Tankar.

2010-08-26 • 13:43:49
Min vän Anna kommenterade ett tidigare inlägg med en kommentar på 25.000 tecken. Anna kom till final i Robinson för drygt 2 år sedan. Hon gav mig lite dokusåpakändis-råd och tips.. Först tänkte jag "Va fan leker hon? Jag behöver inge sånt.." men sen efter jag hade ögnat igenom hennes kommentar så kom jag fram till att vad hon skrev faktiskt made some sense. Hon skrev ett par jävligt bra råd som jag borde ta till mig. För det är faktiskt redan såhär just nu... Press ringer dagligen, 50 facebook-adds om dagen, igenkänd på krogen etc etc.. Och serien har ju faktiskt inte ens börjat sändas än. Så jag får nog förbereda mig på de "värsta" möjliga när de väl kör igång. Göra mig beredd. Träna lite. Så jag vet hur jag ska förhålla mig.

Och framförallt. INTE ta åt mig. För hatare kommer finnas. Var så säkra. Massvis. Till och med "fina" kändisar som är älskade av alla är hatade av vissa. Hur ska det då bli för en dokusåpakändis som flippar, knullar och spårar i TV? Men ärligt talat så är jag inte så rädd för det längre. Dessa anonyma hatare. Andra runt omkring mig verkar mera rädd för min skull. För att jag varit så svag för kritik tidigare i mitt liv. Men jag känner mig faktiskt starkare nu.. Efter allt jag gått igenom i mitt liv. Jag känner mig inte lika osäker. Inte när det handlar om den här serien iaf. Jag står för vad jag gjort i serien.. Jag skäms faktiskt inte över någonting i den. Och jag hoppas och tror på fullaste allvar att Svenska folket kmr tycka jag är en jävligt skön snubbe när serien sänds. För hade jag varit en vanlig kille och sett mig i programmet - Ja, då hade jag tyckt att den där Nemo var en sjuukt skön snubbe! Så det är väl bara att hålla tummarna för att jag får rätt...

Men det är lite fascinerande faktiskt. Redan har anonyma haters börjar ramla in och kommentera här och ni är så välkomna så. Kör på. Kör ert race. Vill ni använda er tid till att vara anonyma och trycka ner på andra - Fine, be my guest. För jag kunde faktiskt inte bry mig mindre. Det är så jävla Svenskt. Hata någon som får uppmärksamhet och sticker ut. Någon som gör något annorlunda. Ännu mer Svenskt att inte kunna stå för det. För varför ska man göra det när man kan vara anonym? :) Folk kommer älska mig. Folk kommer hata mig.. That´s fact. Och tro det eller ej, men jag tror faktiskt att jag har lärt mig att acceptera det. Jag tror faktiskt att Nemo har vuxit i sig själv en liten liten liiiiten bit. Wow!

Fick faktiskt en jävligt bra välskriven kommentar angående det hela idag:







Förresten, har ni hört denna? Vad fan är detta? Vanligtvis är jag ett enormt Linkin Park-fan. Jag hyllar samtliga av deras tidigare skivor. Men nu när dom kommer med en come back-singel så undrar man vad fan som har gått snett...? Vart är melodin? Var är tanken? Vad fan är det för genre? Jag fattar ingenting... Aja, listen for yourself. Snyft :'(





Bjuder avslutningsvis på några gamla godingar. Nemo in the Luciatåg back in the days
(Pojken till höger). Redhead-Nemo inför en Tunisien-resa år typ 2001. Och sist men inte minst Nemo in the young days under sin ryttarkarriär.






Och idag kommer du... <3


A Part of your mind
Postat av: R.

Nemo, jag såg/träffade dig för en-två veckor sen. jag måste säga att JAG tycker du är en skön snubbe.

Det är inte alla männsikor som är som du.

ändra dig inte.



