Sköt dig själv och skit i andra Nemo!

2010-02-16 • 16:34:29
Vet ni vad ett av mina största problem är? Det är att jag bryr mig för jävla mkt om alla andra människors liv. Och det handlar inte bara om de faktum att jag bryr mig sjukt mkt om vad andra tycker om mig! Nej nej, detta är en helt annat historia.. Dock lite irriterande... Det handlar om att jag bryr mig så jävla mycket om andras människors problem och svagheter när jag vet att jag sitter på minst lika mkt problem själv.

Jag minns när jag tyckte att min lillsyster blev behandlad illa av sin förra "kille" och hon borde skitit i honom... Tim tror jag han hette. Jag minns att jag blev så sjukt irriterad på henne och störde mig som fan på alltihop. Varför liksom? Jag om någon vet väl hur svårt det är att skita i någon man verkligen tycker om. Sen att han behandla henne som skit är ju en sak.. Men det är ju fortfarande skitsvårt att strunta i någon som man tycker om någon! Det vet ju jag! Det visste jag säkert redan då.. Så varför irriterade jag mig då på henne? Ja, den som visste det...

Sen att min lillebror alltid proppat i sig massa godsaker. Varför ska jag egentligen bry mig om det när jag själv lider av ett ganska liknande problem? Men i mitt fall handlar det istället om alkohol då. Jag kan inte sluta supa och festa på helgerna lika lite som han kan skita i godsaker... Vad jag menar är...VARFÖR SKA JAG BRY MIG OM DET HAN GÖR? Det är ju hans liv. Hans val. Jag ska ju egentligen bara finnas där som en stöttande supportande storebror.. Istället för att störa mig på det. Jag ska finnas där för honom precis som min familj (förhoppningvis) finns där för mig när det krisar...

Det finns massvis med liknande exempel som jag skulle kunna dra för er. Det kan handla om andra familjemedlemmar, vänner till mig eller tjejer jag haft i min närhet under åren. Det är alltid i princip samma sak. Jag fokuserar jämnt på deras problem och svagheter istället för mina egna. Det är roligare att prata om deras problem än om mina. Bry sig lite. Klaga lite. Enklare så liksom. Förtränga alla problem man själv sitter på.


Jag försöker dagligen att jobba på detta. Jag försöker verkligen att jobba på alla mina svagheter. En början är ju iaf att jag ser dom. Jag är och har egentligen alltid varit väldigt medveten om alla mina egna svagheter. Och det äer några stycken ska jag säga er... Och det är ju alltid en start. En fortsättning hade ju varit att försöka bättra mig också.. Mogna till och radera alla dessa svagheter.. Men det kommer väl med åren antar jag..



A Part of your mind
Postat av: Natan

Jag lider inte något sådant? :)

2010-02-16 • 22:18:35

A Part of Your Mind

Du heter

Komma ihåg dig?

E-mail

Blogg

Wooords


Trackback
RSS 2.0