Melodifestivalen - Deltävling 3 av 4.

2010-02-21 • 13:46:12
Vad kan man egentligen säga om gårdagens delfinal? Alcazar bjöd på sitt förmodligen sämsta bidrag någonsin. Showen var i vanlig ordning fläckfri men låten i sig var verkligen boooooooooring. Ryten säger att Eric Saade, Linda Bengtzing, Sahlene och några fler artister fick låten erbjuden innan Alcazar tog den. Ja, det är sant. Massa artister har alltså nobbat denna låt innan Alcazar tog sin an den. Känns det inte rätt segt för dom att köra en låt som många ratat innan liksom? Kul att vara typ sistahandsvalet på en så uppenbart o-önskad låt :) Och nu i efterhand förstår man ju iofs också varför de tidigare nämnda dissade den... Synd på en så fin grupp som Alcazar skulle jag vilja säga :) Dom förtjänar en bättre låt! En "Stay the night" eller "Not a sinner nor a saint" :)

Hårdrocksbidraget var.. Ja, alltså. Jag tycker det är samma skit varje jävla gång när hårdrocksgrupper ställer upp i Schlagern. Det känns som rena rama sell outs. Jag gillar det inte alls. Genren har jag väl inget att säga om sådär.. Det är väl snarare grejen att dom ska så uppenbart vara så tuffa och hårda och försöka sticka ut och ställa upp i Schlagern som gör mig så konfundersam.. Fast deras låt var ändå helt okej.. Och jag trodde verkligen på allvar att dom skulle gå till final. Jag var beredd på en jätteskräll... Jag såg verkligen löpsedlarna framför mig! "Timotei och Crucified Barbara till final! Darins fiasko!".. Men jag är så oerthört jävla glad över att jag slapp läsa dom rubrikerna i dagens tidningar.

För Darin var verkligen bäst. Inge snack om saken. Det är en klass-skillnad som är så uppenbar. Proffsigheten. Darin är en fullblodad artist rakt igenom. Säga vad man vill om människan och personligheten i honom.. Den kanske är lite tråkig, gayig och efterbliven. Absolut. Men honom som artist går inte att klaga på. Killen bär på en enorm talang och så är det bara. Låten i sin tur är helt okej. Inte fantastiskt men ändå klart godkänd.. För mig är det fullständigt sinnessjukt att Timotei fick fler röster än honom. Det känns som mygel, skandal, bluff eller vad fan man nu kallar det... Framförallt efter man läst på Aftonblade.se idag:







10.7 % mer än Timoteij... Ursäkta? Hallå?!
Ytterst märkligt skulle jag vilja säga.. Ändå 36533 människor som röstat på denna omröstning... Myyyyyyyygel!


A Part of your mind

A Part of Your Mind

Du heter

Komma ihåg dig?

E-mail

Blogg

Wooords


Trackback
RSS 2.0