilt sliten ut måste jag säga. Trots att denna sommar har varit obeskrivligt påfrestande och slitsam för kroppen. Visst ser säkert saker och ting förmodligen värre ut på insidan av kroppen.. But still. Man tycker ju att man borde gå upp i vikt fan så mkt mer än vad man gör.. Och ja, se värre ut. Mer sliten ut.. Men va fan. Jag klagar inte! :)

Nu sitter jag här hemma hos James - en av deltagarna i programmet. Sitter i hans stora stekiga lägenhet i centrala Oslo. Igår var vi ute med hela hans gäng och körde hårt medans denna dag och kväll blev väldigt mkt lugnare. Det enda jag gjort idag var i princip att sova, kolla tv, lyssna på musik och bara återhämta mig. Ladda batterierna. Det är fan den första dagen på.. god knows how long.. som jag verkligen bara gör exakt ingenting. Sjukt skönt och välbehövligt. Nu ska vi laga tacos och sen blir det TV-spels kväll :)



En liten "kung" av Tylösand:





Hösten ord kommer förresten utan tvekan att bli "Skägg". Ordet som slog igenom i min vänskapskrets i maj månad har nu äntligen fått sitt riktigt stora genombrott nu senaste månaden. Hela jävla produktionen kring "Kungarna av Tylösand" sa skägg. Konstant. Non stop. Tror ni jag var nöjd eller? Ambitionen var inte att sprida ordet faktiskt. Det blev bara så naturligt. Och ja, vad är egentligen innebörden av skägg då? Strunta i den korrekta innebörden för ett ögonblick.. För ärligt talat. Skägg i sig är ju inte särskilt kul eller ens speciellt snyggt. Det är själva ordet vi ska fokusera oss på.

För prova att säg det. Skägg. Visst är det för jävla skönt? Jag säger skägg nästan hela tiden. Jag säger skägg så fort jag känner något. När jag är arg, ledsen, glad, kåt, trött, pigg, ensam.. Ja. Anytime. Det är charmen med ordet. Och det är så mkt mer än ett ord. Det är som en livsstil. En religion. Ordet som man kan använda anytime, anywhere. Ett ord som saknar motstycke. Och såhär med facit i hand så är jag sjukt glad över att Calle Schulman och resten av produktionen nu också älskar detta smått magiska ord.

Skägg.


Ja, what else? Just fan! Ni måste ju självklart gå med i min grupp på fejjan! Eller ja, "Gilla" den som det nu för tiden så fint heter. Ni finner den HÄR eller bara sök på "Tylösand-Nemo" på facebook. Sprid gärna gruppen så som delningar på era profilsidor osv.. :) Skulle verkligen uppskatta det. Tackar på förhand!

Jävligt kul att i princip samtliga av mina läsare (plus några till) redan hittat tillbaka till bloggen. Igår nådde jag fina 500 unika läsare. Snyggt!

Just det. Träffade tönten Gessle i Tylösand i förregår. Ni som känner mig vet att jag alltid gillat Mr.Gessle. Jag har uppskattat hans musik och respekterat honom trots att jag hört att han ska vara en sjukt tråkig, torr, sniken och pengarkåt gubbe. Men denna månad har jag verkligen fått veta svart på vitt att killen är totalt charmlös. Gessle äger ju som ni kanske vet i princip hela Tylösand. Och att vi var där kanske inte föll honom helt i smaken. Så av en slump så sprang jag in i Gessle i hotellobbyn. Jag stannar honom för att testa honom och säger till honom "Hej Per! Jag måste bara säga att jag älskar din musik sjukt mkt!". Vet ni vad han gör? Han tar av sig sina glajor, kollar på mig, identifierar vem jag är och sen himlar med ögonen, fnyser åt mig överlägset och går därifrån.. Utan att säga ett ord.

Skön kille? Inte så värst va?


Just fan. Måste ägna några rader till en nyfunnen vän.
När jag gick in i programmet så hade jag inga som helst förhoppningar på att finna en riktigt god vän. Jag ville mest bara ha kul och leva lyx. Men nu med facit i hand så visar de sig att jag funnit en vän för livet. Jocke aka Jockiboi är en helt flippad och skön snubbe. Jag trodde jag var den sjukaste snubben i världen men i själva verket så fann jag min överman i Jocke. Och om sanningen ska fram så är det nog jag och han som står för 90% av matrialet när programmet sänds i höst. Jocke, du är en jävligt skön lirare och jag är 100% säker på att vi kommer stå varann nära i en MYCKET lång tid framöver. Och det är jag både glad och stolt över!



Jockes, förövrigt väldigt välbesökta blogg, finner ni HÄR!



Avslutningsvis så tänker jag bjuda er kära läsare på mitt allra senaste tillskott i tatueringsväg. Här har ni skönheten:



Just in case liksom...


A Part of your mind
Postat av: Amanda

När vi var små firade vi midsommar ihop. Och nu hänger du med James som jag jobbade ihop med på gymmet i Oslo. Världen är jävligt liten :) Ni verkar vara jävligt lika! Eller vad tycker du? Hehe :)

2010-07-27 • 14:40:20
URL: http://sordidlines.blogspot.com
Postat av: Anonym

Om du nu ska vara så glassig Nemo så kanske du ska lära dig vad det du dricker heter, flaskan på bilden är en Pol Roger...

2010-07-27 • 21:17:07
Postat av: Valentin

Vad söt du är "anonym". Men nästa gång: läs på etiketten,inte på ishinken =)

2010-07-27 • 22:30:01
Postat av: Anonym

hahahah pol roger..

2010-07-28 • 14:20:16
Postat av: Malin

Vart har du försvunnit Nemo??

2010-08-04 • 18:45:29
Postat av: robbah

du ser mer ut som en liten "ängel" med de där ladiesarna bredvid dig!

2010-08-05 • 13:00:36
URL: http://www.myspace.com/huntedhedgehogs

A Part of Your Mind

Du heter

Komma ihåg dig?

E-mail

Blogg

Wooords


Trackback
RSS 2.0