Biodags månne?

2010-01-12 • 16:31:57


"Instängd" som den så vackert heter på Svenska, är en av de få filmer senaste åren som verkligen skrämt skiten ur mig. Jag minns när jag och Alex såg den på bio för drygt tre år sedan.. Helvette vad vi sket ner oss. Vissa scener i filmen skrämde verkligen skiter ur oss. Det var riktigt bra och ruggig skräck. Och SOM man älskar sånt! Filmer som den är skälet till varför jag fortfarande trots allt klassar genren skräck som min favoritgenre. Dock gällde ju det betydligt mer förr i tiden.. När man var ung, dum och lättskrämd.. Nu för tiden är det jääävligt mkt mer sällan man verkligen ser en bra skräckfilm.. Och ännu mer sällan som man verkligen blir rädd och skrämd av en skräckfilm. Tyvärr. Sorgligt och synd men sant.

Men denna ska jag ändå garanterat se! Snart! Nu?!

Någon som vill gå på date med mig och se denna? Kille som tjej? :)


A Part of your mind
Postat av: Anonym

Hehe den e skön men överdriven :P

2010-01-12 • 19:21:47
Postat av: Anonym

Jag varnar dig!

Har du läst vad kritikerna säger?

Den är byggd på den amerikanska verisonen där hon överlevde i slutet.

I princip samma story fast monsterna är annorlunda och de är många kliché repliker.

2010-01-12 • 20:00:05
Postat av: Jennyyyy

Läs detta:



http://www.moviezine.se/film/the-descent2



Baserat på denna recension så kan man undra vad fan föregående skribent snackar om? :S

2010-01-12 • 20:12:56
Postat av: Alexander

Jag har bara sett den amerikanska versionen, så jag ser gärna amerikanska 2an

2010-01-12 • 20:26:03
Postat av: Nemo

Ännu en väldigt hyllande recension av filmen:



http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/film/recensioner/article6394229.ab



Dock finns det många negativa recensioner också.. Så man bör nog se filmen själv för att kunna ge den en rättvis recension :) Och det tänker jag göra snarast!

2010-01-12 • 20:34:34
URL: http://nemo.blogg.se/

A Part of Your Mind

Du heter

Komma ihåg dig?

E-mail

Blogg

Wooords


Trackback
RSS 2.0