Lite råd och tips till Eminem!

2010-02-09 • 22:43:54
Först och främst. Ni som är ointresserade av Hiphop och då framförallt Eminem kan hoppa över detta inlägg. För jag tänkte att när vi ändå talar om Eminem kan vi fortsätta med det tycker jag... Okej, here we go:

Jag tänkte på en sak idag. Eminem har ju alltid blivit producerad av Dr.Dre. Men vet ni vad? Jag tycker han borde avsluta det samarbetet. Vet ni vad jag grundar det på? Det ska jag komma till. Vilket var det bästa spåret från Eminems senaste platta "Relapse"? Ja, precis. "Beautiful". Det tror jag alla människor där ute är ganska överrens om. Vet ni vad som är speciellt med det spåret? Det är det enda spåret på plattan som Dr.Dre inte producerat. För det spåret har nämligen Eminem gjort själv. Helt och hållet. I övrigt har skivan ganska platta, tråkiga och enformiga beats.. Lite som att Dre är slut på beats. Han verkar trött och smått finito helt enkelt.

Eminems nytändning på senare tid då?
Vad har vi att säga om den? Vad spelar den för roll in här? Ja, jag pratar givetvis om hans helt fenomenala verser på monsterlåterna "Forever" och "Drop the World". Har Dre något att göra med dom låtarna? Nej, han har inget finger med i leken där. Och på dessa tracks levererar Eminem på allra allra högsta nivå. Han blir inte bättre än vad han är på dessa spår. Han känns pånyttfödd på något sätt. Han känns taggad, motiverad, skärpt och proffsigare än någonsin på dessa tracks.

Sammanfattning? Eminems tre senaste bästa insatser sker alltså på låtar som Dre inte har att göra med. Plattan "Relapse" i övrigt? En ganska blek historia skulle jag säga. Så mitt råd till Eminem? Säg upp samaretet med Dr.Dre och gör allting själv i framtiden istället alternativt byt producent.. Jaja, jag veeet att Dr.Dre hittade och signade dig! Jag vet att han är din mentor och att utan han hade du inte varit ett skit och allt det där.. Men shit! Ta vara på den här nytändningen nu istället! För du är fan bättre än någonsin just nu! Gå inte tillbaka till sega platta otaggade Dre-beats nu..

Och ja, jag förutsätter att du läser min blogg Em :)



A Part of your mind
Postat av: Tobbe

Om det är någon som gör bra beats så är det Dre.

Och vem är du att ge Eminem råd och tips?



2010-02-10 • 14:13:42
Postat av: Anonym

Haha Tobbe. Vet du vad sarkasm är?

2010-02-10 • 14:24:28
Postat av: Valentin

Vad har sarkasm med hela saken att göra undrar jag? Jag förstod det som att detta var nemos ärliga åsikt. Sen är Nemo 22år och självklart förstår att eminem varken läser eller bryr sig om vad han skriver. Det konstigaste är att du inte ser ut att förstå det?



Jag håller med nemo i den här sakfrågan. "Dre" har verkligen tappat sin dominans. Men han var fan bäst av alla back in the day.

2010-02-10 • 16:04:23
Postat av: Nemo

Precis. Jag fattar väl själv att Em inte bryr sig eller läser min blogg? Jag försökte bara skriva de hela på ett lite kul och fyndigt sätt.. Men uppenbarligen misslyckades då mina läsare sitter på en IQ lägre än en tvättbjörns. Suck.



Och vad gällande Doktorn så har han fan inte proddat något riktigt fett på många år nu. Och jag håller helt med, på hans storhetstid var han i en klass för sig.. Absolut! Men nu för tiden? Nu är han slut.

2010-02-10 • 16:56:35
URL: http://nemo.blogg.se/
Postat av: Make

Kan väl till viss del hålla med. "Forever" och "Drop The World" får nog klassas som några av de bästa verserna på väldigt lång tid. Å andra sidan skulle jag väl inte påstå att det är det faktum att Dre inte är inblandad som de är så bra, utan för att de är gästverser, där han aldrig kör sin löjliga röst som på i princip hela Relapse. Så fort han inte gör det blir verserna oftast stenhårda.



Sen ska han absolut börja producera själv då han redan är en otroligt skicklig producent. Förutom "Beautiful", för att inte tala om mästerverket "Mockingbird" har han även producerat flera bra låtar från "Encore" plattan 2004. T.ex. "Like Toy Soldiers", "Spend Some Time" och "Yellow Brick Road".



Visst var Dre's bidrag på Relapse minst sagt tvivelaktigt men då får man också ha i åtanke att han förmodligen har all fokus på att få ut Detox innan han dör, vilket tyvärr kanske är för mycket att hoppas på.



Intressant inlägg Nemo!

2010-02-10 • 17:32:00

A Part of Your Mind

Du heter

Komma ihåg dig?

E-mail

Blogg

Wooords


Trackback
RSS 2.0