A storm coming up.

2009-12-11 • 17:54:42
Get ready.

Jag har aldrig bett om något krig. Tro mig. Det var det sista jag ville. Men som ni har agerat under denna vecka är fullständigt oacceptabelt. Det är beyond oacceptabelt. Det är bara pinsamt, otroligt fegt och så fullständigt idiotiskt. Och med tanke på hur ledsen, arg och orättvist behandlad jag känner mig så kanske ni borde tänkt er för. För nu får ni det. Ni har öppnat eld. Och jag svarar. Hoppas ni är nöjda.

Massvis med föräldrar har visat sitt stöd under dagen med både mail, samtal, sms men även face to face. Plus att nya tidningar har hört av sig. Fan.. Jag tror jag räknade upp till 6-7 föräldrar som visade sitt öppna stöd idag på jobbet. Jag är så otroligt tacksam för detta och alla era ord värmer något enormt. Det ska ni veta! Det som betyder mest är nog de föräldrar som kommer fram och berättar att dom faktiskt läst min blogg i flera månader - Och älskar den! Dom säger att dom skrattat med mig. Gråtit med mig. Känt med mig. I medgång och motgång. Dom hyllar mig alltså för det som min chef sparkade mig för! Och detta är helt sant! Hur sjukt är inte det? Det är fan helt fantastiskt! Jag blir så glad. Så stolt. Det bekräftar ju bara att jag haft rätt hela tiden i denna fråga. Att ni läsare som stöttat mig också haft rätt! Att jag inte gjort något fel! Att det inte varit något fel på min blogg! Att dom inte kunde göra så här! Alla föräldrar ser sånt som min chef uppenbarligen inte såg. Att vi alla varit unga någon gång. Jag älskar dessa föräldrar! Jag blir så stolt. Så tacksam. Ni är fan bäst. Nästan lika bra som era barn ;-) HÄR kan ni förresten läsa en förälder som skrivit om hela situation. Läs kommentarerna på inlägget. Man blir ju helt varm. Och det bör tilläggas att dessa små kommentarer är ingenting mot vad föräldrar kom fram och sa till mig på jobbet idag. Det är ingenting mot vad som står i mailen jag fått. Då förstår ni ungefär hur föräldrar reagerat på detta... Vilket stöd man fått.. Det finns bara ett ord: Fantastiskt!

Så nu sticker jag till Örebro över helgen. Jag, Johan och Leo drar på Road Trip om en timme. Jag behöver koppla bort allt. Men vet ni vad? Alla föräldrar, journalister, chefer och kommunmänniskor... Ni når mig på nummer 0737-053775.

Hoppas ni har en trevlig helg nu.

A Part of your mind
Postat av: Heidi, Myras mamma

Hejjar på dig!

2009-12-11 • 18:32:41
Postat av: Anonym

stäm förskolan!!!

2009-12-11 • 18:41:50
Postat av: Thomas Amandas pappa

Har aldrig gillat din chef kan jag säga tycker hon bedriver översitteri

2009-12-11 • 18:51:08
Postat av: Anonym

"Men som ni har agerat under denna vecka är fullständigt oacceptabelt. Det är beyond oacceptabelt. Det är bara pinsamt, otroligt fegt och så fullständigt idiotiskt"



Nu hänger jag fasen inte med. Vad har läsarna gjort?

2009-12-11 • 19:02:19
Postat av: Anchi

Hoppas att du får en härlig helg här i fina Örebro! ;D

2009-12-11 • 19:15:14
URL: http://anchis.blogg.se/
Postat av: Alexandra, Tindras mamma

Även jag hejar på dig!

2009-12-11 • 20:05:08
Postat av: Emil, Nemos pappa

Jag hänger inte heller med, vad fasen har dina läsare gjort Nemo???

2009-12-11 • 20:29:21
URL: http://emil.blogg.se/
Postat av: Nemo

Mina läsare har inte gjort ett skit. Detta inlägg är direkt riktat till min chef samt till jönsarna som styr Värmdö kommun.

2009-12-11 • 20:33:44
URL: http://nemo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Aha ja, de framgick inte riktigt.. men nice!

2009-12-11 • 21:59:40
Postat av: nelly, chefens pappa-.

framgick väl visst, jag fattade direkt.

2009-12-12 • 15:22:34
Postat av: nelly, chefens pappa.

framgick visst, jag fattade direkt.!



HEJA

2009-12-12 • 15:23:15
URL: http://nejly.blogg.se/
Postat av: Nina the housewife...

Jamen så har ju jag oxå hittat hit!

Nice.

Nemo du vet, all for one, one for all...we've got your back!

Always!

2009-12-12 • 22:07:37
Postat av: Petra ( Elias tärnan o Liams mamma.

Hej Nemo! jag tycker du är en bra kille och en bra förebild för våra barn. Min minsta elias tycker du är bra snäll och gillar att leka .

Det skulle finnas fler killar som dig i förskolan .jag vill inte att du ska sluta .Du gör ett bra jobb är trevlig snäll rolig .många hälsningar petra

2009-12-15 • 22:08:42
Postat av: Linda

vi kan ju gott säga så här i efterhand att de gjorde rätt i att sparka dig efter va du visar på tv på onsdagarna?



1-0 till värmdö kommun.

2010-09-16 • 10:59:49

A Part of Your Mind

Du heter

Komma ihåg dig?

E-mail

Blogg

Wooords


Trackback
RSS 2.0