Tror ni själva på det?

2010-01-31 • 19:35:19
På många sätt gillar jag inte förhållanden. Eller folk som är i förhållanden rättare sagt. Framförallt folk som har sina livs första riktiga kärleksrelationer. Dom blir så sjukt blinda. Dom blir helt naiva. Helt avstängda gentemot resten av världen. Det känns som dom förlorar sig själva lite grann. Sin egen indentitet. Det där äkta hos människan går upp i rök eller iaf försvinner för en stund.. Visst kan man säga att det är vackert. Kärleken. Besattheten. Absolut. Men vad jag stör mig på är det här naiva.. Det påtvingade. Det påklistrade. Dom tror på fullaste allvar att dom kommer vara ihop resten av sina liv. Dom tror att allt är guld och gröna ängar. Visst, det är jättesött.. Men jag står inte ut med det. Det där naiva. Jag tycker det är pinsamt. Jag blir irriterad.. För det säger väl sig självt?! Att 9 förhållanden av 10 inte håller hela livet. Eller 99 av 100 anske man t.o.m ska säga... Varför ser dom det inte? Stänger kärleken av all verklighet? Trollar känslorna bort all vett och realism? Jag tror fan det. Usch. Jag vet inte.. Jag läser detta själv nu och jag inser att det är ganska patetiskt skrivet. Jag vet. Men det är bara så jag känner.

Förmodligen går det väl hand i hand med att jag alltid varit den här klassiska "bros before hoes"-killen. Jag har i alla mina relationer prioriterar kompisarna före tjejen.. Vilket också lett till att relationerna stupat relativt fort iofs.. Men ändå. Jag rankar mina kompisar högre. Mina närmsta. Så är det bara. Och så kommer det nog alltid vara... Jag kan inte se mig själv välja min "flickvän" före en kväll med Gayen, Alex och Leo - Mina tre bästa vänner. Det går liksom inte. Det går bara bort. Och jag tror inte det spelar roll hur kär jag skulle bli. Jag tror jag fortfarande skullre resonera på samma sätt oavsett... Well well TJENA tänker ni. Men så är det. Men va fan, kanske är jag dum i huvudet. Kanske har jag ingen aning om vad jag pratar om. Kanske blir det helt annorlunda en vacker dag. Jag blir helt annorlunda... Frågan är om jag hoppas det eller inte.


A Part of your mind
Postat av: Linnea

åå vad jag håller med om det där äckliga jävla naiva fittbeteendet, som du säger så jävla irriterande. dock tror jag absolut att du kommer "hitta" en flicka som betyder åtminstonde lika mkt som dina mates!



puss!

2010-01-31 • 20:32:08
URL: http://lifeofnea.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag håller helt med, jag tycker att kärlek är så fult om det ska leda till att man ger upp sig själv, sina närmsta vänner och sitt eget liv för att helt ägna sig åt sin pojk/flickvän. Då har man ingenting att komma tillbaka till när det väl tar slut, och då kommer det inte att vara värt att ha gett upp allt för då har man ingenstans att ta vägen längre.. Håller verkligen med dig Nemo!

2010-01-31 • 21:17:26
Postat av: Anonym

när jag läser de här inser jag att du måste ju vara min drömprins;)

2010-01-31 • 21:42:01
Postat av: bara lilla jag

jag håller helt med! några av mina kompisar är inne i sina första seriösa förhållanden just nu, och herreguuud.. vad tror dom egentligen! ibland har jag lust att säga åt dem att lägga av, det kommer ändå inte hålla hela livet, men jag är så snäll så jag låter bli med det... :)

2010-01-31 • 22:41:38
URL: http://miracledrug.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Herregud vad deprimerande det låter. Låt folk njuta av att vara kära ;O. Löjligt eller inte.

2010-01-31 • 23:05:06
Postat av: My

Jag tycker att du ska tänka om. Försöka hitta den gyllende medelvägen typ. För om du inte gör det och det visar sig att Gayen, Alex och Leo INTE tänker likadant som du. Ja, då kommemr då stå där ensam och kanske lite bitter sen. Vad vet jag, jag känner inte er men har levt tillräckligt länge för att ha sett detta hända.

2010-02-01 • 00:04:37
Postat av: Alexander

Jag kan iaf garantera att inte jag kommer ha någon flickvän innan jag är 30. Tror inte någon tjej kommer lyckas ändra på det och jag har aldrig haft den tanken själv.

2010-02-01 • 00:11:44
Postat av: Anonym

riktig kärlek är mycket mer sällsynt än vänskap.. så man ska passa på när man har "chansen"..

2010-02-01 • 01:42:01
Postat av: Helena

Men det är sant :) Man ska alltid ta sina vänner i första hand, det är dem man har livet ut :) Men man ska ju självklart inte skita i sin pojkvän/flickvän när man har dem, det blir ju helt fel :s

2010-02-01 • 17:34:41
Postat av: Helena

Dessutom håller förhållandet bättre om man är mycket med sina vänner och inte bara klistrar sig fast i varandra, håller med sådant är jävligt störande!

2010-02-01 • 17:35:30
Postat av: Petra ( Elias mamma.

Jag träffade min kille när vi var 20 och vi är sambo nu men livet går ju upp och ner, självklart måste man göra egna saker ha egna intressen utan karln o barn, vi älskar varanndra men ge varanndra utrymme o hitta tiden för varanndra är också viktig att hålla kärleken vid liv åka etc.

2010-02-06 • 22:23:45
Postat av: kim

håller med dig till 100

2010-09-29 • 23:40:28

A Part of Your Mind

Du heter

Komma ihåg dig?

E-mail

Blogg

Wooords


Trackback
RSS 2.0