Haha, första gången jag såg dig så stod du i cross i sb och dansade i en rosa kanindräkt (?) jag smsade min pojkvän och frågade vem det var i kanindräkt, han svarade på 30 sekunder det är Nemo =) jag trodde jag skulle skratta ihjäl mig. men man förstod ganska snabbt att du är sån. En rolig kille helt enkelt. =)



Njut av tiden nu när cirkusen är igång.

Du kommer nog sakna den sen.

Ha det så kul med Frida =)



/ R.



2010-08-26 • 15:25:44
Postat av: Sabina

Word Nemo, word! Ha kul så länge det varar och ta inte åt dig av all svenne-banan skit.. Du är BÄTTRE än så!

2010-08-26 • 15:46:30
Postat av: A

Det är svenskt (litet s) att tro att det är typiskt svenskt att folk ogillar dokusåpadeltagare (kändisar i största allmänhet). Ärligt talat, gå in på ett brittiskt forum där de diskuterar Big Brother eller ett amerikanskt forum dom där diskuterar Survivor. Idel hat. Det är ett universellt kännetecken.

2010-08-26 • 18:15:56
Postat av: Tess

Fan va tragiska människor är, hur kan man uttala sig om dej på d sätt folk gör utan att aldrig ens träffat dej???



Kör ditt race och skit i alla taskiga kommentarer, du e en skön snubbe!!!

2010-08-26 • 19:09:53
Postat av: robbah

nemah, jag förstår inte ens varför du justifiar hatarna med att förklara dig i ett inlägg. fortsätt skriva om pedofiler som tycker du är söt och om Flashback-miffon som ljuger istället o säg du älskar dom, det e mkt roligare!

2010-08-26 • 19:33:34
URL: http://www.myspace.com/huntedhedgehogs
Postat av: Sandra

Det mest fascinerande är om folk som sitter vid datorn och ska ha åsikter om andra och sprida skit inte skäms över sig själva. Liksom "jaha här sitter jag och spenderar tid på att ha negativa skitåsikter som säger mer om mig än den jag försöker förlöjliga, vad tragisk jag är!"



Hellre en kille som ställer upp i en dokusåpa, hade skitkul och sen går med ryggen rak och säger ta er i röven alla haters, än anonyma dyngspridare som förmodligen föddes rakt in i en stenvägg och blev sura på världen efter det.



Så good on ya, fortsätt ha roligt Nemo!

2010-08-27 • 01:08:45
URL: http://www.toniteonly.se
Postat av: Anonym

Nu sover nemo, han gosar med något fett från donken. Skönt att killen mår bra igen kan jag tycka!

2010-08-27 • 01:52:13
Postat av: Anonym

om man ljuger så mycket som Nemo gör så får man ta smällarna sen!

2010-08-27 • 09:11:30
Postat av: Patrik

Vilket jävla tyg!!

2010-08-27 • 11:43:49
Postat av: Helena

Ojoj. Här har hänt mycket ser jag!:) Det var ett tag sedan jag kikade in. Gud vilken söt tjej! :) Vem är hon? Hoppas du har det bra!

2010-08-27 • 13:12:20
URL: http://[email protected]
Postat av: Anonym

2010-08-27 • 17:07:01
Postat av: Sofie

Det här med människor som skall kritisera och se ned på.. Jag vet ifan.

Att festa, supa, knulla, vilken ungdom gör inte det?

Skillnaden är att ni har valt att stå för det, att visa det som faktiskt alla gör men inte erkänner öppet för att det är så "smutsigt".

Ni är inte udda, ni är inte mer smutsiga än andra, ni är bara jävligt ärliga. Och det är det minst smutsiga man kan vara; ärlig.

Kör ditt race, och skäms inte för de saker du gör. Alla andra gör dom också, fast bakom stängda dörrar.

Tänk på det när någon idiot slänger ur sig fel saker. Den där idioten gör antagligen exakt detsamma, bara utan kameran med sig.

Lycka till så länge :)

2010-08-28 • 16:04:43
URL: http://www.sexvarning.se

A Part of Your Mind

Du heter

Komma ihåg dig?

E-mail

Blogg

Wooords


Trackback
RSS 2.0